Logo

Filmer som skuffet deg

Skriv et svar
07.08.2008 08.08.29 #1 av 25
Postet av: Fabio
Det er jo helt klart at mange her inne setter stor pris på filmer, og jeg selv finner glede i de aller fleste.
Dessverre er det noen ganger en film rett og slett skuffer deg stort.
Tenkte derfor vi kunne bruke denne tråden til å skrive ned erfaringer med dårlige filmopplevelser gjerne supplert med hvorfor man synes de var dårlige.

Jeg får begynne da.
No country for old men.
Jeg husker da denne filmen dukket opp. Alle snakket om Oscar og Josh Brolin og det var mye hype. Var ikke veldig interessert i å se den på kino, så jeg ventet helt til forrige uke.
Hvordan kan en film som handler om en psykopatisk morder, en nesten superheltaktig "helt" og en gammel ringrev være så kjedelig. Det var ikke noe stemningssettende musikk gjennom hele filmen, men jeg tror uansett det ikke hadde hjulpet meg å nyte filmen noe bedre. Det hele var rett og slett urtråkig.

Er det noe jeg gikk glipp av. Kan noen fortelle meg hvorfor denne filmen skal være bra?
Det man gjerne ser på de dårlige anmeldelsene av kongefilmer på imdb at kritikeren ikke har fått med seg halve filmen, så hvis noen har tips, så setter jeg stor pris på det.
Noe jeg også håper denne tråden kan gjøre.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 11.01.32 #2 av 25
Postet av: boly
300 var en liten nedtur. Tenker da på handlingen. Effektene osv var bra.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 11.55.00 #3 av 25
Postet av: SuperB
Dette blir som å banne i kirken, men jeg ble skuffet over Blade Runner. Hadde hørt så sinnsykt mye bra om den. Favorittfilmen til en av mine beste kamerater. Ble blown away av introduksjonen med Vangelismusikken og eksplosjonene i det fjerne (kjøpte den på bluray). Filmen ble lenger og lenger og jeg fant ut at jeg kjedet meg visst.

Tror det var de skyhøye forventningene jeg hadde fått var det som ødela. Har bare sett filmen én gang. Hørte Filmpolitiets (P3) anmeldelse av filmen i forbindelse med utgivelsen på bluray, hvor de spilte den fantastiske musikken i bakgrunnen. Det ga meg veldig lyst til å gi filmen en ny sjanse, og den kommer garantert. Men nå er HDTV pakket ned pga flytting, så det lar vente på seg. Håper å få et bedre hjemmekinoanlegg når jeg flytter, så bør alt være på plass for å sikre meg en ny filmopplevelse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 12.13.04 #4 av 25
Postet av: MindWaste
10000 BC var en bomtur for min del. Hadde ett håp om at denne skulle være grei, men story & skuespillere skuffet veldig.
Effektene var ok men resten var på kanten til kjedelig :?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 12.14.02 #5 av 25
Postet av: MindWaste
Jumper kan vel også nevnes her :)
Makan til svada skal man lete lenge etter!
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 12.49.44 #6 av 25
Postet av: teebee
jeg datt ut av no country for old men, så fikk ikke med meg det geniale med den.

synes 10000bc var greit tidsfordriv og hadde sikkert sett bra ut i bluray.

jeg ble så skuffet over spiderman og sin city at jeg ikke orker og se andre slike tegneseriehelter filmer. enda usikker på om jeg gidder se den nye batman filmen.

liker helle ikke disse asiatiske kunstneriske kamp filmene der de flyr fra tak til tak. crouchin tiger hidden dragon, hero og en til. disse får gigantisk rating på imdb, men ikke verdt en krone i mine øyne.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 13.25.17 #7 av 25
Postet av: Fabio
"SuperB" skrev:Dette blir som å banne i kirken, men jeg ble skuffet over Blade Runner. Hadde hørt så sinnsykt mye bra om den. Favorittfilmen til en av mine beste kamerater. Ble blown away av introduksjonen med Vangelismusikken og eksplosjonene i det fjerne (kjøpte den på bluray). Filmen ble lenger og lenger og jeg fant ut at jeg kjedet meg visst.


Du er ikke alene om å synes dette etter første gangen, men anbefaler deg å se filmen en gang til. Denne filmen er dypere enn de fleste Sci-Fi filmer jeg har sett. Pump den inn i anlegget når du er ferdigflytta.
Faktisk sneket seg opp på topp 20 lista mi over beste filmer.
PS: Fy f... for en Blu-ray :D

"teebee" skrev:jeg datt ut av no country for old men, så fikk ikke med meg det geniale med den.


Ikke sant.

"teebee" skrev:synes 10000bc var greit tidsfordriv og hadde sikkert sett bra ut i bluray.

jeg ble så skuffet over spiderman og sin city at jeg ikke orker og se andre slike tegneseriehelter filmer. enda usikker på om jeg gidder se den nye batman filmen.


10 000 BC hadde jeg ingen forhåpninger til så den skuffet meg ikke. Like dårlig som jeg trudde :wink:

Jeg er stor fan av både Spider-man (ikke så mye 3ern) og Sin City, men kan ikke sammenlignes med"The Dark Knight".
Alle som liker film må få med seg denne. Se den gjerne 2 ganger, for jeg visste ikke helt hva jeg skulle si etter min første visning. STOOOOOOR film.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 13.30.00 #8 av 25
Postet av: Blueflame
Synes forsåvidt Jumper var helt grei, litt rotete men litt artig. terningkast 4

Derimot en jeg ventet lenge på fordi jeg ville se den på hjemmekinoen på bluray, var " I'm a legend " Dette synes jeg var en stor skuffelse. Det var bare en stor elendig story.

En annen stor skuffelse var Alien vs. Predator Requiem. Ok, den forrige var dårlig den også men iallefall "se" bar. Men denne Requiem var bånn i bøtta. Null handlig, bare masse rotete action og effekter. Var såvidt jeg gadd å se den ferdig og jeg er Aliens fan.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 13.37.16 #9 av 25
Postet av: Fabio
"Blueflame" skrev:
En annen stor skuffelse var Alien vs. Predator Requiem. Ok, den forrige var dårlig den også men iallefall "se" bar. Men denne Requiem var bånn i bøtta. Null handlig, bare masse rotete action og effekter. Var såvidt jeg gadd å se den ferdig og jeg er Aliens fan.


Hehe, jeg var helt omvendt jeg. Requiem er ikke noen Die Hard, men det er fest for de som ønsker å se Aliens og Predatorer drepe folk.
Tror uansett det ikke er mulig å lage en AVP med samme nerve som "Alien" og "Predator" hadde hver for seg.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 13.48.54 #10 av 25
Postet av: Fabio
Da får vel jeg banne litt i kjerka jeg også.

2001 En Romodyssé :oops:
Det positive først. Det er fortsatt en fantastisk visuell film og beviser det vi allerede vet. Kubrick kunne dette med å lage bilder i filmene. Generelt har ikke filmen så altfor gal story heller. HAL 9000 skremte nok vettet av mange på 60 tallet.

Problemet jeg har med filmen er slutten. Hva i svarte, huleste h...... er det som skjer. Han flyr igjennom verdensrommet i noe som best kan beskrives som syrerus i altfor lang tid, før han befinner seg i et rom med denne monolitten.
Jeg trodde det var som Blade Runner at jeg måtte se den flere ganger, men nå har jeg gått igjennom filmen 5 ganger uten å sjønne noe. Jeg pleier å få med meg dypere meninger i filmer og "kunsten" når det brukes, men ikke her.

Kan noen lansere 2001 for dummy´s?
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 17.09.14 #11 av 25
Postet av: Rune
Litt vanskelig tema da det ikke er så veldig ofte jeg gleder meg spesielt til filmer og at jeg blir skuffet. Det er dog ganske ofte jeg kjøper filmer som jeg syns er elendig.

Jesse James kjøpte jeg nylig på Blu-Ray men den er så utrolig treig at jeg foreløpig har sett den i to etapper for å ikke sovne/kjede meg ihjel. Jeg har vel 40 min igjen av den nå og håper jeg klarer det i en sesjon. Jeg hadde vel troen på at det var en kuul western film.

Lock Stock & Two Smoking Barrells var en film som jeg syns var elendig etter å hørt at den var konge bra av andre. Syns den var ufattelig kjedelig. Jeg har noen filmer i samlingen som jeg aldri orket å se ferdig:

Snatch (kjeeeedelig)
Who stole my car (hjelpe meg)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (hjeeelp)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 18.44.19 #12 av 25
Postet av: Blueflame
"Fabio" skrev:Da får vel jeg banne litt i kjerka jeg også.

2001 En Romodyssé :oops:
Det positive først. Det er fortsatt en fantastisk visuell film og beviser det vi allerede vet. Kubrick kunne dette med å lage bilder i filmene. Generelt har ikke filmen så altfor gal story heller. HAL 9000 skremte nok vettet av mange på 60 tallet.

Problemet jeg har med filmen er slutten. Hva i svarte, huleste h...... er det som skjer. Han flyr igjennom verdensrommet i noe som best kan beskrives som syrerus i altfor lang tid, før han befinner seg i et rom med denne monolitten.
Jeg trodde det var som Blade Runner at jeg måtte se den flere ganger, men nå har jeg gått igjennom filmen 5 ganger uten å sjønne noe. Jeg pleier å få med meg dypere meninger i filmer og "kunsten" når det brukes, men ikke her.

Kan noen lansere 2001 for dummy´s?


Hehe, ja jeg hadde samme problem. Ga rett og slett opp jeg også. Merkelig slutt, totalt uten mål og mening.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2008 15.22.57 #13 av 25
Postet av: petre2006
Er vel litt av det Stanley Kubrick ville med den filmen også, forøvrig en av de virkelig store filmene i mitt register. Kan vel være greitt å faktisk tenke skikkelig for en gangs skyld når man ser en film, og ikke BARE la øynene hvile på lekre damer og lite gjennomtenkte sitater fra ymse multimilliard Hollywood produksjoner.

Vel, nok om det. Har med hånden på hjertet ALDRI sovnet til en film, men kan nevne at jeg en gang holdt på å gjøre det, da til 'Tomorrow never dies' - James Bond. Det var ikke fordi den skuffet, men tre dager på byen i yngre student tider, tilsier at det blir noe slitsomt å holde seg våken.

Og, hvis det er noen film som har skuffet meg, er det ikke så mye å ta av for min del. Bare ved å studere et cover, ta en titt på hva f.eks 4-10.000 mennesker har stemt på filmed på IMDB.com, så kan man fort finne ut hva man kan forvente seg. Vel, OK, en film skuffet meg når jeg tenker meg om, nemlig Mean Machine. I motsetning til Administrator her, forguder jeg Guy Ritchie filmene Lock Stock & Two smoking barrels + Snatch. Når man da, på coveret til Mean Machine, klistrer opp Vinne Jones (i begge de to andre filmene) og Jason Staham (også i de to andre filmene) PLUSS at man skriver at Guy Ritchie har vert å lage den (noe som ikke stemmer helt, han har faktisk bare en birolle i selve filmen), for da til slutt å se den, så var det ikke AKKURAT det samme.. hehe

Vel, jeg mener selv jeg må lures til å se en skuffende film, jeg blir 'aldri' skuffet.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 23.59.51 #14 av 25
Postet av: AndreWerdenskrieg
Jeg har akkurat sett The Godfather, Godfather II på BD. Har nå begynt på Godfather III og den skuffer veldig.
De to förste filmene er det ikke skuespill, eller det virker ihvertfall ikke slik. De bare ER rollene, altså veldig troverdig. Al Pacino er helt fantastisk, han rett og slett bare ER Michael Corleone. Stemningen i filmene er helt spesiell og nr. II er langt bedre enn jeg husket. Kanskje tilogmed bedre enn nr.1. Dette er virkelig filmhistorie.
Men så kommer vi altså til nr. III ...
Nå er ikke Al Pacino lengre Michael Corleone, han er ... Al Pacino. Han spiller karakteren helt annerledes, noe som ikke gjör dette troverdig når man akkurat har sett de andre filmene. For all del, Al Pacino er en av mine absolutte favorittskuespillere, men her overspiller han og overanalyserer karakteren.
Sofia Coppola burde ikke spilt denne rollen, da skuespill tydeligvis ikke er hennes beste egenskap.
Andy Garcia overspiller også, synes jeg. Han er også en meget dyktig skuespiller, men her er jeg skeptisk til hans tolkning.
Har altså ikke rukket å se filmen ferdig, men måtte bare ut med min frustrasjon over dette. :o
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2008 08.16.18 #15 av 25
Postet av: Berit
The Happening!

Skikkelig dårlig Mark Wahlberg, vel også de andre skuespillerne gjorde en slett jobb. Var som en parodi av en annen film. :roll:
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar