Logo

Tilkopling av PC til Pioneer 427

Skriv et svar
05.09.2007 22.24.41 #1 av 1
Postet av: gglunde
Har anskaffet en HP bærbar (PADV6520 med NVIDIA 8400M skjermkort) for å kunne kople den til Pioneer 427 for å vise bilder og HD-film.

Men dette var en skuffelse:


1) Bildet over HDMI blir OK, selv om man tydelig kan se på tekst at det ikke er snakk om 1:1 pikselmapping. Men problemet er at bildet blir beskåret (det som kalles overscanning ?). Mister ca 5 % på alle kanter. Er det noen type innstilling hvor dette kan justeres eller er det bare slik det er ?

2) Tilkopling via VGA: TVen støtter kun 1024x768 og 1360x768. Den første oppløsningen støttes av skjermkortet i PCen. Oppløsningen sammenfaller med TVens oppløsning, man får 1.1 mapping, men på grunn av TVens avlange piksler, blir bildet strukket. Jeg trodde derfor at den andre oppløsningen var tingen, at bildet da ville får rette proporsjoner etter omskalering i TVen. Men problemet er at denne oppløsningen ikke støttes av skjermkortet i PCen. Føler meg litt lurt av selgeren da jeg spesifikt spurte om dette ! Trodde dette var kurant da dette er vanlig oppløsning for LCD-skjermer og en del Plasma-skjermer. Noen som kjenner til dette problemet, er det noen innstillinger jeg ikke har oppdaget ?

3) Avspilling av HD-film: Også her ble jeg skuffet. Ved panoreringer så hakker bildet. Det gjelder både avspilling i VLC og Media player. Har testet dette med en annen bærbar tidligere – da var det intet problem. Betyr det at PCen har et for dårlig skjermkort til DH-avspilling ?

4) Ingen lyd via HDMI-kabelen. Har funnet et tips her på forumet hvordan det skal løses. Har ikke fått sjekket det ennå.

Hilsen frustrert innehaver av ny PC
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar