Logo

Syyyyyltynn stripe av og til...

Skriv et svar
16.06.2006 21.01.43 #1 av 4
Postet av: Jimmern
Under en film i dag fikk jeg se en syltynn stripe i lerrete - nesten som om bildet var "delt". Denne gikk horisontalt stort sett fra topp til bunn. Hva kan dette skyldes? Kan jeg gjøre noe for å unngå dette? Har andre hatt det samme?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2006 18.01.32 #2 av 4
Postet av: Jimmern
Snodig at ingen har vært borti dette før... Kanskje jeg burde posta dette i tråden "Projektor"?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2006 18.12.52 #3 av 4
Postet av: arntos
Har nok ikke noe å si hvor du poster den. Hva slags utstyr har du da. Er det feil i bildet som gjør det eller er det lerretet som er problemet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2006 18.39.17 #4 av 4
Postet av: Jimmern
"arntos" skrev:Har nok ikke noe å si hvor du poster den. Hva slags utstyr har du da. Er det feil i bildet som gjør det eller er det lerretet som er problemet?


Det er vel 1000-kroners-spm :) Alt utstyr er helt nytt. PJ er Optoma H72i, og lerret er 106" GrandView filtramme. Det er merkelig, men denne stripa kommer så og si på samme sted hver gang. Men det er ikke på alle filmer dette skjer. Filmen jeg snurra når jeg først oppdaget dette, var en helt ny film - rett ut av cover... PJ skal sendes inn da den skal oppgraderes med ny software. Kan det være det som er problemet? Fryktelig irriterende å se film når ei slik stripe ødelegger inntrykket...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar