Logo

HD Filmer

Skriv et svar
02.09.2007 19.28.59 #31 av 94
Postet av: Torja
er en dømt mann, som har tatt sitt eget liv men ble reddet av moderne gjenoppliving. Etter katolsk skikk skal han i helvete fordi han begikk selvmord, men prøver å bruke resten av sitt liv til å sende demoner tilbake til helvete med alle midler for på den måten å få innpass i himmelen.

Dette er en type tegneserie historie som jeg personlig bare elsker. Passer sikkert ikke alle. Lyd og bilde er som man blir bortskjemt med. Jeg får bare DD, men det ligger et Dolby TrueHd spor her. Constantine.jpg Constantine.jpg ( 173,2216796875 KB) Vist 776 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2007 21.22.59 #32 av 94
Postet av: Torja
har blitt spurt om å vurdere kvaliteten av denne.
Dette er basert på en tegneserie av Frank Milers. Sjekk åpnings scenen med navnet 300 i blodrødt. Husker du Sin City? Samme tegneserie forfatter, samme opplegg. Pompøst, overdrevent, dette er tegneserie for voksne overført til film. Gjør ingen feil her. klart det er urealistisk og overdrevent. Det skal være slik. Enten liker du det eller så liker du det ikke.

Jeg likte det jeg så, og så liker jeg Sin City også, da. Når det gjelder selve bildekvaliteten så forstår jeg at mange syns dette blir innimellom vell grov kornet. Men jeg tror at det skal være slik. En viss råhet i bildet. Spesielt bakgrunnen med mye skyer blir litt grovt. Men forgrunnen er skarp som bare det og se hvordan lys og skygger er bygd opp for å dramatisere og få oss til å tenke på en tegnet strek. Jeg syns dette er genialt.
Det ligger et PCM 5:1 spor her...

Det er en vanvittig dybdeskarphet samtidig som det er et sløret og grovkornet bakgrunn som i en helhet gjør bildet så rått som et stykke rått kjøtt. Meget spesielt. Og igjen, enten liker du dette eller så hater du det.. opp til deg, men jeg elsker dette. Har vært tegneserie fantast siden barnsben, så dette kjenner jeg meg igjenn i. Topp underholdning i alle fall... 300.jpg 300.jpg ( 232,830078125 KB) Vist 768 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2007 10.49.45 #33 av 94
Lurer på om denne filmen er lik i HD-DVD kvlitetsmessig?
Ok, Torja. Da var det ikke bare meg som slet med litt støy. Så på ekstramateriale på filmen, var meget bra. Men var ikke i HD.
Bakgrunnen er som mye annet, animasjon.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2007 18.18.57 #34 av 94
Postet av: SuperB
Ser at Flags of our fathers har fått rimelig god kritikk for bildekvalitet og lyd, men hvordan er filmen handlingsmessig? Ser for meg at dette er nok en amerikadyrkende film med "God bless America" og patriotisme til du spyr. Stemmer magefølelsen med realiteten, eller er dette en film jeg bør se?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2007 20.09.44 #35 av 94
Dette er en film du bør se!
Hvis ikke vil "Letters from Iwo Jima" falle i smak.


Gleder meg til jeg får denne på BD :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2007 21.59.33 #36 av 94
Postet av: kjelle
ble litt for mye propaganda i flags of our fathers for meg.likte mye bedre letters from iwo jima.. bedre bilde og lyd på den i tillegg :)
så forresten smokin aces på hd dvd ikveld. litt tam film med tamt bilde og grei lyd. Litt skuffet over hele filmen
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2007 05.51.59 #37 av 94
Postet av: petre2006
"SuperB" skrev:Ser at Flags of our fathers har fått rimelig god kritikk for bildekvalitet og lyd, men hvordan er filmen handlingsmessig? Ser for meg at dette er nok en amerikadyrkende film med "God bless America" og patriotisme til du spyr. Stemmer magefølelsen med realiteten, eller er dette en film jeg bør se?


Såg begge filmene på en kveld, riktig nok ikke i HD utgaven, men siden du spør og til resten av dere;

Flag of our fathers er om mulig i samme åndedrag som Letters from Iwo Jima de mest korrekte sammensatte krigsfilmene på flere tiår. Drivende fortelling om noe som faktisk fannt sted, og de som snakker om amerikansk patrotisme her må vaske øynene og se filmen en gang til. Det er netopp tvert motsatt, og det samme gjelder Letters from Iwo Jima.

Særs sterke fortellinger med voldsomt forabeide faglig, og ikke minst fortellingen om hvor jævlig krig kan være, samt politisk 100% korrekt er dette to av de viktigeste krigsfilmene i moderne historie. Faktisk, så er mange krigsfilmer fra USA de siste fem-seks årene som faktisk skremmer meg med propaganda og reinspikka vrøvl, disse er ikke to av de.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2007 15.25.37 #38 av 94
Postet av: SuperB
Takk for svar! 2 mot 1 blir en knusende seier for kjøp. Da var den bestilt... :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2007 18.10.30 #39 av 94
Postet av: Rune
Da har jeg også bestilt Iwo Jima og Flags of Our Father på HD DVD. Kommer med min rapport om 3-4 uker når filmene er sett.
Jeg har vært litt skeptisk da jeg har hørt disse skal være kjedelig, men kommentarene i tråden har fått meg til å endre mening.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2007 18.19.39 #40 av 94
Postet av: kjelle
synest flags of our fathers var ganske kjedelig, men letters from iwo jima var en sann nytelse fra begynnelse til slutt.det er greitt å få med seg begge filmene pga de handler om samme slaget bare en film fra hver sin side av konflikten.
jeg så begge på blu-ray disc og var veldig fornøyd med både bilde og lyd på begge.. iwo jima var hakket bedre på dette området.
jeg gir flags of our fathers en 3er og letters from iwo jima en solid 5er
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2007 16.25.07 #41 av 94
Postet av: Torja
Må bare nevne denne filmen. Dette er for de som liker sci-fi og som kansje har spilt "Final Fantasy" spillene.
Innledningen, begynnelsen av filmen har et dypbass spor som fikk vegger og vinduer her til å riste. Anbefales som subwoofer test, eller imponator faktor for venner på besøk.
Alt er data animert, inkludert skuespillerne. Kjøpte denne via http://www.hidefdvd.com og den fungerer utmerket i PS3 europeisk versjon. På baksiden står det A,B og C regions koding. For de som måtte lure på dette.
Beste Audio Engelsk PCM 5:1. Final fantasy 003.jpg Final fantasy 003.jpg ( 178,2314453125 KB) Vist 625 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2007 21.51.11 #42 av 94
Postet av: Amadesus
Hvordan er det å bestille fra Hidefdvd.com? Er det rask levering og sender de filmene enkeltvis hvis man bestiller flere samtidig, slik at man slipper norsk toll? Kan man stole på de prisene man får oppgitt i NOK på bestillings tidspunktet eller kan prisene forandre seg frem til filmene blir sendt, slik at man kommer over 200 kroner per film og må betale toll (ettersom valutakursen endrer seg)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2007 19.01.40 #43 av 94
Postet av: Torja
Beklager sent svar..

Hvis man bestiller flere samtidig, sendes de samtidig, hvis man ikke gir beskjed om noe annet. Men, i post sendingen angis kun frakt kostnadene. Så jeg har bestilt flere filmer samtidig, men kun frakt kostnadene ble nevnt i sendingen, som inneholdt kun filmene og ikke prisen på dem på noen måte. Såå...

..det går helst bra, og flere andre har prøvd og ikke betalt noe ekstra toll og tull forde.
:D

Den siste forsendelsen betalte jeg ca 150 kr per film og det inkludert frakt...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2007 20.53.25 #44 av 94
fikk jeg Letters from Iwo Jima og The Departed. Hmm, hva skal jeg i helga? :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2007 09.57.12 #45 av 94
Postet av: flotepewz
Slå deg ned å se The Departed ;d Veldig bra film.

Tenkte meg en tur til byen å se om det har kommet HD filmer i hyllene nå.
E inte bara bara laga movi, må ha rett lait, rett sound, krispy sorroundsound
onkyo 605 | dynabel dy7250 | XTZ 99 W10.16 | toshiba hd-e1 | samsung bd-p1500 | samsung le46a856 | xbox 360 | htpc
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar