sysselfall
Aktiv
E-post
Hei alle bilde og lyd freaks. . hehe
Kjøpte meg en LG 32" for noen mnd siden. Kjempe fornøyd og alt det der.
Men det er en ting som irriterer meg noe i granskauen...
På enkelte kanaler hakker bildet! DVS at det forflytter seg til venstre noen mm og spretter tilbake igjen.. dette skjer en gang hvert sek.
hadde det vært på alle kanalene hadde jeg vært bekymret, men det er bare på noe kanaler. TV2 f.eks.
Noen som har peiling på hva det kan være?
Her er jeg veldig grønn
Takk
ure not alone, are u?
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Du sier ikke hva du bruker som kilde, men har i det siste sett at nrk fu**er opp signalet sitt. Tv'n min klarte ikke bestemme seg for hvilket format den skulle velge.
Mulig det er noe av det samme som skjer hos deg, har ikke sett dette på tv2 men....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
sysselfall
Aktiv
E-post
"boly" skrev:Du sier ikke hva du bruker som kilde, men har i det siste sett at nrk fu**er opp signalet sitt. Tv'n min klarte ikke bestemme seg for hvilket format den skulle velge.
Mulig det er noe av det samme som skjer hos deg, har ikke sett dette på tv2 men....
hmm, ja det glemte jeg.
Vanlige tv bilder med koax kabel vi kabel tv.
Har hørt om det du never at han ikke klare å bestemme seg for formatet?
Men hvis det er tilfelle hvorfor går det ikke an å slå av denne funskjonen?
kanalene det gjelder er: kanal 1, Tv2, zebra, NRK 2, National Geographic, tv3, Animal Planet,
ure not alone, are u?
joneh
Aktiv
E-post
wiak
Aktiv
E-post
har hatt sån at kanalen henger litt men det var på discovery channel på en gammel crt tv ^^
så det har kanskje noe med kabel selskapet å gjøre
arisaet
Aktiv
E-post
Hei.
Om du fremdeles har problemer med hakking har jeg løsningen for deg. Gi en tilbakemelding, så skal du få svar om det trengs
geirtore31
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Hei. Jeg har Fått samme problemet etter jeg bytta fra kabel til parabol/tuner. Det er ganske irriterene, og jeg er ganske forbanna.
Så vis du har kuren for det, blir jeg veldi glad!
arisaet
Aktiv
E-post
Hei.
Om du kan løse det selv eller om du må levere inn tven din avhenger av hvilken tv du har. Hakkingen er et softwareproblem. Mange tver har imidlertid den nødvendige softwaren allerede, slik at du slipper å levere inn tven for en oppgradering. Jeg har en LG 32LB1R, og har hatt det samme problemet med hakking som beskrevet over. I bunn og grunn er det kun en innstilling som skal til for å fikse hakkingen.
Jeg vet ikke om dette fungerer på ulike merker, men for LG skal det fungere, og i alle fall for den modellen som nevnt over.
1. Gå inn i servicemenyen. Dette gjøres ved å holde inne menyknappen på fjernkontrollen og menyknappen på selve tv-apparatet SAMTIDIG i ca. 5 sekunder. Det fungerer kun dersom man treffer nøyaktig samtidig. Hvis ikke får man kun opp den vanlige menyen, evt "tast inn passord". Man trenger ikke passord for å løse dette problemet. Jeg prøvde sikkert 20 ganger før jeg fikk det til.
2. Når du har kommet inn i menyen, velg "screen control".
3. sett "H-move" fra OFF til RF. Gå ut av menyen.
Da er problemet løst
Etter en del mailkorrespondanse med leverandør og serviceinstitusjon kom vi frem til dette:
geirtore31
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Hei. Det funka! bare at jeg måtte sette H-move til AV. Nå er jeg kvitt et stort problem. Jeg er evig takknemmlig.. Så tusen takk!
Mvh.
Geir