ronak
Aktiv
E-post
Har 3 gode tilbud for hånden:
Pioneer VSX-915 sort til 2976,- (egentlig ikke så aktuell da VAF tilsier sølv)
Pioneer VSX-915 sølv til 3312,-
Yamaha RX-V657 titan til 3918,-
Alle helt nye fra annerkjent internett-forhandler i norge.
Vil vel for det meste bli brukt til TV og film men vektlegger også at den spiller bra musikk (ikke nødvendigvis så høyt) de gangene den skal brukes til det.
Er Yamaha'en 1k bedre uansett..?
Så på en sammenligning at Yamaha'en ikke hadde Loudness (?). Er det andre funksjoner på denne som erstatter det faktum at øret blir mindre følsomt for bass/diskant jo lavere lydstyrken er ?
Håper noen kan komme med både + og - erfaringer da jeg er veldig i tvil
Bidd@
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Velkommen til forumet.
Har nå 915 og AX2 og har hatt 714/1014/1015. Min 915 er ikke kommet ut av eska ennå, men har 2 naboer med denne og den spiller meget bra. Kansje best på musikk. Har også nok krefter til mellomstore HT,. har ike hørt 657 så skal ikke utale meg, vet bare at til prisen er 915 et meget godt kjøp og den var det også når prisen var 1' høyere
i følge DVD & Hjemmekino nr: 8/2005
mvh Bidda
Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"
Prosjektbilder
Tiger
Hjemmekinoekspert
E-post
Hva skal du med loudness når du kan justere treble og bass separat?
ronak
Aktiv
E-post
Loudness er dynamisk. Den skrur av hevingen av bass/diskant etterhvert som volumet skrus opp. Hvis man skal gjøre det med manuelle bass/diskant-kontroller blir det mye "skruing"...
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Da var en test med Pioneer 915 og Yamaha RX-V657 i fjor i Lyd & Bilde. Pioneer ble vinneren p.g.a. den lave prisen. Yamahaen ble alikevel utropt som receiveren med best lyd. Litt bedre enn Pioneeren, men vant ikke fordi den kostet 1500 kr mer.
dib
Aktiv
E-post
ronak: hvilken forhandler er det som har Pioneer VSX-915 sort til 2976,- ??
kunne tenkt meg å kjøpe den selv om prisen var slik!
ronak
Aktiv
E-post
Prisene jeg har listet opp er på en måte "spesialpriser" jeg kan få som kompensasjon for en annen handel som gikk i vasken for meg, så desverre er det ikke noen almen offisiell pris..