Logo

PHILIPS 37PF5320 VS. Atec 37" LCD-TV AV370W

Skriv et svar
09.01.2006 23.26.46 #1 av 1
Postet av: candyman01
Hei.

Jeg er skikkelig noob hva gjelder LCD-TV og HD-ready. Skjønner igrunn ikkeno, bortsett fra at jeg skal ha LCD pga. det egner seg best dersom man skal bruke PC på TV-en i ny og ne =)

Det jeg sterkt ønsker, er anbefalinger om en god LCD-TV på ca. 37" (funnet ut at dett er passe stort, og billigere enn 40" eller 42", ikke uventet) til en overkommelig pris, rundt 13 000 kr ??

Jeg setter umåtelig pris på all hjelp!!

PS. Jeg har sett på PHILIPS 37PF5320 (siba.no) og Atec 37" LCD-TV AV370W (komplett.no), men har jo ikke peiling på bildekvaliteten på disse. Les litt rundt på forumet her om PHILIPS-en, men fikk ikke noe konkret svar på om denne var bra eller dårlig, og hvordan blir evt. bildekvaliteten med satelitt, Viasat Gull?? Er Atec og andre billigmerker noe å satse på?? Jeg vet at disse TV-ene kan slite litt hva gjelder WideScreen sendinger, at man ikke ser hele bildet, eller at det ser heeeelt teit ut, og at superdyre TV-er har sånn at den strekker sidene av bildet, så det ikke ser teit ut i tillegg til at den fyller hele skjermen, stemmer dette??

Jeg skal bruke TV-en til:
- PC. surfing, noe spill
- Xbox
- TV såklart (Viasat Gull satelitt med Thomson tuner)
* Filmer
* Fotball
- DVD
- krav til pris (desto lavere, desto bedre, naturlig nok)
- krav til funksjonalitet, som nevnt over, at bildet bør strekkes i sidene, så ikke bildet blir teit
- krav til bildekvalitet, hva gjelder ViaSat Gull og DVD (at sort er sort og ikke grått bl.a.)

Altså, jeg skal ha en TV som helst er HD-ready og som jeg kan lese VGnett på og med et bra bilde på DVD og TV (Viasat) og til en rimeligst mulig penge?? Noen tips til sider med en best-i-test LCD-TV til under 15 000??

TAkk igjen for all hjelp !!!
- Andreas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar