Logo

Yamaha RX-V1600

Skriv et svar
09.04.2006 15.22.44 #1 av 3
Postet av: xtri
Leser seg litt blind i bruksanvisninger her. Jeg har at par Yamaha høyttalere, NS-777, hvor det er muligheter for å kjøre bi-wiring/bi-amping. I bruksanvisningen til forsterkeren står det at hvis jeg ønsker å kjøre bi-amping, så er det bare å aktivere den enheten, koble ene høyttalerkabel settet på "front A" utgangen, og høyttalerkabel sett "2" til "surround back" utgangen på forsterkeren.Dette skal da skille diskant og mellomtone/bass frekvensene. Vil dette si at det er 2 forskjellige forsterkere (inni en og samme forsterker) som blir brukt til å mate høyttalerne??Eller er det egentlig bare en måte å bi-wire signalet på? Noen som har noen erfaringer med dette?? Hadde jo vært en glimrende og ikke minst billig måte å bi-ampe på..;)
Super natural sound
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.04.2006 11.16.32 #2 av 3
Postet av: Demiglace
Trenger man ikke de kanalene til kinolyd?
10.04.2006 15.33.36 #3 av 3
Postet av: xtri
Har fått sjekket opp endel idag! Ringte Yamaha, men der var det dessverre ingen som turte å svare på spm mitt!!men det jeg har funnet ut er at det visstnok er separate monoblokker i forsterkeren som da gjør at jeg faktisk kan kjøre BI-AMP!!!Men dette skal jeg nok få bekreftet inne hos Yamaha før jeg prøver. Ang spm ditt, så jo, man trenger "surround back" utgangen til bakhøyttalere hvis man absolutt vil kjøre et 7.1 eller 6.1 lydsystem på film. Men det er jo da en vurdering om jeg skal ha ekstra fres i stereo ( hvis det fungerer å bi-ampe ), eller om jeg vil ha muligheten til 7.1! Det er jo smak og behag..men begge deler må jo prøves..;)
Super natural sound
Skriv et svar