Har fått lastet ned siste oppdatering med versjon 1.8 fra PS3 sine internett sider.
http://no.playstation.com/
Etter å ha lastet ned ved hjelp av minne pinne(nei har ikke fått koblet min PS3 til internett, men det kommer nok senere), kunne jeg simpelthen bare plugge minne pinnen inn i usb kontakten på PS3 og logge inn til oppdatering via lagret medium og alt gikk som en lek.
Denne oppdateringen gjør blant annet at man kan oppscalere vanlig dvd helt til 1080P. Prøvde selv med min egen projektor LG AN110 som bildeframviser. Denne kan ta maskimalt 1080i og sendte dette til PJ. Denne forklarte meg i det bildet åpnes at det er 1080i i 60Hz som kommer. Native oppløsning for denne projektor er 1280x768. Så noe scalering blir gjort inne i PJ i alle fall. Men for noen bilder, jøss. Fargene og skarpheten nærmest sprutet ut i stua. Jeg sier spruter for det opplevdes litt som "better than life". Litt mye malende farger.
Sammenlignet med min Denon 3910 så ble fargene på grensen litt kraftige. På den animerte filmen "Nedenom og hjem igjen" gjorde dette seg bare vel. I tillegg gjorde dette at en del detaljer jeg ikke har lagt merke til før sto godt fram. Som f.eks jakke sateringene til albino rotta.
Sortnivået og detaljene i det sorte ble enda bedre. Her er vel Denon litt mer tilbekeholden og korrekt i sin farge gjengivelse. men på animerte filmer gjør denne ekstra farge paletten seg godt.
Skarpheten er verdig dvd spillere i opp til 5000-6000 kr klassen minst. På enkelte ting syns jeg faktisk PS3 er å foretrekke framfor Denon 3910. Farger, sortnivå og litt sprut i bildet. Mange vil kansje bedre like denonen sin mer nøytrale bilde stil(mer korrekt), men på mange ting syns jeg PS3 gjorde mye riktig. Det litt mer slørete som tidligere nevnt i annen tråd
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=8800 er nærmest borte nå. Denne spilleren har nå blitt en habil dvd spillere i tillegg til blu-ray spiller, cd-spiller og spillmaskin i ett. Helt vanvittig.
PS3 igjen 002.jpg (
131,5693359375 KB) Vist 3270 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.