Logo

Canal Digital PVR dekoder for kabel-tv (inntrykk)

Skriv et svar
30.01.2007 13.34.16 #1 av 42
Postet av: sinatra
Jeg har fått min PVR dekoder fra CD i dag.

Førsteintrykket mitt er som følger:

Har sett litt hakking på rullende tekst og på bilde idet man skifter kanal.

En ting som jeg finner veldig irriterende er når man klikker ok for å få opp programlisten, lukkes den ikke automatisk når man velger kanalen man skal se. Man må her trykke exit etter at kanalen er valgt. :roll:

Harddisken bårker ikke i det hele tatt.
Testet med opptak fra to forskjellige kanaler samtidig.

Fjernkontrollen fungerer bedre enn noen fjernkontroll jeg har testet fra CD. Gjelder både satelitt og kabel.

Det virker som EPG lista oppdaterer seg hvert minutt. Om man da sitter og blar bortover, hopper man tilbake til begynnelsen av programlista. Dette er noe irriterende. :roll: rotekroken.jpg rotekroken.jpg ( 130,9638671875 KB) Vist 9509 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2007 17.24.31 #2 av 42
Postet av: sinatra
Håpløs EPG (lagres ikke når dekoderen skrus av?)
Det virker som EPGen nullstiller seg når man setter dekoderen i standby modus. Ikke spør meg hvordan opptaket fungerer om dette er tilfellet. Da jeg skrudde på dekoderen i dag og åpnet EPG lista, var den helt tom. Og den bruker vannvittig lang tid på å oppdatere seg. I følge manualen skal man stå på Discovery Channel og åpne EPG, EPG lista skal da oppdatere seg i løpet av 2-3 minutter. Den har nå stått i 15 minutter, og foreløpig er det kun kommet inn ett program for Discovery, og ett for SVT2.

PVR via EPG (ikke til å stole på?)
Når det gjelder opptak satt igang via EPG, så finnes det ingen instilling for å velge om den skal starte noen minutter før og stoppe noen minutter etter. Dette resulterte i at alle opptak jeg testet i går var kuttet 1-2 minutter inne i programmet i starten. Ett av opptakene manglet de fem siste minuttene....

Hvis det er noe interesse for dette. Så vil jeg fortsette å oppdatere denne tråden med ting jeg finner etterhvert. Kan være kjekt for folk som vurderer denne dekoderen. Gi meg et hint.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2007 00.07.13 #3 av 42
Postet av: Ludo
Kjekt hvis du oppdaterer denne tråden. Vurderer (vurderte?) å kjøpe denne, men kanskje ikke like aktuelt etter dine erfaringer.

Fint hvis andre med denne også kune legge inn sine erfaringer

:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2007 21.38.09 #4 av 42
Postet av: buddy
Fikk min i dag, og vil komme tilbake med erfaringer etterhvert jeg også.
Det jeg reagerer på allerede nå er at bildet fryser et sekund eller 2 med jevne mellomrom, noen andre som har merket dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2007 13.31.48 #5 av 42
Postet av: sinatra
"buddy" skrev:Fikk min i dag, og vil komme tilbake med erfaringer etterhvert jeg også.
Det jeg reagerer på allerede nå er at bildet fryser et sekund eller 2 med jevne mellomrom, noen andre som har merket dette?


Har ikke merket noe til at bilde fryser. Har du bra signal?

EPG og PVR (igjen)
La inn noen opptak for helga da jeg skal bort. Tenkte det var en passende tid å prøve en litt massiv opptakskø. DOH! [i][b]Timer is full[/i][/b] Denne meldingen kom opp etter at jeg hadde valgt ut fem programmer jeg ville ta opp. Skal si det er begrensninger i denne boksen. Tror ikke at det har med at harddisken blir full, men jeg får vente og se. Gir ny tilbakemelding på dette over helga.

Bytte harddisk
Jeg skal etterhvert prøve å bytte ut harddisken i dekoderen også, for å se hvordan dette fungerer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2007 13.37.06 #6 av 42
Postet av: sinatra
"sinatra" skrev:
Det virker som EPG lista oppdaterer seg hvert minutt. Om man da sitter og blar bortover, hopper man tilbake til begynnelsen av programlista. Dette er noe irriterende. :roll:


Rettelse til denne. Man hopper ikke helt tilbake i lista, men til første program som vises på skjermen. Et litt vanskelig å forklare dette. Men det er fortsatt irriterende :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2007 22.50.15 #7 av 42
Postet av: buddy
"buddy" skrev:Fikk min i dag, og vil komme tilbake med erfaringer etterhvert jeg også.
Det jeg reagerer på allerede nå er at bildet fryser et sekund eller 2 med jevne mellomrom, noen andre som har merket dette?


Signalet er bra det, hadde aldri slike problemer med den gamle dekoderen.

Har også merket meg de samme irriterende tingene som Sinatra. EPG er ikke til å stole på i det hele tatt hvis en har tenkt å bruke det som et utgangspunkt for opptak.

En annen ting er at den under opptak er vanvittig ustabil, den henger seg opp(låser seg helt), treig med å skifte kanaler hvis et opptak pågår, pause funksjon er helt bananas under opptak av en annen kanal. Jeg har prøvd å resette boksen, formatere harddisk osv, osv, uten at den har blitt noe mer stabil av den grunn.

Hvis dette er det beste CanalDigital kan tilby i 2007 så ville jeg skammet meg hvis jeg var dem, boksen er riktignok ikke veldig dyr men vi burde jo forvente et produkt som fungerer.

CanalDigital får en henvendelse pr. telefon i morgen hvor jeg kommer til å be om en forklaring på hvordan i all verden de kanslippe et så ustabilt produkt ut på markedet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2007 23.11.36 #8 av 42
Postet av: sinatra
"buddy" skrev:
"buddy" skrev:Fikk min i dag, og vil komme tilbake med erfaringer etterhvert jeg også.
Det jeg reagerer på allerede nå er at bildet fryser et sekund eller 2 med jevne mellomrom, noen andre som har merket dette?


Signalet er bra det, hadde aldri slike problemer med den gamle dekoderen.

Har også merket meg de samme irriterende tingene som Sinatra. EPG er ikke til å stole på i det hele tatt hvis en har tenkt å bruke det som et utgangspunkt for opptak.

En annen ting er at den under opptak er vanvittig ustabil, den henger seg opp(låser seg helt), treig med å skifte kanaler hvis et opptak pågår, pause funksjon er helt bananas under opptak av en annen kanal. Jeg har prøvd å resette boksen, formatere harddisk osv, osv, uten at den har blitt noe mer stabil av den grunn.

Hvis dette er det beste CanalDigital kan tilby i 2007 så ville jeg skammet meg hvis jeg var dem, boksen er riktignok ikke veldig dyr men vi burde jo forvente et produkt som fungerer.

CanalDigital får en henvendelse pr. telefon i morgen hvor jeg kommer til å be om en forklaring på hvordan i all verden de kanslippe et så ustabilt produkt ut på markedet.


Vi får håpe det kommer noen oppdateringer. Og at det løser en del av softwareversjonen som er i boksen nå. Jeg ble advart om at det kunen være en del barnesykdommer i første software revisjon da jeg bestillte min.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2007 00.42.23 #9 av 42
Postet av: buddy
"sinatra" skrev:
Vi får håpe det kommer noen oppdateringer. Og at det løser en del av softwareversjonen som er i boksen nå. Jeg ble advart om at det kunen være en del barnesykdommer i første software revisjon da jeg bestillte min.


Jeg spurte også om hvordan den var da jeg bestilte den og figuren i andre enden sa at den fungerte glimrende!!

Vi får håpe på oppdateringer, men det bør skje fortere enn svint hvis jeg skal beholde denne boksen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2007 19.54.41 #10 av 42
Postet av: Rune
Flott tråd, jeg har satt denne som prioritert.

Noen spørsmål:

1. Hvor stor lagringsplass er det på disken i timer ved maks og minimum opptakskvalitet. (går utifra man kan velge)
2. Kan man legge inn faste opptak. (hver mandag kl 20-21 , hver ukedag kl 19 osv)
3. Er det kun SCART utganger på denne?

Det kan være aktuell for meg mens man venter på ny med HDMI.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2007 20.32.06 #11 av 42
Postet av: sinatra
"Rune" skrev:Flott tråd, jeg har satt denne som prioritert.

Noen spørsmål:

1. Hvor stor lagringsplass er det på disken i timer ved maks og minimum opptakskvalitet. (går utifra man kan velge)
2. Kan man legge inn faste opptak. (hver mandag kl 20-21 , hver ukedag kl 19 osv)
3. Er det kun SCART utganger på denne?

Det kan være aktuell for meg mens man venter på ny med HDMI.


1. Jeg har ikke funnet noe valg for opptakskvalitet. Finner heller ingen informasjon om hvor lang innspillingstid det er igjen på disken. Totalstørrelsen er 149GB. Har til nå tatt opp ca 10 timer og 30 minutter, og det er 122,8GB igjen.
2. Det er ikke noe valg for faste opptak. Skulle gjerne sett man hadde noe slikt. Så man f.eks. kan ta opp senkveld hver fredag. Med den utrolig dårlige EPGen som boksen har nå, så kan man vel se langt etter det.
3. Det er 2x SCART på den. Ingen andre video utganger. 2xRCA og 1xSPDIF lyd

Tuneren i seg selv synes jeg gir bra bilde. Men opptaksfunksjonene i den er jo helt på bærtur i og med at EPG ikke er til å stole på for fem flate øre. Håper det blir laget en helt ny EPG, hvis ikke står jeg på trappa til å levere den tilbake. I dag har jeg ikke lykkes å få inn en eneste porgramoppføring i EPGen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2007 16.43.37 #12 av 42
Postet av: jmi
Har dere fått SPDIF til å funke på denne? Jeg ser i følgeskrivet at Dolby Digital ikke skal fungere - men jeg får ikke noe signal når jeg velger PCM heller. Anyone?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2007 20.39.19 #13 av 42
Postet av: tomasno
Hva med mulighetene for å koble denne boksen i nettet hjemme så jeg kan få administrert opptakene mine via pc, eller brendt dem ut på dvd/vcd??
Lar det seg gjøre i det hele tatt å flytte opptak ut av denne boksen??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2007 20.44.44 #14 av 42
Postet av: tomasno
Hva med mulighetene for å koble denne boksen i nettet hjemme så jeg kan få administrert opptakene mine via pc, eller brendt dem ut på dvd/vcd??
Lar det seg gjøre i det hele tatt å flytte opptak ut av denne boksen??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2007 20.54.30 #15 av 42
Postet av: sinatra
"tomasno" skrev:Hva med mulighetene for å koble denne boksen i nettet hjemme så jeg kan få administrert opptakene mine via pc, eller brendt dem ut på dvd/vcd??
Lar det seg gjøre i det hele tatt å flytte opptak ut av denne boksen??


Under Dual PVR i Produktegenskapene har man et punkt som heter
[list]MP3 ( MPEG-1 Layer 3) & Video Stream Transfer & Play on Web Environment via USB2.0[/list:u]
Jeg har ikke fått testet USB funksjonen i PVR menyen enda, da PCen min står for langt unna TV. Har derfor ikke en lang nok USB kabel.
Men jeg tviler på dette lar deg hente ut video-opptak fra boksen. Det finnes sikkert restriksjoner for dette i opphavsrett reglementet for CDs broadcasting.
Jeg har mer tro på at man kan legge inn MP3 og Hjemmevideo for å kikke via boksen.

Men det hadde helt klart vært funksjonelt. Da morsan kunne ringt og sagt "Hei, kan du ta opp farmen for meg i kveld og brenne det ut på en DVD?". Så kunne jeg svart "Selvfølgelig, jeg har jo den nye PVR boksen fra Canal Digital". Men pøh. De fleste samtaler rundt CD med mine foreldre og venner, er stort sett ondsinnet :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar