Logo

Test av PA50

Skriv et svar
31.05.2005 09.55.22 #1 av 16
Postet av: arntos
Fant en test fra Dinside.no av PA50. http://www.dinside.no/php/art.php?id=215299

Kommer godt ut og det var vel ikke uventet. Selv om jeg aldri hadde kjøpt noe etter å ha lest en test på dinside
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.05.2005 13.45.13 #2 av 16
Postet av: kjelle
test også i forrige dvd og hjemmekino.fikk 18 av 20
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
31.05.2005 14.09.08 #3 av 16
Postet av: Knutiano
Er det noen som har noen priser på denne TVen nå? Var innom euronics i sarpsborg, og der lå den på 24.995. er dette kun 42tommer, eller får du den i 37 og?

Dete blir selvfølgelig synsing, men tror dere at denne vil falle mer i pris utover sommeren eller når elkjøp kommer med høstkampanjen sin? Tenker siden PV-500(om det var det den het?) er på vei ned i pris om det kan få følger for andre modeller i panasonic.

Har nå veid frem og tilbake i snart et halvt år, og blir aldri enig med meg selv. Når jeg nesten har bestemt meg dukker det opp en annen modell eller så går jeg tilbake til en annen jeg hadde tenkt på før. Har og begynt å sette meg litt inn i dette, og blir bare mer og mer usikker på valget mitt. Nå har jeg nesten bestemt meg for denne, men det jeg er litt i tvil på er mulighet for HDTV.

Har sett at denne kan ha mulighet for 1080i/og var det720p eller noe.
Slik jeg har forstått det er dette to forskjellig systemer for hvordan man skalerer ned HDTVsignaler. man har vel ikke helt bestemt standard for dette i europa, eller er jeg helt på jordet? interlaced og progressiv var det vel i og p sto for.

mye prat her nå,men det jeg lurer på er om du får tilnærmet HDTVsignaler her, men ikke får utnyttet det fullt ut, eller vil du ikke få mulighet til å få bedre signaler på denne tven når HDTV kommer.

Arntos har vært en stor hjelp tidligere, og du skal få lov å hjelpe nå og. hehe

Hvis noen har kjøpt denne tven og vil dele erfaringer er jeg og glad for dette.
På forhånd takk!
31.05.2005 14.21.38 #4 av 16
Postet av: Typhoon7
Fås i 37 tommer også.

Billigste jeg har funnet er på http://www.fyndborsen.se

Jeg har sett både 37 og 42 tommeren. Jeg har skrevet litt om mine inntrykk av PA50 i den offisielle tråden til PV500.

Jeg ble imponert over PA50.
Har egentlig aldri vært så begeistret for plasma før.
Jeg vurderer både PA50 og PV500 nå.

Den takler HD (720p og 1080i) via komponent.
02.06.2005 06.57.31 #5 av 16
Postet av: Kjell
Sjekk prisene her.

http://www.sovida.com/no/

37" 15877 og 42" 17895,-

Bor du i Oslo eller omegn ka du hente den i butikk også.
02.06.2005 09.36.15 #6 av 16
Postet av: 9kki
Noen som har erfaring med denne butikken??
02.06.2005 09.45.57 #7 av 16
Postet av: Knut
"9kki" skrev:Noen som har erfaring med denne butikken??

Det virker ikke som om de tilbyr muligheten for å betale i oppkrav. Man må betale med kort på forskudd, der beløpet blir "reservert" (slik ofte hoteller gjør) på kontoen din og trukket fra når salgsgjenstanden blir sendt. Du som kjøper er da aldri helt sikret ... men de har vel en utsalgsbutikk i Oslo i forbindelse med nettbutikken, Elfa, men dette er sikkert to forskjellige firmaer som juridisk sett ikke har noe med hverandre å gjøre ...
Knut
03.06.2005 05.54.29 #8 av 16
Postet av: Knutiano
Jeg er litt spent på hva som skjer den dagen Tven muligens blir ødelagt. Hvordan er garantien hos sånn selskap?
Ser at fyndbørsen skryter av seg selv og sin garanti, men det andre selskapet har jeg ikke hørt om. Virker tryggere å kjøpe hos elkjøp eller den andre store kjedene, men det er mulig jeg bare er gammeldags og negativ :D

Noen som har erfaringer med dette?
30.06.2005 15.24.43 #9 av 16
Postet av: Bigshaker
Hei!

Jeg har handlet hos Sovida, og du har misforstått hvis du tror du ikke kan bestille i postoppkrav. det kan du, jfr salgsbetingelsene deres på http://www.sovida.com/bin/infotext.pl?o ... ms&lang=no

Dessuten er ELFA og Sovida samme selskap. Det har seg sånn at ELFA driver hovedsakelig med elektronikk til industrien, mens Sovida er forbrukersatsingen dems, men det er altså samme selskap.
Butikken som ligger i Sandakerveien i Oslo er ikke en Sovida-butikk,
som det står her, men ELFA. I tillegg fungerer den slik at varer bestilt
på Sovida kan hentes her, da det altså er samme selskap.

Garanti osv følger selvfølgelig forbrukerkjøpsloven og angrerettloven, så du er like sikret her som ved kjøp i andre butikker. Dessuten er ELFA (Sovida) rimelig liberale med bytteretten sin hvis du skulle være misfornøyd med varen.

Thomas.
Thomas Christopher Jarvis
30.06.2005 17.05.47 #10 av 16
Postet av: orso
Den billigste nettbutikken i Norge jeg har funnet er Elgiganten. 37" koster 16800 og 42" 21700. Det er inkl. frakt. Har selv brukt Elgiganten og kan anbefale det.
30.06.2005 17.20.52 #11 av 16
Postet av: opas
"Kjell" skrev:Sjekk prisene her.

http://www.sovida.com/no/

37" 15877 og 42" 17895,-

Bor du i Oslo eller omegn ka du hente den i butikk også.

Hvordan fikk du de prisene der ?
Når jeg går inn på den siden du refererer til får jeg oppgitt 21700,- og 18900,- :?:
30.06.2005 18.37.12 #12 av 16
Postet av: 9kki
Det var et tilbud som varte tom 5/6
Får den ikke til den prisen nå..... Ikke enda...
30.06.2005 18.58.00 #13 av 16
"9kki" skrev:Det var et tilbud som varte tom 5/6
Får den ikke til den prisen nå..... Ikke enda...

F...... :twisted: Det var typisk....Skal ha et av disse men budsjettet er ca 16-17ooo,-.
Hadde slått til på flekken.
Får vente enda litt til da :evil:
07.07.2005 15.27.06 #14 av 16
Postet av: mr.banan
Jeg får min til uka håper jeg. Gleder meg som en unge. Sett på den på Lefdal ett par ganger. Definitivt mest for pengene.
08.07.2005 19.46.11 #15 av 16
Ja , da klarte jeg ikke å vente lengre da :wink:
Nå har min nye tv kommet i stuen.
Valget falt til slutt på PA50 (42) og budsjettet sprakk med et smell , men førsteintrykket er over all forventning.
Jeg var veldig engstelig etter alt jeg hadde hørt om kabeltv signaler og store plasmaskjermer.
Men PA50 det var overraskende bra på kabeltv signalene mine og vel så bra som mitt gamle crt tv.
Har prøvd litt med noen DVDer og sitter med tårer i øynene , angrer ikke på at jeg brukte litt mer penger en planlagt.
Litt skryt til Elprice i Åsane (Bergen):
Jeg skrev ut siden til Elgiganten og viste dem og de gikk 500,- under den prisen uten å blunke :P
Bordstativet fikk jeg også rimeliger , hadde med pris fra Komplett.
Jeg er en veldig lykkelig mann i kveld. :D
Skriv et svar