Logo

Basement Jack's hjemmekino

Skriv et svar
12.05.2005 17.00.44 #16 av 21
Postet av: Basement Jack
Rommet: ca 30 m2 (inkl. "PC-krok") i kjelleren.

Utførelse: Doble gipsvegger, parkett på gulv over IcoPal membran og Glava trinnlydplater, nedforet tak med Glava Ecophon Venus himlingsplater.
Alle kabler lagt skjult i rør i vegger og tak (Opplegg for 7.1 ligger klart).
I taket er det lagt inn 10 downlights på 2 kretser som kan dempes/skrues av og på uavhengig.

Elektronikk:

Denon AVR-2805 Receiver
Denon DVD-2910 DVD-spiller

Høyttalere:
Dali Suite 2.8 fronter
Dali Suite C0.8 center
Dali Suite S1.2 subwofer
Dali Suite R0.8 bak

Projektor:
BenQ PE-7800

Lerret:
200mm 16:9, motorisert lerret fra KingPin montert innfelt i tak.

Kabler:
Høyttaler-kabling, digital audio kabel (fra DVD til receiver) og component kabel fra DVD til projektor (foreløpig), alt fra Monster.

Nå mangler kun innredning, som nok blir i form av vanlig sofa etc., da rommet også skal kunne brukes som kjellerstue.

http://min.hjemmekino.no/Basement%20Jack/
Activate your imagination!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2005 17.24.10 #17 av 21
Postet av: Knut
Utrolig bra den innfellingen av lerrete i himlingen!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2005 17.32.20 #18 av 21
Postet av: Typhoon7
Må si meg enig med Knut.

Meget bra løsning. :D

Resten av hjemmkinoen/kjellerstuen ser også meget bra ut.

Gratulerer med flott hjemmekino. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2005 18.19.19 #19 av 21
Postet av: Bombadil
Oi oi dette ble jo Kjempe bra til slutt. Meget ryddig og fint gjør at hjemmekinoen blir veldig fin. Alt er ordentlig gjennomført ser det ut som, med innfelt læret og skjulte kabler.

Totalt en glimrende hjemmekino. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2005 23.11.53 #20 av 21
Postet av: Basement Jack
Må bare takke for alle gode tilbakemeldinger!
Uten tips og inspirasjon fra forumets medlemmer, hadde det neppe blitt noe hjemmekino i det hele tatt.
Må nå si meg rimelig fornøyd selv også med både elektronikk og generell utførelse.
Har kjørt Denon'ens automatiske auto set-up og romkorreksjon, og oppdaget en fase feil på høyre bak-høyttaler! Pluss koblet mot minus.....uffda!
Ble umiddelbart rettet, og lydbildet ble forbedret etter denne gjennomkjøringen.
DVE er nå på vei fra http://www.play.com, så får man kanskje justert litt på bildet også.
Ser frem til å få på plass sofa etc. slik at filmer kan nytes i mer behagelige omgivelser.
Angrer for øvrig litt på at man ikke la til 3-4000 for en pe-7700 e.l., men et sted måtte man sette grensen for denne gang, og bildet er jeg tross alt ganske fornøyd med.
Noe rom for forbedringer må man jo ha.....
Må forøvrig rette meg selv litt: bildet er selvfølgelig 200 cm bredt og ikke mm som jeg skrev, men det skjønte nok forumets oppegående forsamling.

Neste delprosjekt blir en hylle-/bar-løsning på bakveggen, slik at man kan servere seg en cola, pils eller gin-tonic i løpet av filmkvelden.
Satser på offisiell åpning av rommet til Championsleague finalen 25.mai.
You'll Never Walk Alone........

Mvh Jack
Activate your imagination!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 20.57.52 #21 av 21
Postet av: jomorten
Hallo og gratulerer med kanonfin hjemmekino - min er også snart ferdig (se Mojos hjemmekino under construction) kanskje allerede i morgen...
Det jeg vil spørre deg om er hvordan BenQ og Kingpin fungerer sammen?
Har samme projektor, men lurer på hva jeg skal velge av lerrett..
Så hva sier du ?
Greetings Mojo67
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar