Logo

hjelp til valg av LCD-tv 32-37" ca. 8000

Skriv et svar
03.01.2008 12.21.48 #16 av 23
Det er ikke rat at folk er uenige om dette, da det står lit eller ingenting om dette på Toshiba sine hjemmesider. Siden det ikke står noe om det regner jeg med at dem ikke har det, men utifra bruksanvisningen ser det ut som at dette ikke er noe problem, da det er nok av justeringsmuligheter. VIl ikke tro at du skal noe problemer med å få riktig bilde fra`pcèn med denne. 1:1 Pixelmapping vil si at hver pixel som kommer fra PC'n havner på tilsvarende plass på skjermen, men med software fra skjermkortet skal dette la seg fikse greit.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2008 14.40.41 #17 av 23
Postet av: guzh
åkei! (:
takk for svar..

jeg løper og kjøper så fort de har den på lager i Oslo (:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2008 10.17.03 #18 av 23
Postet av: guzh
bestilte Toshiba 37X3030DG fra komplett i går, gleder meg til å se åssen den funker!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2008 10.21.03 #19 av 23
Gratulerer, kom gjerne med tilbakemelding på hva du syntes!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2008 09.32.07 #20 av 23
Postet av: guzh
Fikk TVene (en til min bror og en til meg), etter noe om og men, på lørdag..
(postbudet ringte på feil dør og fikk ikke kontakt med meg (mobilen min er død), så jeg måtte hente TVene på posten)

LHar ikke fått prøvd TVen så mye. (Fikk den på lørdag og har ikke kabler til analog-TV (skal bestille digital snart) eller til data)
Men jeg har fått prøvd den med dvd-spilleren på PS2. Regner med at de fleste vet at kvaliteten på dvd-spilleren ikke er så fryktelig bra, og jeg må innrømme at jeg ble overrasket over hvor bra kvalitet det ble!

Gleder meg til å teste TVen mer!
I dag skal det handles kabler!

Når det gjelder innstillinger på TVen min har jeg brukt:
Lysstyrke: 65 av 100
Kontrast: 98 av 100
Farge: 40 av 100
Skarphet: -10
Bakgrunnslys: 75 av 100
Fargenyanse (tint): 0
Svartnivå: Av
MPEG NR: Lav
DNR (digital støyreduksjon): Auto
Fargetemperatur: Normal
3D fargestyring: Av
Aktivt bakgrunnslys: På
Filmmodus: På

(forøvrig er menyen på TVen utrolig teit på norsk. "Backlight" er "Sortnivå" og "Black etellerannet" er "Sort nivå")
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2008 09.40.44 #21 av 23
Høres bra ut! Husk at hvis du skal gå til innkjøp av analoge kabler er det store kvalitetsforskjeller iforhold til digitale kabler. Hvis du skal feks kjøpe en scart-kabel så velg en av merke Supra eller Monster grunnet at selve "pinsene" er bedre festet, selve kontakten er også mer solid slik at du får bedre kontakt. Det er også bedre skjerming og en mer solid oppbygning på de litt billige typene, jeg hadde ikke noe problem å se forskjellen; det vil nok ikke du heller.

Her finner du idealinnstillingene til din tv:
viewtopic.php?f=17&t=10347
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2008 13.13.25 #22 av 23
Postet av: guzh
Jeg regner med å kjøpe noen bra scart-kabler om jeg i det hele tatt behøver det.. Mulig jeg skal bruke Mac (har DVI-utgang.. er det ikke sånn at DVI er HDMI uten lyd? eller tar jeg feil?) som dvd-spiller enn så lenge, eller er det en ulempe? Tenker jeg venter med Bluray/HD til krigen er _helt_ over og spillerne har blitt billigere.

Som jeg skrev skal jeg koble Mac og/eller PC til TVen. hva slags mulige kabler/ledninger finnes og hva er best?

Takk for hjelp (Tommy)(:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2008 13.26.06 #23 av 23
Nå har ikke jeg noen nevneverdig erfaring med Mac og tilkobling til flatskjerm, men regner med at det skal gå bra. DVI overfører bare bilde, så du må ha en lydkabel ved siden av som er typen RCA eller optisk; litt avhengig av utgangene du har på din maskin. Jeg ville brukt dette, noe jeg også gjør. Nest-beste alternativ er en VGA kabel.

En ypperlig måte å få HD på er å kjøpe en PS3, ikke bare er det "billig", men du får også en meget god bildekvalitet og gode multimedia muligheter, les mer om dette her: viewtopic.php?f=5&t=10252

Uansett, en PC/Mac skal nok funke imens :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar