Logo

Sony og forstyrrelser

Skriv et svar
09.10.2005 21.49.36 #1 av 16
Postet av: EllySync
Kjøpte en 29" wide 100 hz sist lørdag, oppdaget en horisontal strek som økte og minsket i kraftighet.
Denne viste seg både når jeg spilte dvd og når jeg så på tv.
Streken flyttet seg også vertikalt.

Byttet inn tv'en i går fornøyd og glad koblet jeg opp igjen for å oppdage at den forbanna streken var på det nye tv også.
Jeg pakket selv ut tv'en så jeg vet den er ny.

Jeg føler dette muligens kan ha noe å gjøre med alle de elektriske aparatene jeg har koblet til inne på kontoret (samme krets).

Noen som har noen ide(er) hva som kan gjøres?
Jeg vet du kan kjøpe en støy reduserende stømforgreiner, men denne var jo ikke billig.

Jeg vet også om de tre scart inngangene og innstillingene med RGB på dvd spilleren. Har en fullkoblet monstercable scart . DSC01321.gif DSC01321.gif ( 217,6923828125 KB) Vist 1073 ganger DSC01320.gif DSC01320.gif ( 175,36328125 KB) Vist 1091 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2005 08.16.04 #2 av 16
Postet av: Tannoy
"EllySync" skrev:Kjøpte en 29" wide 100 hz sist lørdag, oppdaget en horisontal strek som økte og minsket i kraftighet.
Denne viste seg både når jeg spilte dvd og når jeg så på tv.
Streken flyttet seg også vertikalt.

Byttet inn tv'en i går fornøyd og glad koblet jeg opp igjen for å oppdage at den forbanna streken var på det nye tv også.
Jeg pakket selv ut tv'en så jeg vet den er ny.

Jeg føler dette muligens kan ha noe å gjøre med alle de elektriske aparatene jeg har koblet til inne på kontoret (samme krets).

Noen som har noen ide(er) hva som kan gjøres?
Jeg vet du kan kjøpe en støy reduserende stømforgreiner, men denne var jo ikke billig.

Jeg vet også om de tre scart inngangene og innstillingene med RGB på dvd spilleren. Har en fullkoblet monstercable scart .


Dette var rare greier, men siden det har skjedd på begge TV ene er det helt sikkert som du sier noe som innvirker på bildet.
Har du f. eks høytalere med magnet i nærheten? Slike høytalere har en tendens til å virke inn på billedrørstv`er.
Ellers får du kanskje bruke elimineringsmetoden og se evt om det kan løse problemet med de andre apparatene som du mener kan ha innvirkning på TV en.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2005 10.05.19 #3 av 16
Postet av: EllySync
Da jeg trodde jeg hadde funnet ut hva som skapte forstyrrelsene kom den bare tilbake igjen.
Har til og med prøvd tv'en på kjøkken gulvet :wink:

Ja jeg har en center på tv'en, to front på sidene sammen med en sub på venstre side.

Steken forsvinner ikke når jeg skrur av annleget..

Tror dere det nytter å bytte inn tv'en med en ny av en annen modell e.l ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2005 10.20.21 #4 av 16
Postet av: Tannoy
"EllySync" skrev:Da jeg trodde jeg hadde funnet ut hva som skapte forstyrrelsene kom den bare tilbake igjen.
Har til og med prøvd tv'en på kjøkken gulvet :wink:

Ja jeg har en center på tv'en, to front på sidene sammen med en sub på venstre side.

Steken forsvinner ikke når jeg skrur av annleget..

Tror dere det nytter å bytte inn tv'en med en ny av en annen modell e.l ?


At du skrur av anlegget har ingen betydning i denne sammenhengen, magnetene i høytalerene er like aktive uansett.
Prøv å flytte litt på frontene dine(de bør stå MINIMUM 60 cm fra TV en om de ikke er magnetisk skjermet...men helst 1 meter spør du meg).
Er centeren din magnetisk skjermet?
Prøv å fjerne disse 3 høytalerene+subben og se om det hjelper...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 21.31.18 #5 av 16
Postet av: EllySync
Flyttet alle høytalerene vekk fra tv'en ca 2 meter.
Akkuratt den samme dritt streken :evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2005 15.40.39 #6 av 16
Postet av: Rune
Har du samme forstyrrelsen på DVD hvis du drar ut antennekabelen?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2005 16.57.53 #7 av 16
Postet av: EllySync
Ja, jeg har også samme streken uten signal på tv'en.

Det vil si når jeg skrur tv'en på en kanal som ikke er programert får jeg opp et blått skjermbilde med en horisontal strek som beveger seg vertikalt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2005 16.59.32 #8 av 16
Postet av: Rune
Ja, men gjelder dette også når antennekabelen er utdratt?

Hva med når alt er utdratt?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2005 20.37.15 #9 av 16
Postet av: EllySync
Ja uansett :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2005 20.41.11 #10 av 16
Postet av: Rune
Da må det jo være en forstyrrelse i boligen eller i strømnettet hos deg. Regner med at hvis du prøver det i butikken så er alt bra.

Har du prøvd å slått av alt annet i huset? (koble ut alle sikringer bortsett fra den ene hvor du kun har TV på?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2005 22.31.22 #11 av 16
Postet av: EllySync
Nei har ikke prøvd det, får prøve i morgen..

Takk for tips, skal si fra hvordsn det går
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2005 07.32.02 #12 av 16
Postet av: Tannoy
Det lukter Åndenes Makt lang vei... :shock:
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.10.2005 09.09.34 #13 av 16
Postet av: JonasH
Jeg hadde akkurat det samme problemet, leverte inn TV'n (en Philips 8717) til reparasjon men de fant ingen feil. De antydet at det måtte være en form for magnetisk forstyrrelse og jeg gikk igang med å lokalisere kilden.

Etter koblet fra alt av utstyr uten suksess så slo jeg ved en tilfeldighet av en spot-rekke (wire-system) og stripen forsvant! Kilden funnet!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2005 02.04.24 #14 av 16
Postet av: EllySync
Ringte til post og teletilsynet som har tatt over for gamle radiostøykontrollen.

Det kom en meget spesiell dog dyktig eldre kar hjem til meg.
Han nevnte faktisk dette med spotlight som et mulig problem, jeg bruker også dette som belysning.

Men uansett hva jeg skrudde av hjalp det ingenting. Han kunne ikke lokalisere feilen, han mente også streken var for svak til å teste.
Tror han så litt dårlig, hadde ikke brillene på. Men men får vel bare leve med den #%/&&# streken.... :evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2005 07.38.40 #15 av 16
Postet av: detteermeg
En tanke: Bor du i en leilighet og har TV'n på veggen mot naboen?
Kanskje apparatet står farlig nær noe naboen har montert?

Det tror jeg kan være årsaken til stripen på TV'n min......
- Hadde jeg bare kunnet, kunne jeg gjort det jeg kunne for å kunne det jeg ikke kan...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar