Logo

Sony VPL-HW55ES Projektor

Skriv et svar
12.12.2013 09.27.53 #1 av 7
Postet av: Torja
Ny projektor til meg fra Sony. Den er kalibrert profesjonelt for; kveld, dag og 3D. Dette er ikke noen test på denne PJ. Jeg har kjøpt den og som bruker kan jeg alltids nevne noen ord om hva jeg personlig, helt subjektivt, syns. Jeg vet dere liker utpakking bilder og tråder. Jeg liker dem selv også. Ja, så elsker jeg å lage slike tråder. Krever ikke mye, et kamera og et par awsome ord. :mrgreen: Så her kommer det. :biggrin:

Esken med alt det rare i.


Det fulgte med bl.a. 3D briller og full proff kalibrering skjemaer. Fjernkontroll og diverse annet.


Jeg viste ikke om den medfølgende konneksjon kabelen for RF 3D signaler, ville kunne kobles til min JVC 3D sync transmitter for RF signaler. Men jaggu gikk det ikke an. Om det virket, ja det ble da 3D bilder med JVC brillene jeg hadde fra før. Artig for meg. Har ikke prøvd Sony sine egne IR 3D briller som fulgte med projektoren.


Herligheten sett i front.


Alle inngangene. Overgangkabel for å plugge inn RF porten som ser ut som en slags Cat kabel følger med.


Plugge inn alt for så å starte opp projektoren. Tro meg når jeg sier at det er godt den blinker litt med noen lys i front når den slår seg på, ellers er det umulig å si om den har slått seg på før bilde kommer fram på lerretet. Så stille er den. Må helt fram til maskinen og legge øret inntil for å høre litt sus fra den. Imponerende stille.

Dessverre er det lite som er motorisert på denne. Alt må stilles inn ved å vri på linse og et par jul oppå toppen av projektoren, for å tilpasse bildet til lerretet. Det inkluderer zoom og fokus. Men det er alikavel lett å flytte bilde horisontalt og vertikalt for å tilpasses lerretet.
3D bilde som tegnes opp ved hjelp av RF signaler og mine 3D briller fra JVC er imponerende morsomme fra filmen "Despicable Me2". ;-)
Utover dette har jeg ikke prøvd så mye ennå. Ikke rart. Fikk PJ i går og nå kom jeg fra nattevakt. Kan komme med mer etter vært.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2013 22.48.17 #2 av 7
Postet av: Torja
Etter å ha sett denne igjen,..

så må jeg si at 3D er enda herligere nå enn noen gang. Fantastisk skarpe bilder.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2013 22.59.37 #3 av 7
Postet av: Rune
Hvordan opplever du lysstyrken på denne i 3D modus?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2013 23.22.43 #4 av 7
Postet av: Torja
Siden denne projektoren er "Gorm" Kalibrert. Så opplever jeg lystyrket i 3D som mer enn tilstrekkelig. Faktisk er det den beste 3D PJ jeg noengang har hatt. Inkluderer også samsung 3D TV.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2013 00.09.47 #5 av 7
Postet av: Rune
Da kan du iallfall være trygg på at den ikke kunne vært kallibrert bedre :-)

Den får jo mye skryt grunnet lysstyrke, og at den kanskje er for lyskraftig for 2D og "små" lerret.

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2013 00.31.48 #6 av 7
Postet av: Torja
Bildekvaliteten er uansett vanvittig. Helt utrolig bra. Skulle det bli bedre er det vel 4K vi snakker om da. Om et par år snakker vi da. :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2013 01.43.11 #7 av 7
Postet av: Torja
Byttet om til Sony sine egne IR Briller. 3D bilde som tegnet seg opp i ettertid er vanvittig bra. Bedre enn med RF brillene til JVC. Forstår ikke, men det har vel helst vert kalibrert slik. :geek:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar