Hei
Takker for fine ord, hyggelig når man har laget noe andre også liker.
Hvor mange kvadratmeter er kinoen din på?
Den er ca. 30m²
hvordan
Hvordan får du stolene opp, legger du trapper eller planker.
ser veeeeeeeeeeeeeeeeldigt rått ut jeg bygger hus selv og skal kjøpe hjemmekino litt dyrere skal jeg kjøpe.
hvor stort rom er det du har jeg skal bruke "hele" kjelleren.
Jeg har bygget det som trapper men høyde og bredde er jo annerledes.
Bruker dobbel 2/4 som fundamenter. Dybde på trappesatsene er 90cm. Dette er nok til at en får god benplass og høyde mellom trappene er ca. 30 cm. dette er nok til at en ser godt selv om det er en lang stake som sitter foran deg
Jeg har brukt det som tidligere var min garasje til hjemmekino så bilen får stå ute nå hehe.
Hadde jeg brukt kjellere så hadde jeg nok laget kinoen i 2 rom der det var et lite forrom en kunne ha en snackbar eller lignende. Har ikke plass til det i dag, men det hadde nok vært prikken over ien.
Har du brukt vanlig maling til lerretet eller har du brukt noe spesialmaling? Holder på å lage meg et lerret og lerretet ditt ser ut til å fungere bra.
Det holder bra å bruke vanlig maling, men det er viktig at en ikke bruker over 07 i blankhet, matt eller silkematt fungerer best etter de jeg har prøvd.
Det som kreves mest av deg når du lager et slikt lerret er tålmodighet til å pusse, sparkle, pusse, sparkle osv osv osv.
Deretter male og male hehe helt til du ikke ser skjøtene. Skjøtene vises best når du har lyse bilder på projektoren.
Men om du maler nok strøk så er dette utmerket. Mine skjøter forsvant etter 6-7 strøk.
Centaury