Logo

Receivere og nettverk

Skriv et svar
14.02.2008 16.48.37 #1 av 3
Postet av: Oddemannen
Kjære forum!

Er det noen som kan fortelle meg hvordan receivere som er "på nett" fungerer?

Jeg lurer på om man kan streame musikk fra pcen trådløst til receiveren?

Hve er det som evt begrenser hastigheten i mellom receiver og pc? sendes filene direkte fra pcens trådløse nettverkskort og til receiver, eller går dette gjennom routeren til nettverket?

Jeg har tenkt på å kjøpe meg en yamaha rxv 3800, noen som har spesifikk kunnskap om denne forsterkeren opp mot de spørsmålene jeg har stilt?

Håper på at en av dere spesialister kan gi meg svar på dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2008 06.54.32 #2 av 3
Postet av: teebee
aner ingenging om recieveren, men trur ikke dette går trådløst. kan selvfølgelig ha en trådløs bridge bak reciever, men sist jeg sjekket kosten denne dingsen over 500kr.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2008 23.29.14 #3 av 3
Postet av: torlovin
Hei. Jeg har en Denon 4308 som har innebygd trådløst nettverk. Det fungerer fint å streame musikk fra PC-en. Jeg bare velger noe som heter NET/USB som inputkilde og der kommer det opp en liste i displayet/on-screen menyen. Der velger jeg om om jeg vil høre på internettradio, tilkoblet usb-pinne eller den eller den PC-en. Velger jeg en PC er det bare å bla i mappestrukturen og velge den sangen jeg vil.
Tror nok dataen går gjennom routeren da det er nettverksnavnet som kommer opp som det nettverket receiveren kobler seg opp mot.
Tor
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar