Logo

De beste skrekkfilmene

Skriv et svar
22.07.2008 17.49.34 #1 av 29
I det siste har jeg plutselig fått lyst til å se en del skrekkfilmer og lurer derfor på hvilke skrekkfilmer dere her på forumet syntes er å anbefale?

Lager samtidig en avstemning for å se hvilke filmer dere her på forumet syntes er de beste skrekkfilmene. Så her er det bare å stemme eller legge til en kommentar!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2008 18.21.09 #2 av 29
Postet av: Johnny Denon
Hvis du ikke har sett eller lest for mye om "The Grudge" eller "The Ring" så anbefaler jeg de. Det som er med skrekkfilmer sånn generelt er jo at ingenting er logisk og "løsningen", eller forklaringen på tingenes tilstand om du vil, aldri helt tilfredsstiller når slutten kommer. Men på "skvett-o-meteret" så må jeg si overnevnte filmer funker :P
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2008 19.17.22 #3 av 29
Postet av: Terjers
The Shining !
Jack`ern i sitt ess :twisted:
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2008 19.36.20 #4 av 29
Postet av: Torja
Saw nr 1. ubehagelig å se på men utrolig vellaget. :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2008 20.24.47 #5 av 29
De siste dagene har jeg sett på en skrekkfilm hver dag, har da sett filmene Wrong Turn 2: Dead End, Blair Witch Prosjekt, The Texas Chainsaw Massacre, Holoween Unrated, The Ruins, The Descent, Rovdyr og The Grudge.

Den filmen jeg likte best var The Descent, en film som ikke gjorde at jeg fikk lyst til å utforske noen grotter med det samme :wink: Ett annet pluss var at personene i filmen ikke var stokk dumme, jeg må si jeg begynner å bli lei av slike filmer hvor personene ikke klarer å gjøre noe som helst riktig. Noe av de tingene som irriterer meg mest er feks:
- Folkene splittes og går hver sin vei vell vitende om at det er en psykomorder i huset.
- De må snuble litt for mange ganger.
- Prøver å overtale morderen om å ikke skade dem, ved å løpe til gjerningsmannen.
- Når de først har stukket eller slått ned morderen som har drept ett titalls personer; hverken dreper vi han eller binder morderen, men vi løper videre slik at personen kan fortsette jakten.

Jeg syntes det er forbausende få som klarer å lage skrekkfilmer uten disse punktene, eller kanskje det bare er meg som irriterer meg over dette? Hvis ikke, skru gjerne på The Ruins eller Rovdyr. Klarte såvidt å se gjennom hele filmen og satt bare å irriterte meg over personene og håpte at de skulle dø fortest mulig.

Noen andre gode skrekkfilmer som burde nevnes er 28 Dager Senere, I Am Legend og Exorsisten. Noen andre forslag folkens?
-
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2008 20.56.02 #6 av 29
Postet av: Torja
Gjentar SAW hvis du ikke har sett den ennå.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2008 20.59.14 #7 av 29
Postet av: Johnny Denon
Nå er det sikkert individuelt hva hver av oss definerer som skrekk. Den første Alien-filmen vil jeg si er en ren skrekkfilm. En utenomjordisk skapning legger egg inne i en levende menneskekropp!!! Husker jeg så den for første gang da jeg var 12. Har vært en Topp 5-film ever since:-)
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2008 21.34.04 #8 av 29
Postet av: Blueflame
Rose Red synes jeg er ganske creepy. Ellers er The Grudge 1 og 2 og The Ring veldig bra også.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.07.2008 22.03.24 #9 av 29
"Torja" skrev:Gjentar SAW hvis du ikke har sett den ennå.



Har sett både Saw 1, 2 og 3. Likte 1èrn best, en ganske bra film ja.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.07.2008 11.39.11 #10 av 29
Postet av: beemerboy
Hills have eyes, silent hill, jeepers creepers og hostel.
Dette er noen av få kule filmer å se på. En annen morro "grøsser" er Evil Aliens :) Jeg lo godt av den :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2008 21.32.50 #11 av 29
"beemerboy" skrev:Hills have eyes, silent hill, jeepers creepers og hostel.
Dette er noen av få kule filmer å se på. En annen morro "grøsser" er Evil Aliens :) Jeg lo godt av den :lol:


Har sett både The Hills have Eyes 1 og 2, må si at det grenser på det man kalle kalle perverst; men ellers er den jo bra. Så Silent Hill i går, syntes at den begynte bra, men syntes at den ble litt merkelig utover på slutten og kan ikke si jeg helt forstod hva som skjedde i sluttscenen?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.07.2008 18.24.02 #12 av 29
Postet av: Fabio
"Tommy(Actionchicken)" skrev:

Noen andre gode skrekkfilmer som burde nevnes er 28 Dager Senere, I Am Legend og Exorsisten. Noen andre forslag folkens?
-


Du nevner jo min favoritt her. 28 dager senere er, den beste skrekkfilmen jeg har sett. Tett fulgt av Alien.
Hvis du ønsker å bli skremt, er min anbefaling Diary of the Dead, men husk å se den i HD. Siste skrekkfilmen jeg virkelig husker jeg skvatt av.
Hvis du ønsker å se en eklere film, er det lite som slår Event Horizon. Kall det en slags blanding av Alien og Hellraiser. Det er veldig liten tvil om at Danny Boyle hentet mye inspirasjon fra Event Horizon, da han lagde Sunshine.

Du kan jo også besøke de legendariske skrekkheltene Freddy Krueger, eller Jason Voorhes. Kanskje ikke kjempeskremmende, men utrolig morsomme.

Kan vi ikke sette opp en liste over hvilke skrekkfilmer vi regner som best. Topp 5, eller 10 liste.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.07.2008 20.56.01 #13 av 29
Postet av: Berit
I tilfeldig rekkefølge:
The Others
Riget
Skyggen fra fortiden
Villmark
Gothika
Skeleton Key
The Grudge
The Messengers
Dark Water
Mikey
Den sjette sansen


Kunne ha nevnt mange flere!
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2008 14.40.39 #14 av 29
Skal ihvertfall få meg Diary Of The Dead når jeg kommer hjem fra ferien, så får vi se hva annet som handler i handlekurven.

Kan godt lage en liste jo, og etterhvert som mange har kommet med forslag kan vi stemme over hvilken film som er den beste skrekkfilmen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2008 09.20.34 #15 av 29
Postet av: teebee
ptich black er vel muligens en skrekkfilm. den er iallefall bra :D
ellers syntes jeg boogieman var skummel på kino, men da jeg så den hjemme va den ikke skummel.
Wishmaster er bra. ikke så skummel.
cube er litt creepy.
storm of the century er kul.
Thir13en Ghosts
one missed call
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar