Logo

HD klar dvd opptaker???

Skriv et svar
14.11.2005 20.13.19 #1 av 6
Postet av: Ronny
Har kjøpt meg en pioner dvr433h opptaker som jeg fikk beskjed om at den var hd klar.....
Men er litt usikker jeg nå...Noen som vet????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 20.49.55 #2 av 6
Postet av: Vector
Denne HDD opptakeren er ikke HD ready merket etter det jeg kan se fra HFC sine sider...det ser ikke ut til at det er HDMI eller DVI på den heller.
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 21.05.01 #3 av 6
Postet av: Rune
Nei, den er ikke HD-klar. Det finnes ingen HD-klare DVD opptakere, da DVD ikke støtter HD oppløsning.

Skal du ta opp HD i dag må du over på Blue Ray (selges i japan) eller D-VHS fra USA.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 22.02.28 #4 av 6
Postet av: Ken
Du har gått i den vanlige fella og trodd at du kjøper en HD-klar recorder når du i realiteten har kjøpt en DVD-recorder med HardDrive - som Rune sier: så tar det nok en god stund før vi får tak i HD-Ready recordere som da må kunne støtte plater med et av de nye formatene.

Bransjen er ikke særlig heldige med alle forkortelsene som virrer og det er faktisk svært irriterenede at de ikke klarer å komme opp med gode navn på teknologi slik at vanlige forbrukere ikke trenger et halvår på høyskole for å lære om alt som er nytt!

VGA, DVI-A, DVI-D, DVI-I, HDMI, HDCP, HD, DVDHD, AGP, PCI, MP3, WMV, WMVHD, MPEG, JPG, BMP, RC-232, PCMCIA, USB , S-Video, Komponent, Kompositt, DD, DTS, DTS ED, osv osv... klarer du å ramse opp hva alle disse står for på strak arm -> så respekt til deg! Poenget mitt er bare at det operers med alt for mange forkortelser og som gjør det svært vanskelig for en uinteressert å følge med.

Trenger du opptaker funksjon i dag, så er det ingenting å tenke på - eneste at jeg personlig kommer til å handle en med HDMI utgang til min TV.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 22.07.57 #5 av 6
Postet av: Ken
Rune: ser at Blu-ray skrives på mange forskjellige måter, så jeg leste litt på http://www.blu-ray.com og riktig skrivemåte er. Bare slik at vi har det riktig ;) På toppen av alt har de like godt klart å lage en egen forkortelse: BD

Blu-ray Disc

Why the name Blu-ray?
The name Blu-ray is derived from the underlying technology, which utilizes a blue-violet laser to read and write data. The name is a combination of "Blue" (blue-violet laser) and "Ray" (optical ray). According to the Blu-ray Disc Association the spelling of "Blu-ray" is not a mistake, the character "e" was intentionally left out so the term could be registered as a trademark.

The correct full name is Blu-ray Disc, not Blu-ray Disk (incorrect spelling)
The correct shortened name is Blu-ray, not Blu-Ray (incorrect capitalization) or Blue-ray (incorrect spelling)
The correct abbreviation is BD, not BR or BRD (wrong abbreviation)
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 12.40.53 #6 av 6
Postet av: Ronny
Ok da takker jeg så mye for hjelpen alle sammen,og går tilbake til butikken å klager.....knuuuuuurrrrr
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar