Logo

Problemer med Onkyo / HDMI og lydkildetildeling

Skriv et svar
17.05.2013 18.37.48 #1 av 1
Postet av: redthomas
Har hatt en god gammeldags HarmanKardon surroundforsterker lenge, men etter innkjøp av nye XTZ høyttalere og sub tenkte jeg det var på tide med en ny, bedre forsterker..

Kjøpte meg en Onkyo 609.. OG problemene er som følger:

FØR brukte jeg ikke HDMI til forsterkeren, da denne ikke støttet dette.. Da brukte jeg enkelt og greit optisk eller coax fra de ulike kildene mine.. Dette være seg en altibox-tuner, PS3, og en AirplayRouter.. Slik kunne jeg for eks. lett se fotballkamp på SamsungTV`en og samtidig spille musikk fra pcen via Airplay.. Eller vi kunne drikke pils, spille FIFA på PS3 og samtidig spille høy musikk fra pc...

NÅ, etter at jeg kjøpte meg ny forsterker virker dette vanskelig.. Jeg har koblet altiboxen til "cbl/sat" , ps3 til "game" og pcen via optisk til "pc"...
På instillingene PRØVER jeg å velge at det skal gå an å for eks. spille PS3, og samtidig høre musikk fra "pc" valget på forsterkern... IKKE sjans at jeg får det til.... Det må da for pokker gå an å overkjøre at lyden SKAL sendes via HDMI ????

Er dette komplett fuckings umulig å gjøre på en fornuftig måte på nymoderne, "hdmi-forsterkere" eller er jeg helt totalt ubrukelig som ikke får det til ??

TUSEN HJERTELIG TAKK til den eller de som kan hjelpe meg med dette...

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar