Logo

Hjemme hos Devil.

Skriv et svar
21.01.2009 07.22.01 #76 av 111
Postet av: DevilEj
"Steve Vice" skrev:
Men jeg bare lurte på vegne av en kamerat hvilken reciever han drev Klipsch sakene med før han fikk A-ha opplevelsen med Yammis?


Han har en eldre Marantz receiver som på ingen måte er kraftig nok til å ta seg av RF7. Den store forskjellen i stereo kom når vi hektet på Classè trinnet, og Yamaha ga et kjempeløft i surround.
Vi testet ikke RX-V3800 direkte uten effekttrinn da jeg har liten tro på at den vil takle disse store høyttalerene på noen overbevisende måte alene
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 13.50.20 #77 av 111
Postet av: DevilEj
Da ser det ut til at kompisen har bestemt seg for å beholde min RX-V3800, så nå er Z7 i bestilling. Rakk akkurat å få den med på dagens ordre fra SoundWave. Forhåpentligvis kommer den mandag :mrgreen:
Godt mulig jeg hadde klart meg med en RX-V3900, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg hadde angret kjøpet etterpå. Aldri godt å vite hvor stor forskjellen er om det ikke testes
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 14.48.46 #78 av 111
Postet av: eksu
Blir spennende å høre hva du synes om denne. Z7 står på min "vil ha liste". :)
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 14.51.34 #79 av 111
Postet av: roffe
"eksu" skrev:Blir spennende å høre hva du synes om denne. Z7 står på min "vil ha liste". :)

eksu: Hva? :shock: Skal du ikke beholde Onkyoen? ;-)

Devilej: Gratulerer med valg av en spennende surroundreceiver. :D Det virker litt som man enten går for 3900 eller Z11 om dagen, så sånn sett er det spennende å høre om hvordan erfaringene dine blir med Z7. Du bor jo ikke så grusomt langt unna heller, så det kunne vært morsomt å snike seg til et besøk når ting er i hus (hint, hint). :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 14.54.33 #80 av 111
Postet av: eksu
"roffe" skrev:
"eksu" skrev:Blir spennende å høre hva du synes om denne. Z7 står på min "vil ha liste". :)

eksu: Hva? :shock: Skal du ikke beholde Onkyoen? ;-)

Devilej: Gratulerer med valg av en spennende surroundreceiver. :D Det virker litt som man enten går for 3900 eller Z11 om dagen, så sånn sett er det spennende å høre om hvordan erfaringene dine blir med denne.

Hehe, man har alltid lyst på noe nytt. Etter å ha hørt hvordan Z11 spiller i 2 forskjellige oppsett, frister det å teste ut Yamaha. ;)
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 16.27.29 #81 av 111
Postet av: DevilEj
Ettersom jeg har hatt Z11 tidligere vet jeg hva jeg går glipp av når Z7 testes. Det mest interessante er forskjellen ned til 3800. Så vidt jeg har fått med meg kan man sette indeviduell x-over mellom ht på Z7, noe som passer Avantgardene bra. Vil gjerne la dem bli med litt lenger ned enn Focal Dome klarer.
Klart vi skal fikse en lydkveld i de indre skoger Roffe. Skylder et par andre østfoldinger en for lenge siden lovet demo også :D
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 16.32.29 #82 av 111
Postet av: eksu
"DevilEj" skrev:Klart vi skal fikse en lydkveld i de indre skoger Roffe. Skylder et par andre østfoldinger en for lenge siden lovet demo også :D

Det er også noen som ville komme på demo igjen siden det har skjedd en del. ;)
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 17.13.50 #83 av 111
Postet av: roffe
Skulle man få det til å klaffe på dato, så kan vi kanskje kjøre sammen, eksu. Hyggeligere det. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 18.53.43 #84 av 111
Postet av: Hifi Plumber
Jeg slenger meg gjerne med også om det er plass til meg :)

Gratulerer med kjøp av Z7 devilej.Har stor tro på denne.Da blir det jo ikke noe av den testen vi tenkte på med 3800 og Z11,men det kunne vært veldig moro å teste lillebror opp mot storebror da.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 19.23.37 #85 av 111
Postet av: eksu
Ja, det er klart vi bør få til det Rune. Einar må vel få til en demo for oss "sør på". :D

Ok, får vel ta med Svein-Olav også da. ;)
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2009 22.28.07 #86 av 111
Postet av: DevilEj
De siste forandringene gjør at et par småting må på plass først. Kino-oppsettet må tunes, sub må avgjøres og de nye mellomtonene i Avanti 5 trenger litt fler timer innspilling.
Skal du innom å få med deg alle forandringer må du komme oftere Eksu ;)
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2009 00.04.37 #87 av 111
Postet av: eksu
"DevilEj" skrev:Skal du innom å få med deg alle forandringer må du komme oftere Eksu ;)

Hehe, ja jeg må vel det. :)
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2009 07.31.19 #88 av 111
Postet av: DevilEj
Ettersom jeg ikke har noen receiver i øyeblikket har Velodyne SPL1000R blitt stående nedpakket siden den ankom på mandag. I går kveld tok likevel nyskjerrigheten overhånd så jeg pakket den ut for å ta en titt.

Jeg ble virkelig forundret over hvor liten den er, og siden jeg frem til nå har brukt en SVS PC-Ultra må jeg innrømme at jeg er veldig skeptisk til hva denne skal kunne levere. Denne makrellboksen må være den minste suben jeg har sett, og konas første kommentar var at den så ut som noe til en pc...... :shock: Likevel må den ha noe å stille opp med for å forsvare den veiledende prisen på 15000,-

Nå er vi garantert fulle av fordommer, så det skal bli interessant å teste den når Z7 kommer til uka
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2009 12.11.53 #89 av 111
Postet av: 900sl
"DevilEj" skrev:Ettersom jeg ikke har noen receiver i øyeblikket har Velodyne SPL1000R blitt stående nedpakket siden den ankom på mandag. I går kveld tok likevel nyskjerrigheten overhånd så jeg pakket den ut for å ta en titt.

Jeg ble virkelig forundret over hvor liten den er, og siden jeg frem til nå har brukt en SVS PC-Ultra må jeg innrømme at jeg er veldig skeptisk til hva denne skal kunne levere. Denne makrellboksen må være den minste suben jeg har sett, og konas første kommentar var at den så ut som noe til en pc...... :shock: Likevel må den ha noe å stille opp med for å forsvare den veiledende prisen på 15000,-

Nå er vi garantert fulle av fordommer, så det skal bli interessant å teste den når Z7 kommer til uka



Hei

Gratulerer med Z7. Blir bra tenker jeg.
Har forøvrig også hatt SPL 1000R på hjemmlån nede i kinoen. I mitt rom var den ok til musikk, men nådde ikke opp mtp kino-opplevelsen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2009 20.09.42 #90 av 111
Postet av: DevilEj
Rommet mitt er ganske lite, så det blir spennende å se hvordan den fungerer her. Fungerer den kun på
musikk er den ikke interessant for meg da jeg foretrekker å ikke bruke sub i stereo
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar