Logo

HD Filmer

Skriv et svar
30.12.2007 20.56.50 #76 av 94
Postet av: Torja
Bare noen få ord om filmen: flott bildekvalitet, og gode CGI effekter. Her er det et DTS-HD spor som via min PS3 blir redusert til cor DTS. Men lyden er veldig god uansett. Fantastic 4.JPG Fantastic 4.JPG ( 79,3271484375 KB) Vist 863 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2007 01.16.43 #77 av 94
Du mener vel MPCM?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2007 12.25.31 #78 av 94
Postet av: Torja
Jeg mente at siden spilleren ikke kan dekode DTS HD Master Audio internt eller sende dette lydsystemet til en hjemmekinoforsterker/receiver, for dekoding vil den sende et nedscalert DTS spor som er maks 1,5Mbit som MPCM. Rett meg vis jeg tar feil her.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2008 01.35.51 #79 av 94
Bilde: Filmen er fra 1988 og det bærer selvsagt preg av dette, men det som overasket meg er at jeg syntes at denne filmen er bedre en 2èrn; altså kvalitetsmessig. Kontrasten og fargene er fine og ganske mette, men detaljer viskes ut; spesielt ved mørke scener.

Lyd: Dialogen er bra, men lyder litt "tynt". Ellers er effektene og musikken god og fyldig, skytescenene er veldig bra mikset og maskingeværene dunker godt samtidig som glassene knuser rundt deg. Også lyden preges av alderen, men ellers er dette bra for alderen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 23.09.26 #80 av 94
Bildet: Helt fra starten av kan man se at dette er en kvalitetsfilm, bildet kan beskrive som detaljrikt, med mettede farger og en bra dybdefølese. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si, når jeg ser filmer som dette bare håper jeg at DVD-Formatet er på vei ut. Detaljene i ansiktet til "Captain Jones" er så bra at det nesten er litt ubehagelig, omgivelsene er flotte og kontrastrike uten at detaljer går bort. Hvis du er ute etter en referansefilm er dette en av de beste på markedet, her får virkelig flatskjemen noe å bryne seg på i alle områder. Slike filmer får meg til å lure på hvordan det blir med Ultra-HD og nye skjermteknologier, men med dagens teknologi er dette utrolog bra!

Lyden: I åpningscenen kan man høre hvor regndråpene faller og styrken av det, stemmene var i begynnelsen av filmen litt "ukonkret" men etterhvert ble dialogene perfekt, de kommer tydelig frem og låter meget bra. Musikken i filmen er meget passende og låter dynamisk og flott. Man kan høre alle ulydene monsteret lager når han knuser skipet samt hvor delene lander og bassen er ganske dyp når "monsteret" dukker. Alt i alt ett dynamisk og ganske så intenst lydbildet som er nærmest perfekt. Jeg hørte litt senere filmen med Dolby Digital og det fikk meg til å føle at DVD er så godt som død for meg.

Nå høres det kansje ut som at jeg går på lykkepiller her, men det er rett og slett siden dette er en utrolig god film som anbefales selv for dem som har sett den før, en utrolig god lydmiksing og bildet er nærmest upåklagelig.

Løp og kjøp, eller bestill :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2008 20.54.55 #81 av 94
Postet av: Torja
Jeg har vist fronten på coverene og vet ikke helt hvorfor nå. Det som er viktig er jo å vise baksiden, da så få viser dette. Derfor denne endringen.

Harry Potter en. Fått kritiker for å ikke være den helt store filmen i Blu-Ray. Jeg likte det jeg så. Har likt HP1 fra begynelsen på VHS da. Noe påvirket av dette.
Utover filmen i seg selv, hva er nytt i Blu-Ray? Jeg syns åpninings scenen viser mer detaljer nå enn på den gamle DVD versjonen. Noe tåkete, men med mer detaljer og lettere å se hva som skjer syns jeg. Når lampen lyser mot deg så må jeg skjerme øynene mine, så intenst er det. Er det WV50 eller Blu-Ray som har æren? Ikke helt sikker. I alle fall meget bra.

Mer mettete farger og klarere bilder ved direkte sammenligning. Det er hva jeg oppfatter. Men jeg vet at denne versjonen i HD ikke har fått de beste kritiker, derimot neste film i serien har fått gode kritiker, så har så absolutt tenkt å opgradere til denne.

For den som lurte:
Beste audio er Engelsk PCM 5:1. Ingen Norske lyd spor.
Tekst: Norsk, osv.. Harry Potter 2.JPG Harry Potter 2.JPG ( 141,1806640625 KB) Vist 783 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2008 18.10.24 #82 av 94
Noen som vet når Sin City kommer?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2008 23.01.46 #83 av 94
Postet av: Torja
Live In Dublin Bruce Springsteen with the sessions band:
Har fått denne og dette er en fabelaktik musikk Blu-Ray disk.
Lyttet til PCM 5:1 så det er lite mangler. Bruce leker seg med publikum. Han har med seg en seriøs gruppe med musikere. De fleste titler som man ønsker er med. "Atlantic City, Old Dan Tuckers, Eyes on the Pize og Pay me my money down" osv..
Fantastisk lyd med PCM 5:1.
Dette er hvordan en HD-Blu-Ray disk med lyd spor burde se ut. Alt er bare nydelig. :D

Lyd spor er;
PCM sterio sound
DD 5:1
PCM 5:1( Det beste lydsporet).
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 09.51.00 #84 av 94
Postet av: teebee
er det noen filmer som egner seg bedre på HD enn andre?
jeg ser mye tegnefilm\animerte filmer. vil disse ha samme effekt som levende filmer? vil det være noe forskjell på tegnefilmer i 3d og 2d?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 09.57.31 #85 av 94
Både ja og nei, det er vanskligere å skildre filmer som Biler og Istid fra vanlig DVD til HD, de er likevel litt bedre på HD, bedre farger og detaljer, se feks halen til Scrath i begynnelsen av Istid 2 filmen; det er det en del flere detaljer på HD enn ved SD. Man ser størst forskjell på vanlige filmer enn ved animasjonsfilmer.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2008 22.20.05 #86 av 94
Bildet: Selv omtrent alle aminisjonsfilmer ser bra ut er denne helt utmerket i HD. Fargene er mette og kontrastrike, bildet er skarpt og markert og sort er virkelig sort. Jeg har absolutt ingenting å trekke ned på angående bildekvaliteten i denne filmen.

Lyden: Stemmene er fyldige og "crispy", dynamikken i filmen er også ganske bra. Jeg vil si at det er ett meget godt balansert lydbildet som er behagelig men likevel relativt dynamisk. Helt klart en film som anbefales!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2008 23.01.43 #87 av 94
Bildet: Bildene denne filmen leverer er ganske nøytrale og har fine farger, ser man på de forskjellige medlemmene i Fantastic 4 ser man at de er for det meste utrolig detaljerte og hudtonene er fine. Kontrastene er fine og filmen har en fin dyndefølelse i seg.

Lyden: Lydbildet har mange effekter og det er god spredning av lyden. Flyvescenene suser bra og de forskjelligge triksene de forskjellige figurene gjør har bra med dynamikk og kraft i seg. Dialogene i filmen er også meget bra; bortsett fra "The Silver Surfer" som kan til tider høres litt "flatt" ut.

Som Torja nevnte over blir denne filmen dekodet til DTS Core og ikke til MPCM grunnet at PS3 ikke kan dette og det blir derfor komprimert ned, likevel er miksingen i filmen meget god.

I ettertid har jeg sett at filmen har MPEG4, noe også den tidligere filmen nevnt over også har. Resutaltet er strålende og håper på masse nye utgivelser med denne kodeken.

Gir også denne filmen min anbefaling!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2008 19.33.39 #88 av 94
Postet av: Torja
Handler om CowBoyer. Mannen er blakk, kan miste gården. Ser sin sjanse på å tjene noen slanter på å være med på å levere den slemme skurken på et tog til Stats fengselet i Yuma som går kl 3.10. Derav tittelen. Skal være en remake av en tidligere film.

Historien i seg selv er veldig engasjerende og rolletolkningene mesterlig framført av dyktige skuespillere. De som liker western filmer vil like denne. Men også vi andre vil bli engasjert.

Lyd messig er dette en film med MPCM i 7:1. Ja du leste riktig, 7:1. Om dette gjengir bakkanalene med enda bedre presisjon og med mer tyngde er heller usikkert. Da dette ikke blir nevnverdig utnyttet godt nok etter min egen mening. Joda, det er liv innimellom i bak kanalene, men jeg har hørt det bedre før uten det ekstra lydsporet. Kansje receiveren min prosesserer dette likså godt med kun 5:1? Veldig usikkert. Kansje dette er for nytt til at de som lager film har kunnet utnyttet dette på god nok måte? Spekulasjoner fra min side. Men uansett veldig bra lydspor i PCM 7.1. Når jeg prøver DD5:1 EX sporet er nivåforskjellen stor. Jeg syns likavel detaljene i lyden kommer noe bedre fram i PCM 7:1.

Bildekvaliteten er selvsakt god. Spesielt i utendørs scenene. Svart blir virkelig svart i denne filmen, som når det er natt. Da ser du ikke stort utenfor leirbålet, som i virkeligheten. Dybdefølelsen er stor. Men ofte endres fokuset fra fjern til nær. Da vil bilde være skarpt deretter. Er vel meningen slik. Bildet er kun skarpt der fokuset er, og fussi der det er uskarpt. Poengterer handlingen går jeg utfra. Nok om dette. Dette er en film jeg trygt kan anbefale til det store lerretet. DSC00539.JPG DSC00539.JPG ( 115,1806640625 KB) Vist 572 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2008 13.45.07 #89 av 94
Kort om handlingen:
Peter Parker skal fri til kjæresten Mary Jane og livet ser ut til å gå hans vei. Imidlertidig dukker det opp en liten svart "geleklump" fra verdensrommet som gjør at Peter Parker får en todelt personlighet, han blir mer selvsikker og får noen flere egenskaper, men han blir også veldig aggressiv og usympatisk. Det dukker opp nye skurker som Sandman, Venon og hans tidligere venn Harry som vil hevne farens død. Fotografen fra New York får visst aldri fred å få. Filmen er grei nok, det inneholder noen bra humor scener og gode kamper, men ellers blir det nesten for dumt og litt for mange klisjeer, skuspillerne som spiller skurkene er heller ikke av øverste klasse. Produsenten bak filmen er vel hva man kan kalle relativt patriotisk, alltid skal det være ett amerikansk flagg som dukker opp i bakgrunnen i spidermans høye hopp. Filmen er grei som underholdningsfilm, men ikke noe spesielt mere.

Bildet:
Filmen viser at det er en høy bildekvalitet over det hele. Kontrastene er til tider meget gode og mette, mens det fremdels holder ett nøytraltnivå på bla hudtonene. Kontrasten er da meget god og sortnivå er fremdragene godt, men man kan se at det noe overmettet enkelte ganger. Skarpheten og detaljnivået er ikke annet en utmerket, man kan se alle sandkornene i sandman, ansiktene er detaljerte og man kan se omtrent alle detaljene som er der, bygningene i bakgrunnen er også bra detaljert med en god dybdefølelse.

Lyden:
Lyden inneholder flere gode valg som både MPCM og Dolby Digital True HD. Dialogene kommer godt fram og er naturlig å høre på. Det er imidlertidig i en av de mange actionscenene at det ukomprimerte lydsporet kommer til sin rette, her knuser ruter og man hører at glasskårene fyker rundt deg, slagene mellom Harry og Peter suser godt og slagene høres bra ut. Lydbildet er dynamisk, men samtidig behagelig å høre på. Det er god bruk av de dype frekvensene i filmen, spesielt når "Sandman" blir til. Jeg har egentlig ingen ting å utsette på lydsporet.

Alt i alt er dette en meget god refernasefilm for å teste hjemmekino anlegget, men selve handlingen er ikke mer en midt på treet. Anbefales!

PS! EB Games selger noen fåtall av BD-Filmer og de er billig, denne fikk jeg får 149Kr. Håper denne utviklingen fortsetter.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2008 14.22.55 #90 av 94
Kort om handlingen:
Hva kan man si? Det er en Zombiefilm. Amerikanske tropper har gått inn i England for å gjenopprette orden etter all skaden som har oppstått. Dem har oppdrettet en såkalt "safezone" hvor målet er å gjenoppbygge befolkningen og klargjøre flere områder. Filmen inneholder noen gode skvette momenter og filmen er relativt blodig. Filmen starter hva man kan kalle en god begynnelse på en slik film, men etterhvert som filmen går blir filmen for forutsigbar og man bare irriterer seg over hvor dumme de to ungene i filmen er (moren var mindre svekket av viruset; nesten immun, ungene er derfor viktig da de kan ha det samme i seg.) da de blant annet klarer å gå ut fra sikkerhetsonen, hvor dem finner moren dems. Hun smitter mannen hennes, da han ikke er immun og Boom! Det oppstår en inferno av blodige drap og det blir flere og flere av de, noen få overlevende er på flukt ut av London og som dere sikkert kan tenke dere blir det ikke mange igjen.

Bildet:
Fra start av kan man se at det er ett ganske kornete bildet, om dette er gjort med vilje får å oppnå en viss stemmning vet jeg ikke. Fargene er relativt brae og det er ett bra sortnivå i filmen. Detaljnivået er litt varierende, noen ganger er et så bra at man kan se alle hudtonene og skjeggstubbene til enkeltpersoner, mens andre ganger er det litt kornete og de blir visket ut, spesielt i mørke scener.

Lyden:
Her er det også tilgjengelig med DTS HD, noe som i mitt tilfelle blir nedkomprimert til DTS Core. Det er ett noe varierende lydnivå hvor det er stor variasjon på volumet. Dem bruker effektene god og det er ett bra lydstemmningsbilde laget for å skvette litt. Etterhvert som det blir flere zombier kan man høre at de puster deg i nakken og at andre ved siden av deg faller og blir en av dem. Dialogene og zombie skrikene kommer godt frem, nesten litt uhyggelig noen ganger.

Dette er en middels god High Def film, det samme er filmen da den ikke klarer å engasjere meg nevneverdig.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar