Logo

Onkyo NR905, Denon 4308, Yamaha RX-V3800, hvilken?

Skriv et svar
04.01.2008 18.12.42 #1 av 8
Postet av: RockyIII
Hei.

Har Patos Lyric 402 MKII og resten av settet... Skal nå gå til innkjøp av en skikkelig receiver.

Det som er viktig for meg, er bredt og detaljerik lydbilde med en nøytral/vam lyd.. Den må også kunne klare å spille musikk veldig greit, fordi om det blir 80% film,men filmopplevelsen er uansett toppprioritet.

Designmessig sikler jeg etter Onkyo NR905 og Denon 4308, mens yamaha`en har et rimlig kjedelig design..

Hvilken av receiverene passer best etter hva jeg er ute etter ? Sikler mest etter onkyo NR905, men hvordan er lyden ?

Noen som har erfaringer med de 2 andre receiverne også ? hvordan er lydbildet på de ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 23.28.54 #2 av 8
Hei!

Skulle gjerne si at jeg har hørt på alle disse, de har jeg desverre ikke. Skal nok høre på Denon 4308, og har selv lillebroren til Yamaha 3800; 1800. Dette er jo først og fremst tre meget gode recivere, men Yamaha må nok seg seg slått da de er en del billigere; men til prisen er de meget bra. Alle disse er testet forskjellige steder, kan godt finne de for deg, eller oppsumere fra bladene om ønskelig?

Denon 4308 har du vel også mulighet til å ha med på hjemlån fra Hifiklubben, ønsker deg lykke til med recivervalget!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 00.02.46 #3 av 8
Postet av: petre2006
Vel, ikke hørt noen av dem, med sjekket opp i data bladet deres og da må det bli enten Onkyoen eller Yamahaen, definitivt. Holder såklart en knapp på Onkyoen, dette er en virlelig voksen kar!

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 11.14.59 #4 av 8
Postet av: RockyIII
Bestemt meg for å gå for en onkyo = )

Men etter å ha satt meg mer inn i hva jeg trenger på en receiver, så har jeg funnet ut at Onkyo SR-875 holder mer enn nok for meg, så da bestiller jeg en onkyo SR-875 og PC+ 20-39 subwoofer fra lsound = )

Skal nok bli knall :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 13.58.33 #5 av 8
Helt klart ett godt valg, du får gi en tilbakemelding på hva du syntes.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 14.23.46 #6 av 8
Postet av: RockyIII
Skal huske å legge ut bilder og fortelle om mine inntrykk av begge produktene = ) eneste kjipe nå er at jeg fortsatt må vente til februar før jeg kan kjøpe det :( Men får smøre meg med tålmodighet :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 19.34.21 #7 av 8
Postet av: kamelon
Tenkte bare jeg skulle nevne at i nest siste hjemmekino-bladet(nr 9), er det test av Yamah RX-V3800 mot Denon 4308.Der Denon får 6 og Yamaha`en får 5. Denon får topp pga alt av tilkoplinger(bl.a. w-lan), og den beste auto-kalibreringen de har testet+++
Grundig test som anbefales!
Men Onkyoen du har valgt tipper jeg faller godt i smak :D Grattis!
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 20.42.59 #8 av 8
Postet av: RockyIII
Det jeg mener, hva skal man med en så dyr receiver, når koblingene til brødrene hakket under holder.. Bedre å spare litt ekstra til effektforsterker da = ) Har blant annet et øye på parasound NC 2250, men får se når tiden er inne for det kjøpet = )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar