Logo

Pioneer PDP436XDE eller Panasonic PV60

Skriv et svar
04.05.2006 18.02.41 #1 av 27
Postet av: BerZerk
Hvilken er best dersom en ser bort fra prisforskjellen?

Tenker da spesielt på bilde og hvordan TV'en fungere under sports sendinger (f.eks fotball).

Lyden betyr ingenting, siden alt går gjennom receiveren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.05.2006 18.38.22 #2 av 27
Postet av: øivindo
"BerZerk" skrev:Hvilken er best dersom en ser bort fra prisforskjellen?

Tenker da spesielt på bilde og hvordan TV'en fungere under sports sendinger (f.eks fotball).

Lyden betyr ingenting, siden alt går gjennom receiveren.


En mann i gata vil nok ikke kunne se forskjellen på bildekvaliteten så fremst han ikke er bilde interessert.
Så det er nok vanskelig å si hvilken som er best begge har vel sine kvaliteter.
Men Pioneer er vel bedre for den er dyrere og brukt sikkert bedre komponenter.
Trur forskjellen på bildet er minimalt.Tror også du vil bli fornøyd med begge.plasma har ikke noe responstid (0.2sek)så Fotball blir meget bra på disse tvene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.05.2006 21.01.46 #3 av 27
Postet av: xuax
Har sammenlignet th37pv60 med pdp436fde og jeg trodde pv60 skulle være på høyde med pio, men ble skuffet på det punktet. Jeg er ikke i tvil om at pio'n gir ett bedre bilde
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2006 05.55.55 #4 av 27
Postet av: øivindo
"xuax" skrev:Har sammenlignet th37pv60 med pdp436fde og jeg trodde pv60 skulle være på høyde med pio, men ble skuffet på det punktet. Jeg er ikke i tvil om at pio'n gir ett bedre bilde


Det er ikke jeg enig i har sett disse mot hverandre og FDE overbeviste meg ikke mens Panasonic vartet opp med naturlige bilder og herlig kontrast.Panasonic har også vunnet mot 436 RXE serien men knepent.Men så har jo panna en del mere inng/utg og PC inng. enn RXE serien pluss rimeligere.

http://www.crtv.dk/?m=shownews&id=60
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2006 08.11.57 #5 av 27
Postet av: orso
Har du råd til Pioneer 436XDE ville jeg heller ha vurdert den mot Panasonic PV600 som kommer i juni/juli.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2006 10.16.36 #6 av 27
Postet av: orso
Det er et vanskelig spørsmål hvem som er best av disse to skjermene. Begge er utrolig bra. Pioneeren har jo klart det best designet.
Har hørt litt forskjellig om hvem som er best av PV60 og 436XDE. Noen mener de er omtrent like, andre mener PV60 er hakket bedre mens andre mener Pioneer fortsatt er på tronen. Å basere seg på det man ser i butikken er vanskelig, der skjermene ikke er kalibrert. I den tyske testen vant PV60 og jeg regner med de har kalibrert skjermene.
Jeg synes det er rart om Panasonic ikke er bedre nå. PV500 ble testet mot 436XDE og var bare et hårstrå dårligere. På noen områder var PV500 bedre, men totalt mente ekspertene at 436 var hakket bedre. Ville tro nå som Panasonic har kommet med nye forbedrete modeller at de har gått forbi Pioneer igjen. På kontrasten er nok helt sikkert Panasonic best.

Uansett hvilke skjerm du kjøper av disse får du en kanon skjerm. Men som sagt kommer PV600 snart. PV600 skal i utgangspunktet være lik PV60 bildemessig, men ville ikke forundre meg om den er bedre på noen områder. Dessuten ser den langt bedre ut enn PV60 og har en del ekstra stesj.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2006 10.55.27 #7 av 27
Postet av: floyd
jeg ser mange prater om denne kalibreringen av plasmaskjermene. Hva går dette ut på ? Noe jeg må gjøre nå når jeg har fått min PV 60 i hus?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2006 11.06.53 #8 av 27
Postet av: øivindo
"floyd" skrev:jeg ser mange prater om denne kalibreringen av plasmaskjermene. Hva går dette ut på ? Noe jeg må gjøre nå når jeg har fått min PV 60 i hus?

Har du Star wars filmene har du THX kalibrering på den.Trenger du hjelp med å finne den kan du sende meg en PM(personlig melding) Indiana Jones har også THX Kalibrering
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2006 11.43.26 #9 av 27
Postet av: arntos
"øivindo" skrev:Har du Star wars filmene har du THX kalibrering på den.Trenger du hjelp med å finne den kan du sende meg en PM(personlig melding) Indiana Jones har også THX Kalibrering


Nå skal vi ikke oppfordre til piratvirksomhet på forumet....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2006 12.47.58 #10 av 27
Postet av: øivindo
"arntos" skrev:
"øivindo" skrev:Har du Star wars filmene har du THX kalibrering på den.Trenger du hjelp med å finne den kan du sende meg en PM(personlig melding) Indiana Jones har også THX Kalibrering


Nå skal vi ikke oppfordre til piratvirksomhet på forumet....


Hæ?????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2006 12.49.34 #11 av 27
Postet av: orso
"øivindo" skrev:
"arntos" skrev:
"øivindo" skrev:Har du Star wars filmene har du THX kalibrering på den.Trenger du hjelp med å finne den kan du sende meg en PM(personlig melding) Indiana Jones har også THX Kalibrering


Nå skal vi ikke oppfordre til piratvirksomhet på forumet....


Hæ?????

Tror arntos må ha misforstått. DVE er forresten det de fleste bruker som kalibreringsverktøy.
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=1833
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2006 13.09.04 #12 av 27
Postet av: øivindo
"bomholt" skrev:
"øivindo" skrev:
"arntos" skrev:
"øivindo" skrev:Har du Star wars filmene har du THX kalibrering på den.Trenger du hjelp med å finne den kan du sende meg en PM(personlig melding) Indiana Jones har også THX Kalibrering


Nå skal vi ikke oppfordre til piratvirksomhet på forumet....


Hæ?????

Tror arntos må ha misforstått. DVE er forresten det de fleste bruker som kalibreringsverktøy.
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=1833


THX funker meget bra men du har vel flere justeringmuligheter på DVE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2006 19.43.24 #13 av 27
Postet av: kjelle
er ikke i tvil,hadde valgt pioneerskjermen,panasonic har gjort en gjort en helbomm med sin nye serie..har selv pv500 å designet på den er mye bedre...så den nye pv60 på messe i oslo,og vart ikke imponert,hverken over design eller bildekvalitet.har alltid likt panasonicskjermer,men nå har jeg snudd,den ligner en tv til 10k spør du meg.pioneer på den andre siden kjører nesten samme design hver gang,og det funker,bildet på skjermene er også i toppklasse
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.05.2006 20.49.07 #14 av 27
Postet av: orso
Har nettop lest en test av PV60 mot 436XDE/FDE. Du kan bruke babelfish for å oversette siden fra tysk til engelsk.
PV60 vinner bare på et område, nemlig på sortnivået. Ellers vinner Pioneer på alle andre områder. Begge får strålende kritikk, men Pioneer er altså en ganske klar vinner. PV60 får spesielt skry for sortvivået, naturlige bilder og kvalitet i forhold til pris.
http://www.areadvd.de/hardware/2006/pan ... asma.shtml
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.05.2006 22.35.03 #15 av 27
Postet av: øivindo
"bomholt" skrev:Har nettop lest en test av PV60 mot 436XDE/FDE. Du kan bruke babelfish for å oversette siden fra tysk til engelsk.
PV60 vinner bare på et område, nemlig på sortnivået. Ellers vinner Pioneer på alle andre områder. Begge får strålende kritikk, men Pioneer er altså en ganske klar vinner. PV60 får spesielt skry for sortvivået, naturlige bilder og kvalitet i forhold til pris.
http://www.areadvd.de/hardware/2006/pan ... asma.shtml


Har en kompis som har Pioneer XDE 50" kanonbra bilde men han har også fått innbrenning av tv logoer:tvn,tv3,eurosport ser dem når han byttet kanaler eller reklamen kommer.Irriterende synes han da han har betalt over 40k for den :twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar