Logo

System Audio eller Audio Pro?

Skriv et svar
10.09.2005 21.54.00 #1 av 12
Postet av: Hootie
Hei

Eg tenker på å kjøpe meg nye høgtalere til hjemmekinoanlegget mitt. Eg har H/K AVR7000 og H/K DVD20, og i dag bruker eg B&W 603 og 601 i oppsettet. Eg bur i ein leilighet med ei stova på rett over 20m2.
Dei høgtalerane eg har sitt på er:

Audio Pro Black Diamond v.2, Black Vector V.2 og Black Pearl v.2

eller

System Audio http://www.hi-fi-center.no/shop_item.cfm?path=7,109&id=901

Audio Pro settet kommer vell på rett over 10000,- mens SA kommer på rett under 15000,-. Er det andre sett dåke meiner er bedre/lika bra som koster under 15000,-?

Eg har òg lurt litt på å kjøpa ett satelittsett i stadenfor, men eg har aldri hørt kvaliteten på noken av dei. Finner eg ca. lika gode satelitthøgtalera m/sub til 10-15000,-?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2005 23.30.12 #2 av 12
Postet av: Torja
Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå for de to sytemene du nevner, her. Dette er gode høytalere som mange her på forumet har anbefalt tidligere. Bare glem satelitt/subb sett, skal du komme i nærheten av lyden til førnevnte høytalere, må du fort doble prisen for å få et godt satelitt system. :P
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 09.26.06 #3 av 12
Postet av: pnerbye
Hva i all verden er galt med det du har?

Kunne jeg fått B&W 603 S3 til prisen jeg har fått på Audio Pro Black Diamond tror jeg kanskje jeg hadde valgt B&W.

System Audio mener jeg er meget gode høyttalere som jeg vurderte lenge. Audio Pro Black Diamond basser noe dypere og SA1550 er sterk på mellombass.

Hvilken senter har du? B&W LCR600 er testvinnende senter i DVD & Hjemmekino. Mulig du har oppgraderingsmuligheter i eksisterende anlegg? Du kan også slenge på sub, eller evt. satse på 7 kanaler.

Bare ideer fra min side altså. Vil du bytte så bør du ut på en lytterunde. Audio Pro kan du høre hos http://www.serviceavdelingen.no. SA hører du på http://www.hificenter.no.

Lykke til!
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 17.15.28 #4 av 12
Postet av: Hootie
"pnerbye" skrev:Hva i all verden er galt med det du har?


DM603anne mine er av den første modellen. Har hatt dei i 8-9år, og begynner rett og slett å gå litt lei dei :) Synnst dei ikkje spiller godt nok lengre. Dette er modellen med passiv bass, noke eg trur er med på å svekke lyden.
Eg har ikkje kjøpt meg senterhøgtaler enda. Venter til eg har bestemt meg for ka merke eg skal gå for.
Er det andre sett enn dei to eg har nevnt dåke vil anbefala?

Eg har òg ett anna spørsmål eg håpe noken kan svara på. Når eg kopler pcen til forsterkaren får eg ein slitsom suselyd/knitring i bakgrunnen når eg spiller litt høgt. Kva kan dette være? Eg har prøvt litt forskjellige kabler(bare billigkabler), og eg har prøvt ett par forskjellige pcer, men uansett så er lyden der. Er det noke eg kan gjer for å få vek dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.09.2005 18.11.20 #5 av 12
Postet av: pnerbye
Selv kommer jeg til å handle 2 par Audio Pro Black Diamond V2 og 1 stk Audio Pro Black Vector V2. Dette er bra høyttalere.

System Audio var mitt førstevalg inntil jeg hørte Audio Pro. Audio er billigere, og går dypere i bassen. System Audio har muligens hakket bedre mellomtone/diskant.

Høyttalersettet fra Audio Pro krever krefter fra forsterker ned mot 2 ohm, så det gjelder å finne ut om forsterker holder mål.

Du bør absolutt dra å høre på begge disse pakkene. Dette er gode høyttalerpakker til både musikk og hjemmekino.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.10.2005 23.06.17 #6 av 12
Postet av: Hootie
Det ser ut som eg har ein kjøper til dei gamle høgtalerane mine no. Skulle få ett endlig svar i begynnelsen av neste veka. Så då blir det kjøp av nye! :D
Rekner med at eg kommer til å kjøpa Audio Pro. Einaste problemet er at eg ikkje veit om ein plass dei selger dei her? Bur på stord, men det er ingen problem å dra til Bergen eller Haugesund. Hadde vore greit å høyrt på dei før eg bestemme meg... Korleis vil desse vær sammen med forsterkaren min? (HK AVR7000). Rekner med at eg kjøper fronthøgtalera i første omgang, så kommer center og bakhøgtalera i samme serien til vinteren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2005 06.35.11 #7 av 12
Postet av: orso
Musikk Magazinet i Bergen selger Audio Pro.
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=320
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 22.11.35 #8 av 12
Postet av: Hootie
I dag har eg vore i Bergen å handla nye høyttalera. Etter mykje om og men endte eg på System Audio SA1530. Eg begynner med dei, så bygger eg ut med center og bakhøyttalere rett over jul. Eg kjøpte òg 2x2meter høyttalerkabel av typen Nordost Cinemaflex.

Eg og ein kompis tok ein ronde å hørte på eindel forskjellige høyttalere. Me starta med PSB T45 og Audio Pro Black Diamond på Musik-Magazinet. Det var egentlig ein ganske skuffandes opplevelse. PSBane var rett og slett dårlige. Audio Proane hadde meget klar og fin lyd, men manglet mykje i bassen. Dette var inne på ett lytterom, så rommet burde vell ikkje ta vekk så mykje lyd?
Etter det tok me turen bort til Hi-Fi Centeret. Der hørrte me på System Audio SA1530. Og for ein sinnsjuk lyd av 2stk 4tommere!!! Oppsettet sto midt i butikken, og var koplet til ein kombinert forsterker/cd-spiller fra Arkam på 2x50W. Lyden var krystallklar og det var imponerandes trøkk i bassen. Og dette midt i eit butikklokale som egentli skal eta lyd!!!
Så tok me turen innom Hi-Fi klubben, der dei egentli ikkje hadde noke i min prisklasse. Men han satt nå på B&W 602 S3. Desse var heilt ok, men laaaaangt ifra System Audio.
Til slutt gjekk me inn på BMH for å hørra på Infinity BETA-40. Detta var dagens styggaste og dårligaste høyttaler.

No har eg kopla opp dei nye høyttalerane heima, og dei imponerer fra første stund! Dette er ein høyttaler eg anbefale på da sterkaste!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2005 08.38.20 #9 av 12
Postet av: pnerbye
Du vil helt sikkert bli knallfornøyd med SA. Audio Pro mangler trøkk i den øvre bassen/nedre mellomtonen. Der er SA sterke. Med en sub dekker du de lave frekvensene SA ikke klarer.

Du kan jo hvis du ønsker det spare til SA1550 og plassere SA1530 bak. Da blir det enda bedre! :D
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2005 11.49.07 #10 av 12
Postet av: Hootie
"pnerbye" skrev:Du vil helt sikkert bli knallfornøyd med SA. Audio Pro mangler trøkk i den øvre bassen/nedre mellomtonen. Der er SA sterke. Med en sub dekker du de lave frekvensene SA ikke klarer.

Du kan jo hvis du ønsker det spare til SA1550 og plassere SA1530 bak. Da blir det enda bedre! :D


Det er litt av planen :D Trur eg venter med sub til eg evt selger leiligheten og kjøper meg hus. Trur ikkje naboane hadde blitt så gla i meg visst eg fekk inn ein sub her... :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2005 14.07.37 #11 av 12
Postet av: orso
"Hootie" skrev:I dag har eg vore i Bergen å handla nye høyttalera. Etter mykje om og men endte eg på System Audio SA1530. Eg begynner med dei, så bygger eg ut med center og bakhøyttalere rett over jul. Eg kjøpte òg 2x2meter høyttalerkabel av typen Nordost Cinemaflex.

Eg og ein kompis tok ein ronde å hørte på eindel forskjellige høyttalere. Me starta med PSB T45 og Audio Pro Black Diamond på Musik-Magazinet. Det var egentlig ein ganske skuffandes opplevelse. PSBane var rett og slett dårlige. Audio Proane hadde meget klar og fin lyd, men manglet mykje i bassen. Dette var inne på ett lytterom, så rommet burde vell ikkje ta vekk så mykje lyd?
Etter det tok me turen bort til Hi-Fi Centeret. Der hørrte me på System Audio SA1530. Og for ein sinnsjuk lyd av 2stk 4tommere!!! Oppsettet sto midt i butikken, og var koplet til ein kombinert forsterker/cd-spiller fra Arkam på 2x50W. Lyden var krystallklar og det var imponerandes trøkk i bassen. Og dette midt i eit butikklokale som egentli skal eta lyd!!!
Så tok me turen innom Hi-Fi klubben, der dei egentli ikkje hadde noke i min prisklasse. Men han satt nå på B&W 602 S3. Desse var heilt ok, men laaaaangt ifra System Audio.
Til slutt gjekk me inn på BMH for å hørra på Infinity BETA-40. Detta var dagens styggaste og dårligaste høyttaler.

No har eg kopla opp dei nye høyttalerane heima, og dei imponerer fra første stund! Dette er ein høyttaler eg anbefale på da sterkaste!!!


Interessant å høre dine opplevelser. Har selv hørt PSB(husker ikke hvilke modell) og Infinity Beta-50, og må si meg veldig enig dine kommentarer. PSB var direkte kjedelige og Beta 50 låt ullent og innpakket. Infinity Beta passer nok godt til hjemmekino, men er rett og slett dårlig til musikk. Tror du har gjort et meget godt valg i den prisklassen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2005 13.50.17 #12 av 12
Postet av: Zaxon
Hei Hootie :)

Gøy å høre om flere som er fornøyd med SA1530. Selv har jeg to par :shock: Jeg og samboeren hadde ett par hver før vi flyttet sammen, og planen var da å bruke det ene som bakhøyttalere når vi flyttet sammen. Men nå har det ene paret stått ubrukt i over ett år. Det er desverre ikke plass til de bak :cry: Har endelig summet meg og fått lagt de ut for salg nå. Så kanskje det blir SA505 på far til jul :P

Hell og lykke videre med dine eminente høyttalere :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar