Willef
Aktiv
E-post
Ok, lest veldig rundt nå siste dagene og ukene og hadde i og for seg bestemt meg for en Thosiba 37WL66Z men ble veldig i tvil da jeg så tilbudet fra komplett på en Samsung LE40S71 og LG 42" Plasma-TV 42PM1MA.
Tv`en skal hovedsakelig brukes til tv (analog i starten), og pc via laptop over vga kabel, selvasagt også noe dvd titting. Sitter ca 3-3,5 meter fra veggen tven skal henge på. Kan noen være så snill å hjelpe meg å velge her, blir gal av dette... Valgene er dermed:
Thosiba 37WL66Z - 37" Lcd
Samsung LE40S71 - 40" Lcd
Link
LG 42" Plasma-TV 42PM1MA - 42" Plasma
Link
Sånn jeg kan forstå etter å ha lest litt rundt er at Thosibaen stort sett er ett godt kjøp men frister veldig med litt mer størrelse. Samsungen og LG`en har jeg hørt lite om men det virker på meg som om ihverfall Samsungen er en eldre modellserie..
Setter VELDIG stor pris på litt innspill her før jeg river ut det jeg har av hår på hodet.
Edit
Da fikk jeg også tilbud om å kjøpe en brukt
LG RZ-42PY10 for 8 lapper bare for å gjøre ting enda vanskeligere. Denne begynner vel å bli litt gammel å mangler HDMI men etter hva jeg kan se så var det en toppmodell da den kom..
Tror jeg da heller mest mot en av LG plasma skjermene, hvordan stiller disse mot hverandre?
Willef
Aktiv
E-post
Vet jeg er utålmodig nå, men er det virkelig ingen som har noen råd og vink til meg angående disse modellene?
Har lest gjennom hele tråden til 42PM1MA og det virker jo som en god tv bare redd den og den jeg kan få kjøpt brukt fort blir litt utdatert..
AndreWerdenskrieg
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Det förste jeg reagerer på er avstanden til TV'en. Til en slik avstand bör man i mine öyne minst ha en 42". Har samme avstand selv og jeg synes min 42" begynner å bli for liten. Min bror kjöpte en 37" for en måned siden og synes allerede at nå den begynner å bli litt liten.
Siden du skal bruke TV'en hovedsaklig til TV og DVD-titting ville jeg helt klinkende klart gått for en plasma. Det beste kjöpet på markedet er Panasonic TH42PV60 som du kan få ned i 14.000NOK. Denne TV'en brukes som referanse i bl.a bladet "Hjemmekino". Den har et meget bra bilde og et overlegent svartnivå. Klarer du å leve med designet (som jeg personlig synes er et av de bedre) mener jeg at dette det beste kjöpet du kan gjöre.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Willef
Aktiv
E-post
Takker for svar, jeg tror en PV60 blir litt for stivt i pris for meg, derfor jeg vurderer modellene over her.. Ja det med størrelse er et tema, hadde opprinnelig bestemt meg for Thosiba 37" som jeg nevner over men tror kanskje det blir litt i minste laget.. Så dukket jo disse to tilbudene opp og Samsungen virker som en veldig grei tv utifra en tråd på HW.no forumet men er litt begymret for analoge Tv bilder på denne..
Å kjøpe den brukte tven hadde igrunn vært det beste for meg prismessig men denne er vel 1,5-2 år og det utgjør vel en del i dette markedet...
Som jeg nevner over blir det nok MEST tv-titting men også en god del laptop over vga kabel så et kompriss her hadde vært det optimale men skjønner at det er mye å be om i denne prisklassen...
PAT
Aktiv
E-post
"AndreWerdenskrieg" skrev:Det förste jeg reagerer på er avstanden til TV'en. Til en slik avstand bör man i mine öyne minst ha en 42". Har samme avstand selv og jeg synes min 42" begynner å bli for liten. Min bror kjöpte en 37" for en måned siden og synes allerede at nå den begynner å bli litt liten.
Javel???
3-3,5 m fra en 42" og den begynner å bli liten?? Hehe, vil du ha whiplash eller?
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Samsungèn er en ny modell. Derfor du finner lite info om denne. Lefdal har nylig annosnert 32" versjonen til 6995,- om jeg ikke husker feil. Det er jo også annonsert en 37PV45 fra panasonic til 9995,- den siste tiden. Er veldig lik PV60
AndreWerdenskrieg
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
"arntos" skrev:Samsungèn er en ny modell. Derfor du finner lite info om denne. Lefdal har nylig annosnert 32" versjonen til 6995,- om jeg ikke husker feil. Det er jo også annonsert en 37PV45 fra panasonic til 9995,- den siste tiden. Er veldig lik PV60
Fjorårets modell av denne typen var ihvertfall en meget god TV. Visuelt er vel den eneste forskjellen at PV45 er helt grå/sølv.
Litt mindre kontrast (8000:1), men det er jo allikevel i toppklasse.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Willef
Aktiv
E-post
Takker for alle svar.
Hm ja skjonner, hvor så du PV45 til 9995 var det Lefdal det også, men det var vel kanskje 37" ja...
Bør jeg slå helt fra meg den brukte LG RZ-42PY10 til 8 lapper, ser jo den er 1-2 år gammel vet ikke helt hvordan den måler seg opp med dagens billig modeller.
Hvordan er LG Plasmaen på komplett 42PM1MA kontra de andre modellene her, feks PV45 og Samsungen?
Willef
Aktiv
E-post
DaButcher
Aktiv
E-post
"Willef" skrev:Takker for alle svar.
Hm ja skjonner, hvor så du PV45 til 9995 var det Lefdal det også, men det var vel kanskje 37" ja...
Bør jeg slå helt fra meg den brukte LG RZ-42PY10 til 8 lapper, ser jo den er 1-2 år gammel vet ikke helt hvordan den måler seg opp med dagens billig modeller.
Hvordan er LG Plasmaen på komplett 42PM1MA kontra de andre modellene her, feks PV45 og Samsungen?
Hei,
håper ikke du kjøpte den rz-42py10 tven!!