"sinatra" skrev:
PVR via EPG (ikke til å stole på?)
Når det gjelder opptak satt igang via EPG, så finnes det ingen instilling for å velge om den skal starte noen minutter før og stoppe noen minutter etter. Dette resulterte i at alle opptak jeg testet i går var kuttet 1-2 minutter inne i programmet i starten. Ett av opptakene manglet de fem siste minuttene....
"tomasno" skrev:Hva med mulighetene for å koble denne boksen i nettet hjemme så jeg kan få administrert opptakene mine via pc, eller brendt dem ut på dvd/vcd??
Lar det seg gjøre i det hele tatt å flytte opptak ut av denne boksen??
Hei!
Jeg har nå hatt PVR dekoderen deres i ca en uke og har merket meg flere ting som må/bør fikses på for at det skal være et akseptabelt produkt.
- EGPen er som dere selv skriver meget uberegnelig. Kommer det snart en oppdatering på den?
- Det må være en funksjon slik at man kan ta opp et bestemt program hver gang det går, uavhengig av sendetid og kanal det går på. Hvis jeg f.eks vil ta opp Simpsons (hvis det hadde gått på flere kanaler til ulike tider) så burde det være en valgmulighet for at man kan søke i EPGen etter "Simpsons", og deretter velge at PVRen skal ta opp alle Simpsons episoder som blir sendt, uansett kanal og sendetid. Slik det er i dag er det meget tungvidt å ta opp serier man vil følge med på.
- Det må være en option på at man kan velge at alle program man skal ta opp blir tatt opp med x antal minutter før og etter sendestart/slutt, for å kompansere for at enkelte kanaler ikke følger sendeskjemaet sitt helt. Slik det er nå må jeg gå inn å velge hvert enklet program jeg skal ta opp og justere det manuelt, noe som er meget tungvindt.
- Man kan bare ha 8 program i "opptakskøen". Det er alt for lite.
- Når man blar i EPGen så hopper "markøren" tilbake til nåværende klokkeslett med jevne mellomrom. Hvis jeg for eksempel skal bla fremover for å lete etter et program (og det må man jo gjøre siden det ikke fins noen søkefunksjon), så kommer jeg ikke lenger en kanskje en dag frem i tid for markøren plutselig hopper tilbake til "start". Meget irriterende...
-Søkefunksjon i EPGen må inn.
- Når man tar opp et program så kan man ikke spole tilbake i det, eller bruke time-shift.
- Hvis man kommer inn halvveis i et program som f.eks begynte for 20min siden (slik at hele begynnelsen av programmet ligger i time-shift bufferen), så vil ikke PVRen ta med den delen hvis man trykker på record. Altså hvis jeg kommer å ser et program som har begynt, og vil gjerne ta det opp for å se hele programet senere, så kan jeg ikke det, siden PVRen bare tar opp fra det tidspunktet man trykte på record.
-Det bør være en "live" knapp, slik at hvis man sitter inne i en "time-shift" så kan man enkelt hoppe tilbake til live sending.
-32x spoling er ikke raskt nok hvis man skal spole tilbake i time-shift. Mulighet for å kunne bruke %-funksjonen slik som når man ser på program man har tatt opp kanskje?
- I "opptakskøen" så bør det stå programnavnet, ikke bare klokkeslett og kanal.
Dette er noen av tingene jeg har vært misfornøyd med bare i løpet av en uke. Ville gi dere denne tilbakemeldingen slik at dere kan se hva kundene faktisk ønsker av dette produktet. Vet at mange andre på div forum har nevnt mange av de samme tingene (http://www.hjemmekino.no og http://www.avforum.no). Jeg regner også med at mange av tingene kan fikses ved software oppdateringer hvis dere sammarbeider godt med KAON. Alle disse funskjonene har jeg sett på andre PVR dekodere, og burde således ikke være umulig å få til.
"Sleepy1981" skrev:Sendte følgende mail til Canal Digital nå.
Hei!
Jeg har nå hatt PVR dekoderen deres i ca en uke og har merket meg flere ting som må/bør fikses på for at det skal være et akseptabelt produkt.
- EGPen er som dere selv skriver meget uberegnelig. Kommer det snart en oppdatering på den?
- Det må være en funksjon slik at man kan ta opp et bestemt program hver gang det går, uavhengig av sendetid og kanal det går på. Hvis jeg f.eks vil ta opp Simpsons (hvis det hadde gått på flere kanaler til ulike tider) så burde det være en valgmulighet for at man kan søke i EPGen etter "Simpsons", og deretter velge at PVRen skal ta opp alle Simpsons episoder som blir sendt, uansett kanal og sendetid. Slik det er i dag er det meget tungvidt å ta opp serier man vil følge med på.
- Det må være en option på at man kan velge at alle program man skal ta opp blir tatt opp med x antal minutter før og etter sendestart/slutt, for å kompansere for at enkelte kanaler ikke følger sendeskjemaet sitt helt. Slik det er nå må jeg gå inn å velge hvert enklet program jeg skal ta opp og justere det manuelt, noe som er meget tungvindt.
- Man kan bare ha 8 program i "opptakskøen". Det er alt for lite.
- Når man blar i EPGen så hopper "markøren" tilbake til nåværende klokkeslett med jevne mellomrom. Hvis jeg for eksempel skal bla fremover for å lete etter et program (og det må man jo gjøre siden det ikke fins noen søkefunksjon), så kommer jeg ikke lenger en kanskje en dag frem i tid for markøren plutselig hopper tilbake til "start". Meget irriterende...
-Søkefunksjon i EPGen må inn.
- Når man tar opp et program så kan man ikke spole tilbake i det, eller bruke time-shift.
- Hvis man kommer inn halvveis i et program som f.eks begynte for 20min siden (slik at hele begynnelsen av programmet ligger i time-shift bufferen), så vil ikke PVRen ta med den delen hvis man trykker på record. Altså hvis jeg kommer å ser et program som har begynt, og vil gjerne ta det opp for å se hele programet senere, så kan jeg ikke det, siden PVRen bare tar opp fra det tidspunktet man trykte på record.
-Det bør være en "live" knapp, slik at hvis man sitter inne i en "time-shift" så kan man enkelt hoppe tilbake til live sending.
-32x spoling er ikke raskt nok hvis man skal spole tilbake i time-shift. Mulighet for å kunne bruke %-funksjonen slik som når man ser på program man har tatt opp kanskje?
- I "opptakskøen" så bør det stå programnavnet, ikke bare klokkeslett og kanal.
Dette er noen av tingene jeg har vært misfornøyd med bare i løpet av en uke. Ville gi dere denne tilbakemeldingen slik at dere kan se hva kundene faktisk ønsker av dette produktet. Vet at mange andre på div forum har nevnt mange av de samme tingene (http://www.hjemmekino.no og http://www.avforum.no). Jeg regner også med at mange av tingene kan fikses ved software oppdateringer hvis dere sammarbeider godt med KAON. Alle disse funskjonene har jeg sett på andre PVR dekodere, og burde således ikke være umulig å få til.
Anbefaler andre som har ting de vil få rettet opp til å gjøre det samme. Hvis ingen sier ifra blir hvertfall ingenting gjort.
Og hvis noen har "løsninger" på de tinga jeg har bemerket så er jeg meget villig til å lære!
"buddy" skrev:Jeg vet ikke om dette kan være til noen hjelp for de som sliter med stabilitet på denne boksen, men jeg prøvde å formatere harddisken og resette boksen til fabrikkinnstillinger.
Etterpå ble den mye mer stabil, raskere kanalskift, bildet forsvinner ikke lenger og timeshift funksjonen fungerer bedre.
EPG er som den var, altså ikke til å stole på, jeg har foreløbig ikke prøvd opptak etter denne lille manøvren.
Snakket med CanalDigital ang. alle disse problemene for noen dager siden, men de hadde ikke mye fornuftig å komme med. Oppdatering skulle vist komme om noen dager som også andre skriver her.
"sinatra" skrev:"buddy" skrev:Jeg vet ikke om dette kan være til noen hjelp for de som sliter med stabilitet på denne boksen, men jeg prøvde å formatere harddisken og resette boksen til fabrikkinnstillinger.
Etterpå ble den mye mer stabil, raskere kanalskift, bildet forsvinner ikke lenger og timeshift funksjonen fungerer bedre.
EPG er som den var, altså ikke til å stole på, jeg har foreløbig ikke prøvd opptak etter denne lille manøvren.
Snakket med CanalDigital ang. alle disse problemene for noen dager siden, men de hadde ikke mye fornuftig å komme med. Oppdatering skulle vist komme om noen dager som også andre skriver her.
Prosedyren med å formatere harddisken før bruk, står faktisk anbefalt i manualen. Jeg gjorde dette med en gang. kanskje derfor jeg ikke har hatt de samme problemene som deg hva angår bilde som fryser og at dekoderen henger seg.
"sinatra" skrev:Ja. Da har jeg tatt ett nytt skritt hva angår nyskjerrighet på denne PVR boksen. Jeg åpnet den, og brøt min garanti. Så slipper dere å gjøre det samme (hvis jeg da ikke finner ut noe spennende etterhvert
1. åpnet boksen
2. Tok ut harddisken
3. Koblet harddisken til PC
Harddisken viser samme resultat i Windows, når den er koblet direkte til PC. Den kom igjen opp som K:\ med navn PVRHDD. Og det eneste jeg fikk opp, var den samme MP3 mappen som da jeg koblet USB kabel til dekoderen. Altså. for en vanlig Windows bruker er det ikke noe poeng i å ta ut harddisken for å prøve å få tilgang til mer informasjon
Men. Jeg stopper ikke. Jeg skal etterhvert teste ut litt av hvert i Linux, og se hva som skjuler seg på disken. Følg med. Følg med
Bilder av åpningen...
"Satelittgutten" skrev:Det er verdt å prøve et program som heter Kaonripper som kan lastes ned fra http://bflash2k.ifrance.com. Med dette programmet lykkes etter jeg endelig (etter mange år) med å lese opptak fra disken fra min Kaon KSC-570HCO (ved å koble disken til PCen). Kanskje det funker med denne Kaon-tuneren også. Jeg bruker en et USB-hardiskkabinett så jeg slipper å åpne PCen. Programmet lagrer video og audio i to separate filer. Eneste problemet er at video og audio blir litt ute av synk hvis man multiplexer (muxer) de to filene, men det kan sikkert lett fikses med rett program.