Logo

Prosjektor, linse og speil til bakprosjeksjon.

Skriv et svar
02.12.2007 21.44.56 #1 av 3
Postet av: christianlie
Jeg vurderer å bygge et nytt bakprojeksjonssytem. Men jeg er ikke interresert i å bruke et helt rom bakom med et hull i veggen til å spenne opp duk over lengre. Jeg lurer derfor på om det finnes noen linser man kan sette forran kanonen nå, som sprer lyset i en absurd skala, slik at kanonen kan stå på guvet, vinklet oppover mot et forsølvet speil, for så å reflektere bildet mot bakprojeksjonsduken på ytterst kort avstand og likevel få et stort bilde. Hvilken kanon har størst spredning på original linsen om dagen samtidig som den er full HD kompatibel?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2007 12.52.47 #2 av 3
Postet av: eple
Kan ikke tenke meg det blir vellykket å bygge noe slikt selv.
Hvorfor ikke kjøpe en prokt bakprojektion tv. Får masse slike brukt i 52 tommer og også noen 62 tommere. Prisen er lav og pærene har en levetid på rundt 7000 timer så de koster ikke allverden i drift heller.
Selv om lerrete ikke er verdens største er det jo bare å sette seg nærmere tv :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2007 12.53.12 #3 av 3
Postet av: eple
Kan ikke tenke meg det blir vellykket å bygge noe slikt selv.
Hvorfor ikke kjøpe en prokt bakprojektion tv. Får masse slike brukt i 52 tommer og også noen 62 tommere. Prisen er lav og pærene har en levetid på rundt 7000 timer så de koster ikke allverden i drift heller.
Selv om lerrete ikke er verdens største er det jo bare å sette seg nærmere tv :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar