Logo

Pioneer med nye dvd opptakere som har HDMI

Skriv et svar
26.07.2006 12.35.39 #1 av 6
Postet av: VannMann1
Da har endelig Pioneer gitt informasjon om de nye DVD opptakerne som nå endelig får HDMI utgang.

Blir spennende å se når de blir å finne i butikkene, det samme gjelder for
prisene.

http://www.pioneer.eu/eur/content/press ... iDVDR.html
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.07.2006 12.05.13 #2 av 6
Postet av: Rune
Absolutt spennende.

Jeg har selv to Pioneer opptakere med harddisk, og en av disse kan fort bli nr 3.

Regner med at modellen med DVB-T tuner ikke vil bli solgt i Norge.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2006 06.17.21 #3 av 6
Postet av: sruben
Kunne absolutt tenkt meg en av disse, har egentlig gått og ventet på at Pioneer skulle komme med HDMI altfor lenge!! Synes det er lenge å vente helt til oktober, skjønner ikke hvorfor Pioneer nesten er sist ut av alle med HDMI?!? Har vondt for å tro at de henger etter de andre mtp utvikling, virker mer som om de melker markedet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2006 07.27.08 #4 av 6
Postet av: sruben
Hvordan er forresten lydkvaliteten ved CD avspilling på Pioneer opptakerne? Jeg bruker en Pioneer DV-575 til musikk og film idag, er det noe poeng i å beholde denne, eller er f.eks en DVR-630 eller DVR-540 like gode på DVD-film og CD-musikk?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 08.59.19 #5 av 6
Postet av: bik
Sendte mail til Pioneer i Norge for å spørre når de nye opptakerne med HDMI blir tilgjengelige her i Norge.

Svaret var "forventer oktober, noe høyere pris på 545 enn 540".

Så da er det vel bare å vente litt til for de som sitter på gjerdet som jeg.
(Jeg er på utkikk etter god opptaker til 4000kr maks 5000.)

Forresten må vel prisen på DVR-540-modellen synke når DVR-545H og HX kommer... hvis man ikke trenger HDMI.

Har hatt 540 på prøve en liten stund, og er ellers fornøyd med bildekvalitet og viftestøy (= lite).

TVen min er ellers for gammel til å støtte Pause Live TV - det var jo et av de store salgsargumentene på Elkjøp... og kanskje mange som ikke vet om de faktisk kan bruke det (TVen må sende signaler til opptakeren så den vet hvilken kanal du ser på).

Noen som har sett på spek'en på 545-modellen(e), og ser noen umiddelbare svakheter?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2006 09.00.20 #6 av 6
Postet av: bik
Sendte mail til Pioneer i Norge for å spørre når de nye opptakerne med HDMI blir tilgjengelige her i Norge.

Svaret var "forventer oktober, noe høyere pris på 545 enn 540".

Så da er det vel bare å vente litt til for de som sitter på gjerdet som jeg.
(Jeg er på utkikk etter god opptaker til 4000kr maks 5000.)

Forresten må vel prisen på DVR-540-modellen synke når DVR-545H og HX kommer... hvis man ikke trenger HDMI.

Har hatt 540 på prøve en liten stund, og er ellers fornøyd med bildekvalitet og viftestøy (= lite).

TVen min er ellers for gammel til å støtte Pause Live TV - det var jo et av de store salgsargumentene på Elkjøp... og kanskje mange som ikke vet om de faktisk kan bruke det (TVen må sende signaler til opptakeren så den vet hvilken kanal du ser på).

Noen som har sett på spek'en på 545-modellen(e), og ser noen umiddelbare svakheter?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar