Logo

Trenger litt "hjelp" (Hitachi 42PD8A10)

Skriv et svar
06.04.2007 14.01.47 #1 av 7
Postet av: quadrat
Trengte ny TV før påske ettersom min gamle neppe hadde gått over helga.

På Elkjøp hang Hitachi 42PD8A10 og Panasonic 42PV62E (over hverandre) . Hadde egentlig bestemt meg for en Panasonic før jeg kom ut der, men etter masse studering og titting, så syns jeg faktisk at Hitachi'n så bedre ut i butikken. Svartnivået vil jeg si var veldig likt, men Panasonicen hadde en tendens til å "flyte" ut på enkelte bilder (nesten som maurmylder).

Vel...endte opp med Hitachi'n. Rigga den opp hjemme og kobla til DVD og satelittmotageren.
Det som slo meg var at den var mye gråere her hjemme enn den virka som i butikken. Svartnivået er fortsatt bra/akseptabelt, men den har liksom et grått slør over hele bildet. Dette er kanskje normalt?
(Har kalibrert den med DVE)

Har ikke titta så mye på plasma-TVer før dette, men så jo at endel andre TV'er var helt grusomme i forhold til den jeg valgte. Fint om andre med samme TV kunne komme med en tilbakemelding om dette.

Men jeg har jo 30 dagers åpent kjøp, så da er det greit å benytte det hvis en må. Jeg kommer til å gjøre det uansett pga støy fra den.

Ellers er jeg fornøyd med den med tanke på farger, bildestøy og andre problemer. Syns bare at den kunne ha vært litt klarere og lurer som sagt på om dette grå sløret skal være der??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.04.2007 20.53.11 #2 av 7
Postet av: AndreWerdenskrieg
At det er et grått slör over bildet er absolutt ikke normalt. Bildet skal väre klart som bare det. Tror nok at Hitachi'en er en bra TV. Flomlyset i butikkene gjör det vanskelig å se hvilke TV'er som virkelig er bra og man kan fort bli lurt av det.
Hva mener du med grått slör? Er det svartfargen som er grå, hvitfargen som er grå eller er det bildet generelt?
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
07.04.2007 11.55.45 #3 av 7
Bildekvaliteten varierer jo med signalet og sendingen.

Det grå sløret ligger der hele tiden(over hele skjermen), men på en annen side så viser den svart og farger ganske bra når bildet inn er bra. Kjørte Playstation 3 via HDMI i går og da fikk bildet en annen kaliber. Ser mest på TV og film via scart, og da syns jeg bildet grått og kjedelig!!

Var på Elkjøp og så på den som hang på veggen der, og den hadde det samme "grå" bildet. Oppdaga at de fleste plasma-apparatene der ute hadde dette mer eller mindre, utenom Pioneer, så det er kanskje normalt? Panasonic sin 62E var grå den også, men ikke fullt så ille.... Selvfølgelig påvirker lyset i lokalet dette, men jeg blir nok ikke helt fortrolig med det, så det blir nok TV-bytte på meg. Dessuten støyer den utilgivelig mye!

Til sammenligning så hang det nå en 42" LCD fra Toshiba ved siden av dem. Den hadde ikke dette grå sløret over seg, så jeg har nå begynt å lure litt på det istedet.

Foreløpig er det 2 kandidater:

Toshiba 42C3000P og Sony KDL-40V2500. Prisen er rundt 15k for begge.

Erfaringer?
07.04.2007 16.24.37 #4 av 7
Postet av: pederb
et greit tipps: bruk 30dagers full returrett og kjøp PV60 eller PV70.. Sikker vinner;D
Bygger kino =)
07.04.2007 18.28.41 #5 av 7
Jeg skal det!

Hitachin'n og PV62 henger over hverandre i butikken, så sammenligninga var lett. Ved siste sammenligning så ser Panasonicen bedre ut, men lider av mye det samme problemet i mine øyne. Dessuten ville det jo ha vært dumt å velge en 60-serie når den nye 70-serien er sluppet... PV70 finnes ikke lokalt her ennå og jeg liker å handle TV over disk...Lettere (når og ikke om) det blir noe feil....

Den går i retur den, men jeg tror faktisk at det blir plasma igjen og ikke LCD som jeg lurte på tidligere i tråden....

Tenkte jeg skulle titte på en Samsung PS-42C7H på tirsdag. Leser mye bra om den på et svenskt forum.....
10.04.2007 12.53.01 #6 av 7
Postet av: Karl_Erik
"quadrat" skrev:
Til sammenligning så hang det nå en 42" LCD fra Toshiba ved siden av dem. Den hadde ikke dette grå sløret over seg, så jeg har nå begynt å lure litt på det istedet.

Foreløpig er det 2 kandidater:

Toshiba 42C3000P og Sony KDL-40V2500. Prisen er rundt 15k for begge.

Erfaringer?

Jeg kjøpte en 42C3000P før påske, og er godt fornøyd med den.
Den krever litt jobbing med justeringene for å yte optimalt.
10.04.2007 16.02.03 #7 av 7
Godt du er fornøyd, Karl_Erik!

Jeg bytta Hitachi'n i en Samsung PS-42C7 idag, og selv bare etter ett par timers titting, så syns jeg dette er en bedre TV bildemessig. Opplever ingen av det problemene som er omtalt på diverse forum, så det lover jo bra.

Eneste minus hittil er noe surrelyder(som jeg har inntrykk av at er problem på mange plasmaer) og noe laber lyd. Lyden er for min del ikke noe stort problem da jeg skal koble den til hjemmekino snart...

Blir moro å se åssen den blir når den er kalibrert :)
Skriv et svar