Logo

vilken prosjektor skal jeg velge. noe tips folkens

Skriv et svar
27.01.2010 13.39.32 #1 av 5
Postet av: paarak
jeg er på jakt etter en greit prosjektor for takmontering, bruksområder er spill, wii xbox ps3, litt film. mulig jeg kopler opp dreamboxen min også, håper det en noe som har litt tips ider hva jeg burde kjøpe , evt vilket lerret jeg også skal velge ca 100 tommer



har ikke noe spesielle krav annnet en den burde vel være med led pga støy å varme.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2010 00.04.31 #2 av 5
Postet av: Kriss
Led er til flatskjermtv.

Projectorer bruker oftest LCD eller DLP teknologi.
Selv holder jeg en knapp på DLP.

Foreslår at du ser litt nermere på Optoma HD65, Epson 700, eller Full-HD BenQ W5000,

Sanyo har også en fullHD, men husker ikke hva den het...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2010 10.36.35 #3 av 5
Postet av: Jorn.Finnerud
Et viktig moment er rommet ditt. Hvor lang eller kort avstand vil det bli fra linse til lerret. typiske DLP-projektorer kaster bildet langt noe som betyr at de trenger lengre avstand mellom linsen og lerret for å få stort nok bilde. En DLP må typisk monteres midt foran lerretet og de rimeligste kommer heller ikke med lensshift. De har også stor offset, som betyr at de må henge godt over lerretes høyde. Plasseringsmessig er derfor LCD-projektorer mye enklere. Av andre teknologier vil jeg også trekke frem Sony og SXRD. Deres modell HW15 er ikke veldig dyr, men gir et kanonbra bilde. Er du ute etter en DLP uten offset problemer er nok Benq W5000 modellen for deg. (Håper jeg husker riktig nå, korriger meg om jeg tar feil på dette området)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2010 11.46.44 #4 av 5
Postet av: Torja
"paarak" skrev:jeg er på jakt etter en greit prosjektor for takmontering, bruksområder er spill, wii xbox ps3, litt film. mulig jeg kopler opp dreamboxen min også, håper det en noe som har litt tips ider hva jeg burde kjøpe , evt vilket lerret jeg også skal velge ca 100 tommer



har ikke noe spesielle krav annnet en den burde vel være med led pga støy å varme.

Max pris er vel en issue også?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2010 17.38.53 #5 av 5
Postet av: Kriss
Forslagene mine gikk fra de rimeligste til den litt dyrere i mellomklassen BEN-Q W5000.

Du får selvfølgelig mye bedre projektorer enn dette også, men da blir det også i prisklassene over mid-end.

De jeg har foreslått ligger fra 5000 for OptomaHD65 (DLP), Ca7000+ for Epson700(LCD), og rundt 11000 for BENQ W5000(DLP).


Eneste stedet man får kjøpt BEN-Qw5000 er fra AVShop.no, det er nemlig en utgående modell, men har fått veldig mye skryt pga ytelse, funksjoner og pris.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar