Logo

Teste nytt mot gammelt.

Skriv et svar
15.10.2009 21.01.25 #1 av 2
Postet av: August
Hei,

Det hadde vært interessant om noen kunne begynne å teste dagens TVèr opp mot de som ble testet for noen år tilbake.
Har selv en snart to år gammel plasma, Panasonic 42PX80, som leverer utrolig skarpe og behagelige bilder.
For at jeg skal vurdere å bytte om noen år hadde det derfor vært artig å vite hvordan min gamle TV stiller seg i
konkurransen med nyere apparat mhp bildekvalitet. Slik det er nå testes kun nye TVèr opp mot hverandre og det nærmest oppfordres til å "løp og kjøp" hele tiden. Det er greit, men på siden av dette hadde det altså vært interessant med en alternativ test. Kanskje er ikke bildekvaliteten på min gamle Panasonic så dårlig likevel om ett par år?

mvh
August :smile:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2009 21.12.34 #2 av 2
Postet av: shg
Ingen dum ide det nei, men jeg tror nok at testerne har mer enn nok med å teste nye produkter.
Imidlertid skifter ikke referanseproduktene så ofte, helst bare når referanse-produktet blir overgått av et som bringer inn helt nye funksjoner og/eller teknologi. Derfor kan du kan sjekke hvilket referanse-produkt din TV er målt mot og se om dette fortsatt er gjeldene. Evt. hvor mange ganger det er erstattet. Det vil gi deg en viss pekepinn på hvordan din TV kan måle seg med dagens.

shg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar