Logo

Philips 32PFL5322 + PC

Skriv et svar
12.08.2007 11.53.53 #1 av 6
Postet av: jonazjak
Hei. Jeg vurderer nå sterkt å kjøpe denne lcd-tven. Skal egentlig bare bruke den til å koble den bærbare pcen til for å se tv serier og filmer. Jeg leste litt om den på hjemmekino.no og kom over dette:

"PC-kompatibilitet
For de som ønsker å bruke TV-apparatet som PC-skjerm eller å ha en MediaCenter/HTPC tilkoblet har denne modellen store begrensninger. Denne støtter nemlig ikke tilkobling av PC som kjører samme oppløsning som TV-apparatet, noe som begrenser muligheten til å få god bildekvalitet.Siden denne modellen er HD-ready vil det derimot være mulig å kjøre inn et 720p signal eller et 1080i signal. Dette vil derimot gi overscan/underscan som går utover skarpheten i bildet."

Hva betyr dette? "Denne støtter nemlig ikke tilkobling av PC som kjører samme oppløsning som TV-apparatet" Det hørtes ikke så bra ut eller?

Jeg tenker det holder lenge å koble pcen til med S-video kabel for å se filmer osv eller hva? I dette tilfelle... Har denne teksten over noe å si for meg????
~ jOnaZjAk ~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2007 18.58.58 #2 av 6
Postet av: arntos
Du kjøper vel ikke LCD TV for å koble til PC med S-video. Finn heller en annen TV som er bedre kompatibel med PC om det er formålet ditt.
13.08.2007 00.36.57 #3 av 6
Målet mitt er bare å se filmer og tv-serier fra data. Og at tven skal være flat og 32". Jeg hørte me en fyr på Thorn og han sa at til den bruken funker S-video fint nok. får dvd kvalitet osv. Så lenge man ikke skal surfe på nett og sånt så trenger man ikke vga inngang..

hmmmm...

Noen andre ideer folkens???
~ jOnaZjAk ~
13.08.2007 07.45.58 #4 av 6
Postet av: arntos
DVD kvalitet via S-video er vel ikke helt riktig. Og hva om du laster ned en serie som er i HD kvalitet, hadde det ikke vært kjekt å kunne spille av denne i full kvalitet på en HD Ready LCD skjerm...
13.08.2007 09.32.12 #5 av 6
tja hva er det du mener da? at jeg BØR/MÅ finne en tv med vga inngang eller pixelmapping eller hva er det jeg MÅ liksom? :S

Noen tver du anbefaler da?
~ jOnaZjAk ~
13.08.2007 15.28.53 #6 av 6
Postet av: Zleepyme
Å bruke S-video som pcilkobling på en flatskjerm er som å kopiere en VHS film over på DVD. Fungerer men bildet blir begredelig dårlig. Du vil også få skaleringsproblemer på de forskjellige filene du spiller av. Sats heller å gå på en tv som har VGA inngang(pc inngang) Vet du får 32" ned i rundt 6000, 37" rundt 9000, og 42" rundt 12000, Lg er et godt valg med mange tilsuttningsmuligheter, og de gruser Philips på bilde. Ihvertfall i den nedre prisklasse.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Skriv et svar