Logo

FallenA`s hjemmekino OPPDATERT 05.01.06

Skriv et svar
16.02.2005 22.37.09 #16 av 41
Postet av: FallenA
:D Jeg er svært godt fornøyd med reciever og høytaler, og hørte på B&W høytaleren med samme konklusjon.
Høytalerne er suverene, og gir masse dynamikk og luftighet.
Min plan er også med samme serie rundt det hele, men jeg vurderer å velge Black pearl bak og senter ( Samme serie men som stativhøytalere)
Dette klarer nok Recieveren uten problemer, da den leverer masse overskudd.
Jeg vil nok tro at den vil slite litt med 6 høytalere av typen Black diamond samtidig, men som surround vil jo uansett ikke alle høytalerne bli likt belastet samtidig. Men med 6 stk Black diamond burde du nok se på en forsterker i RX-V 1500 klassen.
Dersom jeg skal gå for nogenlunde det samme oppsettet som du snakker om og ved bruk av 650 recieveren, ville jeg valgt Blue diamond i front oppsettet.
Disse har innebygget aktiv sub. og krever mindre av forsterkeren.
Som musikkgjengiver i "Pure direct" modus passer reciever og høytalere som hånd i hanske, og leverer en lydkvalitet, og dynamikk som er helt suveren.

:wink:
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 14.12.49 #17 av 41
Postet av: FallenA
Da er jeg ferdig flyttet, og ny kino er på plass :D

FERDIG MED FLYTTING (puhh..)

Dagens utstyrsliste er som følger :

· Yamaha RX-V650 - Reciever

· Yamaha DVD S550 - DvD spiller

· AudioPro Black Diamond V.2 Foran

. PSB Alpha Subsonic 1 SUB

· Cerwin Vega CLSC12S SUB

. Cerwin Vega CLSC6C Center høytaler

· BOSE bak

· BenQ 5120 PJ

· IKEA Tupplur hvit. (Bygget om til rammelerret 174 x 101)

Oppsettet er bestykket med diverse kabler fra Monster, supra, og Biltema høytalerkabler ;-)
Component kabelen er en 4 meters fra Supra.

Bruker for tiden et 52mm Gråfilter ND4.
Dette skal byttes til ND2 da ND4 blir litt for mørkt !

Mange ting som kan bli bedre, men må si at forløpig er jeg veldig fornøyd !

Jeg er veldig imponert over hvor dypt, og dynamisk mine Black Diamond V.2 spiller.
Audio Pro høytalerne er svært gode også til musikkgjengivelse.
Diskant og mellomtone er svært nøyaktig og luftig, og musikken gjengis på en realistisk måte. Bassen går dypt når det trengs, men høytalerne trives best med litt avstand fra veggen.
Jeg hører på all slags musikk på disse høytalerne, og må si at dette er noe av det bedre jeg har hørt i denne prisklassen ;-)

Jeg er også godt fornøyd med Bose i bak oppsettet, da disse gjengir lyden, og effektene på en realistisk måte, samtidig som de går dypt i bassen når det behøves. De er også veldig plasseringsvennlige.

BEDRE BILDER KOMMER ;-)

Jeg er åpen for alle forslag til forbedringer,
bare det er "konevennlig" ;-)
Så, det er bare å skrive kommentarer, og gi karakter folkens !

FA

Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/FallenA/
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 14.15.48 #18 av 41
Postet av: FallenA
Og et bilde til :wink:

http://min.hjemmekino.no/FallenA/
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 14.28.58 #19 av 41
Postet av: FallenA
Er forresten veldig imponert over Cerwin Vega suben :wink:
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 14.40.32 #20 av 41
Postet av: Knut
Hvor henger projektoren? Bak der du står og tar bilde hvis du ser på bildet "KINO 1.jpg"? Eller henger den over "buen" som sees på bildet, slik at vi bare ikke ser projektoren?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 15.10.48 #21 av 41
Postet av: Typhoon7
Lerretet så jo meget bra ut.

Et ordentlig plassering av reciever of DVD-spiller har det også blitt. :)

Er suben ny også?
Kan ikke si jeg husker den fra de gamle bildene.

Gratulerer med nytt "kinolokale" :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 17.06.31 #22 av 41
Postet av: FallenA
Projektoren henger i forkant av "Buen". Er egentlig litt kamuflert, men henger luftig !
Det kommer flere bilder etterhvert.
Jada, både SUB, og Centeren er ny :D
Må si at det rister godt i det lille rommet når suben tar i. :wink:

Er frøvrig veldig godt fornøyd med lerretet nå. Den sorte rammen ler laget av en 4 cm bred "Tøystrikk", og absorberer kanten godt !
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 17.24.27 #23 av 41
Postet av: Typhoon7
Jammen var det ikke ny senter også.

Grattis nok en gang!!

Blir vel ikke lenge til bakhøytalerne byttes også da? :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 17.34.06 #24 av 41
Postet av: FallenA
"Typhoon7" skrev:Jammen var det ikke ny senter også.

Grattis nok en gang!!

Blir vel ikke lenge til bakhøytalerne byttes også da? :wink:


:lol: Jo, kanskje det....
men det er ingen hast ! Bose er gode bak, og som du ser er det begrenset med plass, men jeg er ute å kikker ! :wink:

Bose er forøvrig rimelig raske og detaljerte, samt spiller dypt nok i og med at de har egen SUB.

Men må si at jeg streber litt etter en kabel til PJ som duger bedre enn SUPRA. Ble litt skuffet, da jeg oppdaget skygger på bildet, samme som jeg gjorde med Claes Olson kablene.
Kanskje jeg går for en spiller med DVI hmm...

Tar i mot alle råd !
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2005 22.51.28 #25 av 41
Postet av: FallenA
Jeg håper noen kan ta tak i dette og fjerne de gamle bildene, og legge inn ny tekst og bilder på presentasjonen til Dedikerte hjemmekinorom ;-)


Er ikke akkurat forumets travleste tråd, men jeg får vel følge opp, og si at jeg nok en gang har flyttet, og kinoen denne gangen er flyttet inn på et eget rom.

Størrelsen i seg selv gav meg en stor utfordring, da rommet ikke var større enn 9,3 m2. Bildemessig gikk det akkurat med 170cm bilde bredde, da Benq 5120 ikke krever allverdens avstand, for å gi et stort bilde.
Lydmessig var det et lite mareritt mtp gjenklang, og stående bølger. Pukkel i de dype frekvensene osv.
Etter mye eksperimentering, og ved å plassere dempeputer på strategiske steder, samt ved å henge opp Velurgardiner fra gulv til tak ble det en skikk på dette også.Til syvende og sist er jeg faktisk ganske fornøyd.

Nå er det i tillegg 100% lyskontroll, og med et så mørkt rommåtte også mitt ND2 filter på projektoren pensjoneres, og et ND4 filter måtte på plass for å oppnå det sortnivået som jeg ønsket.

Min Yamaha DVD spiller s550 er også byttet ut til fordel for en Philips 963SA.
Dette gjorde underverker for kinoen min, og med "sortere enn sort" på plass, ble dynamikken og dybdeskarpheten i bildet mye bedre.





KINO ER MORRO . . . . .

Dagens utstyrsliste er som følger :

· Yamaha RX-V650 - Reciever

· Philips 963SA - DvD spiller

· AudioPro Black Diamond V.2 Foran

· Cerwin Vega CLSC12S SUB

. Cerwin Vega CLSC6C Center høytaler

· BOSE L/R - surround


· BenQ 5120 PJ

· IKEA Tupplur hvit. (Bygget om til rammelerret 172 x 94cm)

Oppsettet er bestykket med diverse kabler fra Vampire Wire, supra, og Biltema høytalerkabler ;-)
Component kabelen er en 4 meters fra Supra.

Bruker for tiden et 52mm Gråfilter ND4. Dette er helt klart et must ved kort kastelengde, ag 100% lyskontroll.

Black Diamond V.2 er virkelig høytalere som gir mye for pengene. De er herlig e å høre på, og sparker godt fra seg til kinobruk.

Diskant og mellomtone er svært nøyaktig og luftig, og musikken gjengis på en realistisk måte. Bassen går dypt når det trengs, men høytalerne trives best med litt avstand fra veggen.

Jeg hører på all slags musikk på disse høytalerne, og må si at dette er noe av det bedre jeg har hørt i denne prisklassen ;-)

Jeg er også godt fornøyd med Bose i bak oppsettet, da disse gjengir lyden, og effektene på en realistisk måte, samtidig som de går dypt i bassen når det behøves. De er også veldig plasseringsvennlige.


MIN DVD SAMLING (Under arbeid) [LINK]

Jepp...
Da er systemet oppgradert til 7.1
Riktignok ved hjelp av Creative THX høytalere som Surround back, men det funket ganske bra.
Dersom jeg blir fornøyd etter en stund oppgraderer jeg alle bakhøytalerne til Audio Pro, B&W eller Cerwin Vega.
Artig ble det iallefall ;-)

8/6-05......
Fronter og SUB er plassert på 40x40 cm betongheller, med paddings og spikes. Både for å få strammere bass, og for å spare den stakkaren som bor i kjelleren ;-)

25/6-05.....
ND4 gråtonefilter er byttet til et ND2 filter, med det resultat at Punchen i bildet kom tilbake. Fargene er veldig gode, og sortnivå samt kontrastnivået oppleves som VELDIG bra.
Dette er en billig oppgradering som virkelig gjør susen med bildet i kinoen. Anbefales på det sterkeste.

21/8-05
Etter anbefalinger fra Flageborg her på forumet har jeg endelig funnet den dypbassen jeg savnet.
Riktignok med en CV sub, men allikevel.
Ny plassering ble løsningen.
Suben er plassert i hjørnet ved yttervegg, bak venstre fronthøytaler.
Samtidig ble crossover satt i reciever til 80Hz, og Frontene satt til SMALL!
Tusen takk for veiledningen ;-)

29/8-05
Ny Sunwave SRC-3000b fjernkontroll.
Kjempeinvistering, som sparer meg for mye irritasjon når det er mørkt i rommet !
Kjøpt av aspd her på forumet (Takk for handelen)!!

25/10-05
Flytter til nytt hus. Eget rom til kino ;-) på hele 9,3m2. Sliter litt med lyden, kuler i de nederste frekvensene, samt stående bølger lager store problemer. Etter mye tweeking blir det riktig så bra. Mye dempemateriale, samt Velurgardiner langs alle veggene gjør susen.
I tillegg kles taket med sort velur. Endelig har jeg det sort/kontrastnivået jeg har lengtet etter!
ND2 filteret må faktisk byttes tilbake til ND4 får at lystyrken kommer ned på et akseptabelt nivå.


9/12-05
Fikk tak i en Philips 963SA fra Janghell her på forumet (takk for handelen ;-)), at det var mulig å oppleve så stor bildeforbedring i denne prisklassen trodde jeg ikke var mulig. Det er helt vanvittig hva dette gjorde for intrykket.



Jeg er åpen for alle forslag til forbedringer.
Så, det er bare å skrive kommentarer.
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2005 00.25.30 #26 av 41
Postet av: kid
Flott kino, kångræts!
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2005 11.01.40 #27 av 41
Postet av: FallenA
Takker!

La inn et bilde til jeg!

http://min.hjemmekino.no/FallenA/
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2005 19.09.55 #28 av 41
Postet av: Berit
Hei

Da er din presentasjon lagt ut på:

http://min.hjemmekino.no/FallenA/

og lagt ut på dedikert. :D
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.12.2005 21.41.56 #29 av 41
Postet av: FallenA
"Berit" skrev:Hei

Da er din presentasjon lagt ut på:

http://min.hjemmekino.no/FallenA/

og lagt ut på dedikert. :D


Flotte greier ;-)
Takker!
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2005 17.47.50 #30 av 41
Postet av: FallenA
22/12-05
Component kabelen i fra Supra ble i dag byttet til Monster Video® 2 Component Video Cable, med godt resultat. Det virker som om det ble mindre støy i bildet, og at dybden ble noe bedre.
Det blir spennende å se om jeg ser noen andre forskjeller ila. romjula ;-)

Kan noen av de trivelige moderatorene legge inn denne oppgraderingen på min hjemmekino ? MV2CV_glam.jpg MV2CV_glam.jpg ( 21,474609375 KB) Vist 1785 ganger
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar