Sigman
Aktiv
E-post
Jeg får kun svart/hvite bilder på min nye Lumatron 37" tv når jeg kjører videoer fra USA ( NTSC). PAL funker fint. Hva kan være feil? Har kun scartutgang på videoen. Har forsøkt scart og s-video-overgang til både tv direkte og via dvd, ingen ting funker. Fargene vises i 2 sekunder, og ruller så bort. Mystisk.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Er du sikker på at skjermer eller DVD spilleren takler NTSC? Sjekk også menyen på DVD spilleren, mulig den må stilles til f.eks automatisk.
viking
Aktiv
E-post
"Sigman" skrev:Jeg får kun svart/hvite bilder på min nye Lumatron 37" tv når jeg kjører videoer fra USA ( NTSC). PAL funker fint. Hva kan være feil? Har kun scartutgang på videoen. Har forsøkt scart og s-video-overgang til både tv direkte og via dvd, ingen ting funker. Fargene vises i 2 sekunder, og ruller så bort. Mystisk.
Hva slags tv modell er dette,og hvor gammel??Kanskje er det videospillern som ikke takler NTSC! ??Mest sannsynlig må du inn på meny,e på tv for og sjekke hva den står på,auto evt skulle fikse dette automatisk.
Sigman
Aktiv
E-post
Dette er en sprell ny LCD. Videospilleren takler NTSC, dette fungerte greit med min gamle tv. Alt jeg har gjort er å bytte tv, og vips, fargene forsvinner. PAL-videoer fungerer helt fint. Skal sjekke om tven har en onnstilling jeg har oversett. Takk.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Sigman" skrev:Dette er en sprell ny LCD. Videospilleren takler NTSC, dette fungerte greit med min gamle tv. Alt jeg har gjort er å bytte tv, og vips, fargene forsvinner. PAL-videoer fungerer helt fint. Skal sjekke om tven har en onnstilling jeg har oversett. Takk.
Da tipper jeg TVen ikke støtter NTSC, men sjekk innstillingene.
Sigman
Aktiv
E-post
Jeg får fortsatt ikke dette til. Det underlige er at tven gjennkjenner ntsc signalene. Informasjon om hva som spilles vises når jeg starter videoen. Det er bare fargene som ikke vil komme.