Logo

De beste skrekkfilmene

Skriv et svar
01.08.2008 14.56.47 #16 av 29
Postet av: Torja
"teebee" skrev:cube er litt creepy.

Hvis du likte cube så syns jeg "Cube 2: Hypercube" var hakket bedre. Så faktisk Cube 2 først og likte den bedre selv etter i ettertid sett cube.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2008 17.45.46 #17 av 29
Postet av: andrev
Har hørt mye bra om Shutter orginalen vel og merke. Har ikke sett denne selv så jeg kan ikke si noe om den. Liker du skrekk så anbefaler jeg virkelig de franske filmene High Tension og Inside. Van-vittig brutale og forskrudde filmer... med et godt hjemmekino anlegg så har du en grusom kveld foran deg:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2008 07.50.56 #18 av 29
Postet av: teebee
"Torja" skrev:Hvis du likte cube så syns jeg "Cube 2: Hypercube" var hakket bedre. Så faktisk Cube 2 først og likte den bedre selv etter i ettertid sett cube.


kan være derfor du likte cube 2 bedre. cube har fått ca 2 poeng høyere rating enn cube 2 på imdb. regner med at de som ser saw 2 før saw vill like saw 2 fordi det er første møte med filmen. blir nesten som at saw er oppfølgeren til saw 2.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2008 21.53.31 #19 av 29
Kan nevne at jeg har nå sett The Outpost, Diary Of The Dead og Land Of The Dead.

Alle var helt greie, men ikke noe særlig mer enn det. Som Fabio nevnte starter Romero her helt på nytt, altså fra begynnelsen av zombie marerittet og vi følger noen ungdommer og en litt eldre kar å deres vei for å overleve dette. Vi følger dette fra ett videokamera hvor det er en i gruppegjengen som filmer hendelsene da han vil dokumentere hva som faktisk skjer. Noen ganger blir det litt irriterende at han ikke vil forlate dette kamera uansett hva som skjer, feks:
Hans kjæreste blir jaget av en Zombie og mens hun desperat roper på hjelp, svarer han at dette er noe han ikke kan gjøre siden han filmer og ber henne løpe. Hvorfor kunne han ikke lagt ned kamera i vinkel mot henne eller lignende? Ellers er det jo ett bra konsept og filmen har sine gode stunder, men lider litt av en del øyeblikk som kunne ha blitt gjort bedre.

I The Outpost følger vi en gruppe leiesoldater i ett krigsherjet østeuropa og får i oppdrag i å sikre en gammel bunker midt i skogen. Etterhvert viser det seg at det er ikke er noen vanlig bunker det er snakk om, i bunkeren finner de nemlig en overlevende og etterhvert blir de angrepet av noen styrker som de ikke helt finner ut av hva er. Senere finner man ut at det ble gjort flere eksperimenter under andre verdenskrig hvor nazistene jobbet for å lage udødlige "zombiesoldater" for å kunne vinne krgen. Så nå får de ett stort problem da allverdens kuler ikke virker, ei heller granater. De finner til slutt en måte de kanskje kan nøytralisere de på. Filmen har greie skuespillere og hovedrolleinnhaveren gjør en god nok jobb til en slik film og filmen har sin egen lille creepy stemmning og har brukt effektene for å skape en litt klaustrofobisk inntrykk.

Jeg er nå spent på åssen filmen "Dead Air" blir, og har samtidig lyst til å se "Rec" som er en spansk Zombiefilm, noen som har fått sett disse ennå eller som har enda flere skrekkfilmer å anbefale?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2008 17.29.54 #20 av 29
Da har jeg laget en avstemning, så her er det bare å stemme i vei folkens!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 18.44.31 #21 av 29
Postet av: Berit
30 Days of night var litt bra.

Er spent på 1408.
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2008 15.55.55 #22 av 29
Are you scared?
Filmen handler om seks ukjente mennesker som våkner i en ukjent byggning, og finner ut at de er med i en reality-serie som heter "Are You Scared?" som alle deltakerne hadde søkt på en del måneder tidligere. Noen tar utfordningen på strak hånd (spesielt gutta) og kan ikke vente med å komme igang. De finner imidlertidig straks ut at dette slettes ikke er noe vanlig TV-show. I videoene de alle sendte inn som søknad måtte de alle si hva de fryktet mest, en frykt de alle må møte senere. Hvis de ikke vil være med, dør de øyeblikkelig. Selvfølgelig er den en gal mann som overvåker alle sammen med videokameraer og følger med på alle sammen (noen som kjenner seg igjen?). Uansett, alle må møte sin innerste frykt og vell så det, filmen har potensiale, men den klarer ikke å engasjere og skuespiller kvaliteten er også variabel. Slutten henger heller ikke på greip og du går ikke glipp av noe hvis du ikke ser denne filmen.


Day of The Dead (2008):
En Zombie film som forteller sannheten om hvordan de første zombiene oppstod. Den lille byen i Pennsylvania blir satt i karantene, en øvelse for befolkningen beskjed om. Vi følger noen en liten gruppe mennesker før utbruddet og til det oppstår ved sykehuset. Der sprer selvfølgelig smitten rask grunnet det er mange som er smittet fra før av og de andre syke kan ikke akkurat gjøre mye med det. Det blir derfor en masseslakt uten like med gørr og blod, våre "venner" er sperret i ett rom og prøver å finne veien ut, noe de til slutt gjør og vi følger deres flukt fra disse zombiene. Men det er noe som ikke henger helt på greip her, disse zombiene er ikke bare "zombier", de fleste har fått overmennsklige evner og de løper fortere, klatrer i vegger og er en del smartere enn andre zombier vi har sett i andre filmer. Så helt tro mot sjangeren syntes jeg ikke filmen er, en annen latterlig ting er (OPS: liten spoiler) at når den ene i gjengen blir bitt og smittet angriper han ikke de andre i gjengen, og grunnen skulle visstnok være at han var vegetarianer(!?). Jeg vil si at det er en grei nok zombie-film, noe varierende skuespiller kvalitet- men greit nok. Plottet er bra, men at det plutselig er kommet super-zombier syntes jeg er merkelig. En helt grei film, men ikke ha store forventningene.

SAW 4:
Jigsaw er død, men slutter torturen og grusomheten av den grunn- selvfølgelig ikke! Han har laget mange feller for fremtiden og dette skal nå gå ut over FBI agenten Riggs, som så gjerne vil redde alle, men finner straks ut at dette blir vanskelig når han får sine oppgaver fra Jigsaw. Her blir det mange kreative dødscener og mange liv som blir vikklet inn i hverandre. Vi får også noen tilbakeglimt av Jigsaw`s fortid og litt om hvorfor han gjør som han gjør og for at Riggs skal kunne redde sine to kollegaer må han skjønne Jigsaw og "see what i see" and "feel what i feel". Vell, SAW sjangeren klarer fremdeles å engasjere meg noe, men tviler på at 5 klarer det samme.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2008 23.12.26 #23 av 29
Postet av: Fabio
"Tommy(Actionchicken)" skrev:

Day of The Dead (2008):
En Zombie film som forteller sannheten om hvordan de første zombiene oppstod. Den lille byen i Pennsylvania blir satt i karantene, en øvelse for befolkningen beskjed om. Vi følger noen en liten gruppe mennesker før utbruddet og til det oppstår ved sykehuset. Der sprer selvfølgelig smitten rask grunnet det er mange som er smittet fra før av og de andre syke kan ikke akkurat gjøre mye med det. Det blir derfor en masseslakt uten like med gørr og blod, våre "venner" er sperret i ett rom og prøver å finne veien ut, noe de til slutt gjør og vi følger deres flukt fra disse zombiene. Men det er noe som ikke henger helt på greip her, disse zombiene er ikke bare "zombier", de fleste har fått overmennsklige evner og de løper fortere, klatrer i vegger og er en del smartere enn andre zombier vi har sett i andre filmer. Så helt tro mot sjangeren syntes jeg ikke filmen er, en annen latterlig ting er (OPS: liten spoiler) at når den ene i gjengen blir bitt og smittet angriper han ikke de andre i gjengen, og grunnen skulle visstnok være at han var vegetarianer(!?). Jeg vil si at det er en grei nok zombie-film, noe varierende skuespiller kvalitet- men greit nok. Plottet er bra, men at det plutselig er kommet super-zombier syntes jeg er merkelig. En helt grei film, men ikke ha store forventningene.


Detta er en av de mest rævva filmene jeg har sett. Om ikke Super-zombier er irriterende nok, så tar vegetarianer-zombie kaka.
(Liten spoiler) for de som har sett orginalen (1985) skjønner man tidlig at Bub blir zombie... men er det mulig å komme på noe så dumt som vegtarianer-zombie.
Resten av filmen suger lut uten like, men jeg regna egentlig med det.
Nok en gang... VEGETARIANER-ZOMBIE!

Bare måtte få det ut.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2008 00.20.31 #24 av 29
hehe, skjønner det. Men for meg var det en helt grei underhodlningsfilm når kloken hadde passert godt over 2 om natten :P Men er som sagt enig i det du sier der. Er nå spent på filmer som Diary Of The Dead:2, Dead Air og den nye serien Dead Set. Eller hva tror du Fabio? :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2008 11.09.13 #25 av 29
Postet av: Fabio
"Tommy(Actionchicken)" skrev:hehe, skjønner det. Men for meg var det en helt grei underhodlningsfilm når kloken hadde passert godt over 2 om natten :P Men er som sagt enig i det du sier der. Er nå spent på filmer som Diary Of The Dead:2, Dead Air og den nye serien Dead Set. Eller hva tror du Fabio? :wink:


Jeg likte jo Diary veldig godt, og Romero skuffer sjeldent, så den ser jeg frem til.

De 2 andre har jeg faktisk ikke fått med meg. Må jo bli bra :wink:
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2008 17.10.23 #26 av 29
Postet av: Berit
white noise
The Eye
Shutter
The Ring
The Ring 2
Candyman Fortsatt litt redd for speil... :wink:
Darkness Falls
The Amityville Horror
The Wicker Man (ikke best, men helt grei)
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2009 22.00.00 #27 av 29
Postet av: lambi666
de aller beste skrekkfilmene er de som er litt eldra enn år 2000. Har mye skrekkfilmer (ca 100+++) som stammer fra 1930 å oppover. kan nevne de aller første dracula-filmene med Beluga , orginale fly-filmene , The hills have eyes (orginalene) alle alien-filmene. Nausferatu skremte livet av samboeren.
Evil Dead trilogien er ikke å komme unna.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2009 14.45.24 #28 av 29
Postet av: Berit
Jeg så noe av The Poltergeist da jeg var rundt 12 år. Siden har jeg ikke klart å se den for jeg husker den som veldig skummel, men har veldig lyst å bestille den på Blu-ray...tror jeg... :shock:
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2009 21.17.00 #29 av 29
Postet av: lambi666
da er det klart for bestilling fra cdon.no igjen...bestiller to ganger i året (lander på ca 25 filmer i gjennomsnitt) å trenger noen gode tittler som kanskje er helt ukjent for meg, eller jeg ikke har sett. noen forslag?
trenger også litt info om en BRA norsk side å bestille fra??. her er foreløbig liste :

Arachnaphobia (jeff daniels hater edderkopper , sinnsykt bra film) 1990
scanners 1 og 2 (1987 og 1991)
The Sinful Dwarf (1973)
Nosferatu (orginalen )
Horror of Dracula (1958)
Count Dracula (2 disc) (1977)
Mary Shelley's Frankenstein (1994)
The Blair Witch Project (1999)
Candyman (Special Edition) (1992)
Terror Train (1980)
Maniac (2-disc Special Edition) (1980)
Profondo Rosso (1975)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar