Logo

SED

Skriv et svar
08.06.2006 07.45.11 #1 av 8
Postet av: matmal
hei. Jeg skal kjøpe en ny TV og lurer på hva som er smartest: å kjøpe en vanlig CRT TV og vente til SED tv'ene kommer eller å kjøpe en LCD TV nå?
Kommer SED TV'ene til å være dyre?

Lurer også på om dere kan nevne noen gode 32" crt tv'er (widescreen).

Takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 08.22.34 #2 av 8
Postet av: orso
Ingen dum ide og kjøpe crt nå og vente med flatskjerm til f.eks SED. Ville tro at SED blir dyrt i begynnelsen, men prisene vil sikkert falle fort for å kunne konkurrere med plasma/LCD. SED kommer mest sansynlig i 2007 i Norge.
I mine øyne er de beste nye crtene må markedet nå Philips og Panasonic.
Alternativ er noen års brukt LOEWE TV.
Philips 32PW9551 har forresten støtte for HD TV, den hadde jeg gått for uten tvil:
http://www.elgiganten.no/commerce/main.asp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 08.27.16 #3 av 8
Postet av: matmal
Takk for raskt svar :D . Virker spennende den. Blir det bedre bilde med HDMI tilkoppling?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 08.30.15 #4 av 8
Postet av: orso
"matmal" skrev:Takk for raskt svar :D . Virker spennende den. Men finnes det crt tv'er med HDMI ingang? I såfall: blir det bedre bilde med HDMI?

Ja, denne har det. Linken virket ikke, men du finner den under TV og widescreen Tv32" til 41". Du finner også mer info om den på Philips hjemme side. Med HDMI er den i alle fall sikret til å takle HD materiale.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 08.40.20 #5 av 8
Postet av: matmal
ok! tror jeg satser på den :D

takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 08.44.10 #6 av 8
Postet av: orso
Skal du ha flatskjerm som matcher bildekvaliteten til en sånn crt TV må på du nok opp i toppmoddellene som f.eks Pioneer og Panasonic plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 12.21.33 #7 av 8
Postet av: matmal
ok. men hva med samsung Le-m71b eller hva den heter? Hvordan er den i forhold?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.06.2006 12.40.25 #8 av 8
Postet av: orso
Har ikke sammenlignet, så det blir vanskelig å si. På vanlige SD signaler er det klart en crt ville være langt bedre enn flatskjermer og spesielt LCDer som er mest kresen på signalene. Med HD vil sansynligvis Samsungen strekke det lengste strået. Men hvordan denne Philips skjermen er på HD aner jeg ikke. Kanskje er den vanvittig bra. Har hørt at i USA er hvor det finnes HD klare crter, så er disse bedre på HD enn flatskjermene.
Jeg tror du gjør lurt i å kjøpe en crt nå og kjøpe en SED eller annen teknologi om noen år. Prisene vil da være lavere og skjermene bedre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar