Logo

FallenA`s hjemmekino OPPDATERT 05.01.06

Skriv et svar
29.12.2005 19.15.18 #31 av 41
Postet av: Berit
Hei

Da er din presentasjon oppdatert:

http://min.hjemmekino.no/FallenA/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2005 11.52.29 #32 av 41
Postet av: FallenA
Kan dere legge inn denne nye teksten i sin helhet, og fjerne all den gamle?
Det med Fisher høytaler osv. stemmer ikke lenger ;-)

KAN DERE VÆRE SÅ SNILLE Å LEGGE INN TEKSTEN UNDER ?
_____________________________________________________



KINO ER MORRO . . . . .

Dagens utstyrsliste er som følger :

· Yamaha RX-V650 - Reciever

· Philips 963SA - DvD spiller

· AudioPro Black Diamond V.2 Foran

· Cerwin Vega CLSC12S SUB

. Cerwin Vega CLSC6C Center høytaler

· BOSE L/R - surround


· BenQ 5120 PJ

· IKEA Tupplur hvit. (Bygget om til rammelerret 172 x 94cm)

Oppsettet er bestykket med diverse kabler fra Vampire Wire, supra, og Biltema høytalerkabler ;-)
Component kabelen er en Monster Video® 2 Component Video Cable, på 6 meter.

Bruker for tiden et 52mm Gråfilter ND4. Dette er helt klart et must ved kort kastelengde, og 100% lyskontroll.

Black Diamond V.2 er virkelig høytalere som gir mye for pengene. De er herlige å høre på, og sparker godt fra seg til kinobruk.

Diskant og mellomtone er svært nøyaktig og luftig, og musikken gjengis på en realistisk måte. Bassen går dypt når det trengs, men høytalerne trives best med litt avstand fra veggen.

Jeg hører på all slags musikk på disse høytalerne, og må si at dette er noe av det bedre jeg har hørt i denne prisklassen ;-)

Jeg er også godt fornøyd med Bose i bak oppsettet, da disse gjengir lyden, og effektene på en realistisk måte, samtidig som de går dypt i bassen når det behøves. De er også veldig plasseringsvennlige.

8/6-05......
Fronter og SUB er plassert på 40x40 cm betongheller, med paddings og spikes, for å få strammere bass.

25/6-05.....
ND4 gråtonefilter er byttet til et ND2 filter, med det resultat at Punchen i bildet kom tilbake. Fargene er veldig gode, og sortnivå samt kontrastnivået oppleves som VELDIG bra.
Dette er en billig oppgradering som virkelig gjør susen med bildet i kinoen. Anbefales på det sterkeste.

21/8-05
Etter anbefalinger fra Flageborg her på forumet har jeg endelig funnet den dypbassen jeg savnet.
Riktignok med en CV sub, men allikevel.
Ny plassering ble løsningen.
Suben er plassert i hjørnet ved yttervegg, bak venstre fronthøytaler.
Samtidig ble crossover satt i reciever til 80Hz, og Frontene satt til SMALL!
Tusen takk for veiledningen ;-)

29/8-05
Ny Sunwave SRC-3000b fjernkontroll.
Kjempe investering, som sparer meg for mye irritasjon når det er mørkt i rommet !

25/10-05
Flytter til nytt hus. Eget rom til kino ;-) på hele 9,3m2. Sliter litt med lyden, kuler i de nederste frekvensene, samt stående bølger lager store problemer. Etter mye tweeking blir det riktig så bra. Mye dempemateriale, samt Velurgardiner langs alle veggene gjør susen.
I tillegg kles taket med sort velur. Endelig har jeg det sort/kontrastnivået jeg har lengtet etter!
ND2 filteret må faktisk byttes tilbake til ND4 for at lystyrken kommer ned på et akseptabelt nivå.


9/12-05
Fikk tak i en Philips 963SA, og at det var mulig å oppleve så stor bildeforbedring i denne prisklassen trodde jeg ikke var mulig. Det er helt vanvittig hva dette gjorde for intrykket.

22/12-05
Component kabelen i fra Supra ble i dag byttet til Monster Video® 2 Component Video Cable, med godt resultat. Det virker som om det ble mindre støy i bildet, og at dybden ble noe bedre.
Det blir spennende å se om jeg ser noen andre forskjeller.

Etter mye om og men har jeg fått til lyden ganske bra på det lille rommet! Med 9,3 m2 var det en utfordring å få tweeket lyden til det jeg har nå. Slet mye med stående bølger, og store problemer med de nederste frekvensene.
Jeg endte med å dempe mye av veggene med dempemateriale / sofaputer ;-) samt at alle veggene har fått tykke mørke gardiner av Burgunder/sort velur. Til og med taket har blitt dekket med sort velur.
Dette gjør at akustikken er ganske ok, samt at jeg har et rom som er 100% lyskontrollert.
Sortnivået, og oppfattet kontrast er nå på et nivå som jeg ikke trodde var mulig med projektorer i denne enden av skalaen ;-)
NDx2 filteret måtte også vike plassen for NDx4 filteret, da kastelengde, og lyskontrollen gjorde at NDx2 ble ALT for lyst.

DVD spilleren er byttet ut til fordel for en Philips 963 SA.
At en DVD spiller skal ha så mye å si for bildet er helt utrolig, og oppgraderingen fra min ganske gode Yamaha s550 til min nå nyankomne Philips 963SA er formidabel.
Philipsen viser også sortere en sort, noe som Yamaha ikke gjorde. Med en kontrast på 2000:1, og nå sortere enn sort, og meget god lyskontroll har jeg kommet på et helt annet nivå, hva gjelder bilde enn tidligere.

Også lyden er mye, mye bedre nå, og det er noe helt annet enn jeg trodde før jeg fikk begynt.

Kino på 9m2 er faktisk mulig !!!

MIN DVD SAMLING http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/fallena


Jeg er åpen for alle forslag til forbedringer.
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2005 14.30.02 #33 av 41
Postet av: Berit
Hei

DA er din presentasjon oppdatert: :roll: :oops:

http://min.hjemmekino.no/FallenA/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2005 16.26.52 #34 av 41
Postet av: FallenA
Takk for at du fixet det så raskt ;-)

Godt nytt år alle sammen !!!!!!!! :shock:
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2005 16.41.58 #35 av 41
Postet av: kid
Godt nytt år til deg også :wink:

Nytt år, nye muligheter! (invisteringer)
Hehe, man går aldri lei hjemmekino.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2005 19.51.33 #36 av 41
Postet av: Berit
Godt nyttår!
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 21.56.40 #37 av 41
Postet av: FallenA
Oppdatert igjen !

Kinoen har nå fått besøk av 2 stk Embla Audio 135/300w

:D
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 22.01.33 #38 av 41
Postet av: Berit
Ny oppdatering m/bilde er lagt inn på:

http://min.hjemmekino.no/FallenA/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 22.07.50 #39 av 41
Postet av: Typhoon7
Gratulerer med monoblokker :)

Det gikk fort.

Har du noen førsteinntrykk på hvordan det låter i forhold til tidligere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 22.15.30 #40 av 41
Postet av: FallenA
"Typhoon7" skrev:Gratulerer med monoblokker :)

Det gikk fort.

Har du noen førsteinntrykk på hvordan det låter i forhold til tidligere?


Mye strammere bass, og mer oppløst lyd er hva jeg har fått medmeg så langt ! Veldig fornøyd!
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 22.21.54 #41 av 41
Postet av: Typhoon7
Høres bra ut. Black Diamond har godt av litt strøm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar