Logo

Filmer som skuffet deg

Skriv et svar
29.10.2008 11.20.44 #16 av 25
Postet av: Fabio
"AndreWerdenskrieg" skrev:Jeg har akkurat sett The Godfather, Godfather II på BD. Har nå begynt på Godfather III og den skuffer veldig.
De to förste filmene er det ikke skuespill, eller det virker ihvertfall ikke slik. De bare ER rollene, altså veldig troverdig. Al Pacino er helt fantastisk, han rett og slett bare ER Michael Corleone. Stemningen i filmene er helt spesiell og nr. II er langt bedre enn jeg husket. Kanskje tilogmed bedre enn nr.1. Dette er virkelig filmhistorie.
Men så kommer vi altså til nr. III ...
Nå er ikke Al Pacino lengre Michael Corleone, han er ... Al Pacino. Han spiller karakteren helt annerledes, noe som ikke gjör dette troverdig når man akkurat har sett de andre filmene. For all del, Al Pacino er en av mine absolutte favorittskuespillere, men her overspiller han og overanalyserer karakteren.
Sofia Coppola burde ikke spilt denne rollen, da skuespill tydeligvis ikke er hennes beste egenskap.
Andy Garcia overspiller også, synes jeg. Han er også en meget dyktig skuespiller, men her er jeg skeptisk til hans tolkning.
Har altså ikke rukket å se filmen ferdig, men måtte bare ut med min frustrasjon over dette. :o


Pløya også gjennom Blå utgavene denna helga. Enig i at den tredje er den svakeste av dem, men ikke nok til at filmen skuffer meg.
Sånn jeg ser det spiller Pacino Michael eldre enn han var i de første filmene, naturlig nok siden det skal ha gått 20 år eller noe.
Jeg fikk følelsen av at han har opplevd så mye, angrer så mye at det er mannen han har blitt.
Han har gravd seg så dypt inn i denne verdenen, at han er ambivalent til sitt valg om å forlate det.

Forsåvidt enig i ditt syn på Sofia Coppola sin innsats :wink:
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2008 11.32.08 #17 av 25
Postet av: Msport
"Lunsj" - norsk film som skuffet meg veldig. Er glad i norsk film og kjøper + ser mye av det som kommer ut. Denne filmen synes jeg rett ut bare var dårlig..... Totalt uenige i kritikken avisen ga denne.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2008 20.36.11 #18 av 25
Postet av: Egga
"Berit" skrev:The Happening!

Skikkelig dårlig Mark Wahlberg, vel også de andre skuespillerne gjorde en slett jobb. Var som en parodi av en annen film. :roll:

Helt enig, for noe møll!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2008 21.22.52 #19 av 25
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Fabio" skrev:Pløya også gjennom Blå utgavene denna helga. Enig i at den tredje er den svakeste av dem, men ikke nok til at filmen skuffer meg.
Sånn jeg ser det spiller Pacino Michael eldre enn han var i de første filmene, naturlig nok siden det skal ha gått 20 år eller noe.
Jeg fikk følelsen av at han har opplevd så mye, angrer så mye at det er mannen han har blitt.
Han har gravd seg så dypt inn i denne verdenen, at han er ambivalent til sitt valg om å forlate det.

Forsåvidt enig i ditt syn på Sofia Coppola sin innsats :wink:

Etter å ha sett hele filmen er jeg enig i ditt utsagn. Jeg trakk forhastede besluttninger basert på en halvtime av filmen.
Filmen var langt bedre enn jeg husket fra den gang jeg så den for mange år siden, men Sofia Coppola drar kraftig ned.
Michael Corleone er en forandret mann i denne filmen og Pacino spiller rollen godt, selv om jeg synes han er mere Pacino enn Corleone. :D
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2008 21.46.51 #20 av 25
Postet av: Rune
Litt off topic, men Dagbladet var ikke helt fornøyd med Pirates II
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2008 12.48.58 #21 av 25
Postet av: Msport
"Rune" skrev:Litt off topic, men Dagbladet var ikke helt fornøyd med Pirates II

Er du fornøyd med den, Rune? :mrgreen:

Helt seriøst - jeg må innrømme at jeg kjøpte nr 1. Av en grunn - lurte litt på hvordan sjangeren ser ut på BD. Den gikk inn i spilleren - var der i 5 minutter, før den kom ut igjen og har forblitt i coveret. Veldig lite inntresant.... Kvaliteten var heller ikke spesielt god. Småflaut å innrømme at man har kjøpt slikt skvip, men ja - man blir iblandt vel nysgjerrig..... :oops:
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2008 13.32.37 #22 av 25
Postet av: Anfield
King Kong. Gode Gud. Tar du bort effektene fra den filmen...... :x
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2008 08.11.01 #23 av 25
Postet av: Fabio
"Msport" skrev:
"Rune" skrev:Litt off topic, men Dagbladet var ikke helt fornøyd med Pirates II

Er du fornøyd med den, Rune? :mrgreen:

Helt seriøst - jeg må innrømme at jeg kjøpte nr 1. Av en grunn - lurte litt på hvordan sjangeren ser ut på BD. Den gikk inn i spilleren - var der i 5 minutter, før den kom ut igjen og har forblitt i coveret. Veldig lite inntresant.... Kvaliteten var heller ikke spesielt god. Småflaut å innrømme at man har kjøpt slikt skvip, men ja - man blir iblandt vel nysgjerrig..... :oops:


Så du vil si at den skuffa? :D
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2008 09.35.24 #24 av 25
Postet av: Msport
"Fabio" skrev:
"Msport" skrev:
"Rune" skrev:Litt off topic, men Dagbladet var ikke helt fornøyd med Pirates II

Er du fornøyd med den, Rune? :mrgreen:

Helt seriøst - jeg må innrømme at jeg kjøpte nr 1. Av en grunn - lurte litt på hvordan sjangeren ser ut på BD. Den gikk inn i spilleren - var der i 5 minutter, før den kom ut igjen og har forblitt i coveret. Veldig lite inntresant.... Kvaliteten var heller ikke spesielt god. Småflaut å innrømme at man har kjøpt slikt skvip, men ja - man blir iblandt vel nysgjerrig..... :oops:


Så du vil si at den skuffa? :D

For å bli skuffa, må du først ha en forventning - noe jeg ikke hadde :D
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2008 21.34.39 #25 av 25
Postet av: Rune
"Msport" skrev:
"Rune" skrev:Litt off topic, men Dagbladet var ikke helt fornøyd med Pirates II

Er du fornøyd med den, Rune? :mrgreen:

Helt seriøst - jeg må innrømme at jeg kjøpte nr 1. Av en grunn - lurte litt på hvordan sjangeren ser ut på BD. Den gikk inn i spilleren - var der i 5 minutter, før den kom ut igjen og har forblitt i coveret. Veldig lite inntresant.... Kvaliteten var heller ikke spesielt god. Småflaut å innrømme at man har kjøpt slikt skvip, men ja - man blir iblandt vel nysgjerrig..... :oops:


Jeg har faktisk ikke denne filmen på Blu-Ray. Har faktisk ingen Blåfilmer på Blu-Ray. Men jeg gjorde en del reasearch på temaet på andre HD-format før jeg uttalte meg i denne artikkelen:
http://www.planb.no/Film/Film/Film/HD-for-dummies/

Ser forresten av utvalget av Blå-Film på Blu-Ray er sterkt økende. Synd prisene er så høy. Ser det er flere av favoritten Tera Patrick også der :-) (hidefdvd.com)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar