Logo

Nytt hjemmekino anlegg

Skriv et svar
25.12.2007 22.05.28 #1 av 6
Postet av: HaraldAnd
Heisann!

Hjemmekino er nytt for meg. Planlegger å anskaffe meg en hjemmekino forsterker og to front høytalere først. Planen er videre å utvide over tid.

For disse tingene ønsker jeg ikke å betale mer en 7000.

Var innom Hifi klubben. De anbefalte Nad t744 med argon 7240 høytalere. Er det noen blant dere som har hørt denne kombinasjonen? Eller har meninger om enkelt produktet?

Man må jo høre på anleggene i butikkene, men er det noen som mener andre kombinasjoner ville vært bedre? Vil jeg få mer for pengene med å velge andre produkter? Jeg kommer til å bruke det likt på musikk og film tenker jeg.

Setter umåtelig pris på råd og tips :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2007 22.17.31 #2 av 6
Jeg kan ihvertfall gi deg ett annet alternativ som du bør vurdere:

Dynavoice F6 er ett sett som gir svært mye for pengene, fikk blant annet 10 av 10 mulige poeng i Lyd og Bildes årskavalkade 06-07.
http://surround.no/product/6280/6286/44 ... vados.html

Som reciver ville jeg sett på denne:
http://hifiklubben.no/produkter/hjemmek ... _soelv.htm

Denne reciveren har HDMI v1.3 (den nyeste). Dette er kun snakk om en ren bildesvistjing slik at du må benytte deg av de analoge inngangene for å få HD-lyd, eller bruke optisk eller coax for å få surround. Den har godt med krefter samt at den har romkorreksjon.

EDIT: Så nå at du hadde tent å utvide senere, da burde du gå får storebroren M65: http://surround.no/product/6967/8437/42 ... farve.html

Les test her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =2146&p=62

Og eventuelt gå for en dyrere reciver i samme serie hos hifiklubben, lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2007 10.31.37 #3 av 6
Postet av: HaraldAnd
Tusen takk for svar!

Jeg ser det sies mye positivt om dynavoice på nettet, så må nok utforske disse mer.

Angående forsterker så selges jo både Denon og NAD på hifi klubben. Før jeg gikk dit hadde jeg sett på nettet. Denon 1508 er "bare" 1300 kroner rimeligere og mer moderne utstyrt en NAD t744. Selgeren var liksom så rett på NAD. Mitt inntrykk etter besøket i butikken, var da at de rimelige Denon forstekerne var "for godt" utstyrt til prisen, og at det gikk ut over strømforsyning og andre kvaliteter som "må" ligge i bunn. Disse tingene skulle NAD forsterkeren ha.

Med 3 hdmi kontakter på tven trenger jeg vel heller ikke hdmi switching? Da er det vel like godt med hdmi fra dvd til tv og coax fra dvd til forsterker?. NAD sin fjernkontroll er jo også programerbar.

Oppsummeringen min er vel slik at jeg er i tvil om hvor viktig disse nye tingene som hdmi switch og romkorreksjon er. Må nok også inn på hifi center og høre der. Det er moro å sjekke litt rundt :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2007 13.17.41 #4 av 6
Det er sikkert mye sant i det du sier der, men poenget er å samle alle kildene dine i en boks slik at det skal bli mye mer brukervennelig. Hvis du går opp til 6 tusen kroner og kjøper en Onkyo 605 får du også støtte for de nye høyoppløste lydformatene og det er ikke lenger snakk om en ren bildesvitsjfunskjon, men både lyd og bilde. Hvorfor de billige versionene ikke støtter lyd over HDMI vet jeg ikke, da HDMI støtter overføring både for lyd og bilde.

Siden du allerede har vært på klubben kan du jo gå å høre på to recivere i samme prisklasse og se om du hører noen forskjell på de.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2007 16.01.37 #5 av 6
Postet av: HaraldAnd
Da er valget tatt :-)

Plutselig solgte hifi klubben NAD t744 og NAD dvd spiller for 2998,-. Dvd spilleren er nok ikke den beste, men bedre en den jeg har, og passer designmessig til forsterkeren. Det var jo forsterkeren jeg egentlig skulle ha. Et veldig bra prisavslag!!

Av høytalere så har jeg bestilt Dynavoice F6. Leste så mye positivt om dem at jeg ikke klarte å la være til den prisen, 1400 ,- inkl frakt.

Må vente til neste fredag før jeg får varene, så gleder meg som en unge nå :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2007 16.36.13 #6 av 6
Gratulerer! Du får komme med en liten tilbakemelding på hva du syntes.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar