Logo

Lcd vs plasma

Skriv et svar
26.11.2006 20.53.06 #1 av 6
Postet av: rydning
hei, vurdere å kjøpe flatskjerm på 40" til 42",ønsker forslag til gode skjermer opptil ca 15000,-
mvh
andre
ARY
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 06.19.35 #2 av 6
Postet av: Kim
Velger å anbefale deg to Panasonic modeller, begge er av typen plasma:

PV60
PA60

Førstnevnte har vunnet mer eller mindre alt av tester og i din prisklasse 15.000 så vil de aller fleste anbefale deg denne.

PA60 har derimot litt finere utseende, men innehar litt lavere oppløsning,
852x480 mot PV60 sine 1024x768 hvilket gjør PV60 litt mer fremdtidsrettet og PC-vennlig.

Til tross for dette så leverer PA60 et glimrende bilde og med sin noe lavere oppløsning vil den være mer optimal mot vanlige tv-sendinger\digitaltv,
men PV60 vil være et bedre valg når HDTV kommer i 2008-09.

PV60 har også én ekstra HDMI-inngang, samt PC-inngang.


Du kan lese litt om Plasma vs LCD her:
http://www.hjemmekino.no/guide/tvguide.asp

Kort fortalt:
Plasma er best til TV\Film, mens LCD med sin noe høyere oppløsning og lysstyrke vil være mer optimal til PC-bruk.

Edit: Ser jeg har svart deg før også ja, får du ikke bestemt deg eller? :D
Pio 436 xde | Samsung DVD-HD950
----
Denon 3805 | Creek Evo CD
----
Epos M 12.2 | QLN 601 mk II
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 11.08.09 #3 av 6
Postet av: boly
Enig med forige innlegg, skal du ha lcd på 40" må du opp i pris for og få en som er god.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 11.56.40 #4 av 6
Postet av: leifeinar
har brukt en pv60 i en måned nå den er bare heeeeelt rå. meget enkle menyer, fantastiskt bilde, og allt av inganger. bruker og koble en bærbar opp mot tv og se divx filmer og det er meget bra bilde. da bruker jeg også og kjøre lyd fra pc til tv i tillegg, er audio inn også. så min lille bærbare funker som HTPC også, takket være at PV60 har alle innganger.

for og velge hvor du skal ta signal fra er detkun en knapp på fjærnkontrollen som tar deg inn i en farge koda meny. så trykker man bare på rød, grønn gul eller blå allt etter om man vil ha inn hdmi, vga eller scart. med andre or veldig enkelt...


det jeg enda lurer litt på er hvorfor denne har plastikk ramme i sølv av alle farger, synest det var så ille da jeg stod i butikken at jeg nesten ikke kjøpte den :D men etter litt bruk er det ikke ille. ser jo trossallt ikke på ramma.

hvor man enn leser er dette en testvinner i sin prisklasse. men ser at pv600 scorer litt bedre, men er en del dyrere. spesielt til 14K som det var linka til over er dette en rå tv :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 14.33.50 #5 av 6
Postet av: knuhen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2006 18.52.06 #6 av 6
Postet av: Puckern
Hmmm, jeg har en Samsung 40" LC BMX61 tror jeg den heter. Synes den er bra jeg, særlig på DVD. Vanlige TV sendinger: Vel, min gamle CRT gjorde vel jobben vel så bra tenker jeg. Har uansett prøvd mot HD sendinger og da snakker vi bilde. Så muligens stemmer det at så snart HD er på banen, tror jeg forskjellen mellom LCD og plasma viskes ut...
Men som jeg sa til madammen her om da'n: Nå orker jeg ikke tenke over hvor bra/dårlig bildet er, skal prøve å konsentrere meg om innholdet i sendingen :lol: (Ingen anbefaling - men litt "deling av erfaring!")
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar