Logo

Tips til ny tv (32-37")?

Skriv et svar
29.12.2009 22.38.29 #1 av 3
Postet av: HondaS2000boy
Hei alle lærde tv-kjennere.

Jeg er på utkikk etter en tv i størrelse 32 - 37" som blir brukt til:

Film, bilder og musikk via en Mac Mini (nyeste modell) og tv via Canal digital kabel.
Både Macen og Canal digital boksen overfører bilde via HDMI.

Jeg vil gjerne ha Full HD TV da jeg får best oppløsning på Macen på den måten.

Pris har mye og si og jeg kunne tenke meg noe rundt 4000 til 6000 hvis det er mulig å få en god tv til en slik pris. Det bør legges til at jeg fra før har en 21" billedrørs tv av gammel sort så uansett hva jeg kjøper blir det en stor forbedring.

Tven skal stå i en stue med stort vindu rett inn (godt gjenskinn) og i tillegg til at den skal bli brukt mye med Mac mini regner jeg med at Plasma er utelukket eller?

Takker for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2009 10.25.20 #2 av 3
Postet av: shg
Hei

Tror ikke det er så mange 32" med Full HD (men de finnes nok), så du bør nok sikte mot 37" (kanskje større?).
Ettersom du skal koble Mac'en til bør du sjekke støtten for 1:1 pixelmap for best mulig bilde når du bruker Mac'en. Dette er ofte nevnt som et punkt i TV-testene til Hjemmekino, og mener Sony oftest får skryt for dette. (Ja, jeg er Sony fan). Men det finnes andre merker/modeller også som løser dette bra.

shg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2009 19.14.02 #3 av 3
Postet av: HondaS2000boy
Takk for svar.

Jeg tror at man ikke ser forskjell på HD-ready og Full HD på en relativt liten tv. Dessuten finnes det gode og dårlige tver i begge varianter, men tenkte at det gir best oppløsning med tanke på Macen.

Jeg kom over denne 40" fra Samsung http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444117. Kunne ikke finne ut om den har 1:1 pixelmapping, men kanskje dere vet noe mer om det.

Virker som en god tv til prisen. Noen tanker rundt dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar