Logo

Panasonic PTAE 700u og lerretvalg

Skriv et svar
22.10.2006 10.20.00 #1 av 4
Postet av: arfisk
Hei! :D
Skal kjøpe lerret til ovennevnet projektor og trenger gode råd vedr. lerretvalg.
Den skal brukes i ett rom som er ca 3,7 meter langt. takmontert
Rommet kan blendes slik at det blir helt mørkt.
Håper noen kan gi meg gode råd!
mvh
@rfisk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2006 10.53.55 #2 av 4
Postet av: pnerbye
Det anbefales vanligvis et grått lerret til LCD. Jeg har selv et Invideo Greyline fra http://www.nettdata.no som jeg er godt fornøyd med.

Jeg vurderer imidlertid å bytte det ut med et hvitt et for å få bedre kontraster. Dette vil gå ut over sortnivå, og det er da svært viktig å ha full lyskontroll i kinoen. I tillegg til at det er helt mørkt i rommet må en da også hindre refleksjoner av lys fra projektoren. Dette kan gjøres med mørke gardiner på veggene, velour-stoff i taket og slike tiltak.

Kan du ikke gjøre mye med rommet er grått lerret anbefalt. I og med at du skal ha nedtrekkslerret så kan kanskje Euroscreen Diplomat GREYLINE 16:9 200cm være noe?
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2006 11.49.07 #3 av 4
Postet av: kWern
Hei.
Jeg har samme projektor, og bruker et Projecta Pro Cinema High Contrast S lerret som er 200 cm /92". Jeg har en veldig lys stue, med ca samme sitteavsatnd som du har, og med dette lerret ble bildet OK. Har prøvd med hvitt og sølv lerret også.
Kjøpte lerret av importøren, så jeg sparte litt (pga av en misforståelse av en mail jeg sendte produsenten, som så ba den norske importøren ringe meg, som igjen ga meg vel en tusenlapp i avslag ifht nettdata...)

Greyline lerretet som pnerby nevner, er også bra, men har mye struktur i duken, så bildet ser noe grovkornet ut på såpass nær avstand. Adeo Greyvision er vel det beste lerretet du kan kjøpe deg, men det koster litt. Har du penger å bruke, er deres motoriserte tab-tension lerret meget bra.
Se også AVSHOPs utvalg, eller gjør søk på andre nettsteder (en del dataforretninger på nett fører også slike lerret, og der kan man gjøre et kupp ifht rene hjemmekinobutikker)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.10.2006 12.43.31 #4 av 4
Postet av: arfisk
Takk for gode råd. Detta ska nok bli bra!! :D :D :D
Ha en godfilmhøst!

Mvh
@rnef
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar