Logo

Loewe Individual..Sinnsykt bilde!!

Skriv et svar
26.03.2007 17.42.25 #1 av 18
Postet av: kamelon
Ville bare oppfordre alle som bor i Bergen om å laffe innom på musikk magazinet og se bildekvaliteten på Loewe Individual tv`en som henger i inngangspartiet..Dette er 1080p kvalitet på det aller aller ytterste!!
Jeg og petre(her inne på forumet) var og kikket litt på flat-tv`er i bergen på lørdag da vi kom over dette vidunderet av et tv..Oppløsning på 1920x1080(P)..Sylskarpt bilde, glimrende sortnivå(selv om det er lcd..?), fantastiske farger og en dybde som går utenpå alt vi har sett..
Hadde jeg bare hatt 49999,- Så hadde jeg løpt å kjøpt :D
Men så over til det vi lurte på..Noen som vet om Loewe lager panelene sine selv?Og hvorfor blir sjelden Loewe nevnt i tester, forum, blader osv?For det vi såg av andre Loewe tv`er der såg like bra ut som de mer "kjente" merkene..Jeg føler jeg har fått en ny åpenbaring etter dette..

Mvh Erik
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2007 18.03.29 #2 av 18
Postet av: kjelle
tipper panelet er enten fra panasonic eller pioneer..tror mest på panasonic.er ikke så mange produsenter som lager plasma innmater.synst jeg leste en plass at det var 5 stk. pioneer ,panasonic,lg,hitachi(alis) og samsung. leste dette for et år siden,så det kan jo ha forandret seg,men jeg tviler.rett meg gjerne om noen vet bedre
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
26.03.2007 21.17.06 #3 av 18
Postet av: Hansa1
Det var vel LCD det var snakk om? Loewe vet jeg har brukt Samsung paneler og Philips (eller LG/Philips) paneler. Hvor stor var skjermen?

Elkjøpbutikker har jo også begynt å selge Loewe....prisene er på vei ned :)
Ja jeg følger med her også Erik :)

Karsten
26.03.2007 21.30.16 #4 av 18
Postet av: Rune
Loewe får panelene sine fra Sharp. (det var iallfall det jeg fikk opplyst når jeg besøkte IFA messen i høst)

Jeg antar at Loewe ikke ønsker å bli testet. Ikke for at de er dårlige, men de er nok redd for at det kanskje vil bli kommentert at de ikke er noe bedre enn andre apparater som koster halvparten.

Men lekre er de absolutt og det er nok det markedet de sikter seg inn på.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
26.03.2007 22.03.08 #5 av 18
Postet av: kjelle
oops..så ikke at det var lcd det var snakk om
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
27.03.2007 06.55.25 #6 av 18
Elkjøpbutikker har jo også begynt å selge Loewe....prisene er på vei ned
Ja jeg følger med her også Erik

Steike mann!!Oppstått frå de døde?? :D
Regne med du gjer meg ein god pris 8) ..
Men det er sharp som lager disse panelene altså..
Har egentlig aldri sett en sharp tv i aksjon, men noen som vet hvordan disse ser ut bildemessig?
Skjermen som vi såg på var..46"(jepp) men den kunne også fåes i 40, som hadde vært mest aktuell for meg..
Jeg antar at Loewe ikke ønsker å bli testet. Ikke for at de er dårlige, men de er nok redd for at det kanskje vil bli kommentert at de ikke er noe bedre enn andre apparater som koster halvparten.

Noen du ville anbefalt som er like god?Har sett både Panasonic pv serien, og den nye pioneer serien(Dog med 720p kilde) og er litt usikker på om jeg synes disse var i nærheten..Men det skyldes muligens kilden?
27.03.2007 09.37.40 #7 av 18
Postet av: Hansa1
På Elkjøp butikken der jeg jobber....tiller i trondheim...har vi utstilt både Individual serien, og xelos serien i plasma og lcd. Mener hvertfall det står samsung inni den ene xelosmodellen vi har (37 lcd).
Men panelene til sharp regnes vel for noe av det grommeste som er for øyeblikket :)
Når det gjelder individual serien er den fet ja :) Kan velge utseende og sidedeksler og slikt. 46" har full HD, det har vel ikke 40".
Når det gjelder lyd er de i en helt egen klasse sammenlignet med andre flatskjermer....

Bare si ifra når du skal ha Loewe du Erik :)

Karsten
27.03.2007 11.41.21 #8 av 18
Postet av: AndreWerdenskrieg
Jeg blir positivt overrasket hvis dette stemmer. I de butikker jeg har värt i her i Stockholm har Loewe värt de TV'ene med desidert dårligst bilde. Dette gjelder i flere butikker. Bildet har värt virkelig elendig. Jeg har alltid hatt inntrykk av at Loewe egentlig er et bra merke og på CRT var de vel helt i toppsjiktet? Jeg har regnet med at mitt dårlige inntrykk skyldes dårlig kalibrering fra butikkenes side, men det får väre måte på.

Litt morsomt å höre at man faktisk får bra bilde på disse, eller kanskje det er slik at de först nå har produsert en virkelig bra modell? Det er jo unektelig ganske pene TV'er.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
27.03.2007 11.47.08 #9 av 18
Når det gjelder individual serien er den fet ja Kan velge utseende og sidedeksler og slikt. 46" har full HD, det har vel ikke 40".

Hmm,mener å huske fra skryteblekka til Loewe at 40" har samme specs(litt usikker..) som 46" og vil vel være full hd den og.

Bare si ifra når du skal ha Loewe du Erik

Skjer jo snart en stor happening, tar gjerne imot en sånn i gave viss du insisterer :D

Ps:litt off-topic
Må få juniorlaget ditt inn i ligaen til hardanger småput no 8)
27.03.2007 11.54.39 #10 av 18
Litt morsomt å höre at man faktisk får bra bilde på disse, eller kanskje det er slik at de först nå har produsert en virkelig bra modell? Det er jo unektelig ganske pene TV'er.

Ifølge den brosjyren vi fikk står det at 40" ikke er kommt ennå. Den ville komme iløpet av 2007.46" stod det at ville komme i slutten av 06,begynnelsen 07.Og denne butikken hadde akkurat fått den inn, så dette må være den siste modellen ja..Kunne vært interessant å fått vite meningen til dere tv"nerder"(unnskyld utrykket, i mangel på bedre ord :oops: )hvordan dere opplever et sånnt bilde. :D Kanskje det bare er jeg som er heelt ute?
27.03.2007 13.46.57 #11 av 18
Postet av: orso
Loewe kombinerer god bildekvalitet sammen med flott design, men man finner nok skjermer som er billigere og like bra.
Ellers er det jo slik at i et butikk lokale med mye lys så imponerer LCD ofte mer enn hva plasma gjør fordi de er mer lyssterke. Når det er sagt, så er det vel ikke så mye lys i lokale til Musikk Magazinet. Må ta meg en tur innom ved anledning. Tipper det var HD demo de viste? Spørsmålet er hvor bra den er med SD.
27.03.2007 15.33.29 #12 av 18
Tipper det var HD demo de viste? Spørsmålet er hvor bra den er med SD.

Ja,var hd-demo..Og der har du den igjen ja..SD..Da blir det vel oppskalert opp ja..Hadde nok bedt om å få sett alle mulige bildevarianter skulle jeg faktisk kjøpt.Men han selgeren i butikken såg nok ikke på meg som mulig kjøper gitt :)
27.03.2007 17.24.21 #13 av 18
Postet av: orso
Sier ikke at skjermen er kanon bra, men HD demo ser som oftest veldig imponerende ut. Her henter man det beste ut av HD.
Har du f.eks sett Panasonic HD demoen hos BMH? Det er klart bedre enn hva jeg får av HD fra Canal Digital.
27.03.2007 18.36.53 #14 av 18
Nei, men vi såg både pv60 og pv600, og i tillegg en pioneer skjerm som hang der.Og i tillegg noe Lg rask..Men da viste de canal digital hd sending..Var ikke sånn voldsom imponert, men opplevde panasonic sine skjermer som endel bedre enn pioneeren..Pioneer var kanskje litt bedre på farger, men følte at den "blødde" litt(dårlig forklart men håper du skjønner?), spesielt på røde parti i bildet..
Det var etter vi hadde vært på bmh vi gikk på musikk magazinet og såg loewen..(Nå høres det kanskje ut som jeg er kjøpt og betalt av de, men har sjelden vært der før faktisk) :)
27.03.2007 18.37.34 #15 av 18
Postet av: Typhoon7
Det jeg har sett av flate skjermer fra Loewe har ikke akkurat fått meg ta frem superlativene. Nå husker ikke helt hvilke det det var.

Det skal dog sies at de ikke har vært foret med tidenes beste signaler.

Gi meg heller en proffskjerm fra Panasonic.
Skriv et svar