Eivind M
Aktiv
E-post
Hei
Står for døren å kjøpe meg LCD. Har sett meg ut to alternativer som jeg tror er bra til under 20k. Samsung til 16 990,- (Best-Buy) og LG til 19 995,- (Elkjøp).
Er det noen som kan komme med noen gode råd evt erfaring og anbefaling?
Er LG verdt 3000,- mer enn Samsung'en
Mvh
Eivind
Baal-Zebub
Aktiv
E-post
Spesifikasjonene er forholdsvis like på disse skjermene. LG'en har noe bedre kontrast, samt både DVI og HDMI innganger. Panelet til LG er vel noe nyere enn den til Samsung.
Tror du bør finne en butikk som fører begge skjermene, og gjøre dine egne vurderinger av bildekvalitet. Som beskrevet andre steder så lønner det seg å ta med deg din favorittfilm (ikke animasjon/tegnefilm) for å vurdere hvilken DU mener har best kvalitet.
Vurderte selv begge skjermene når jeg kjøpte ny flatskjerm for en drøy måned siden, men som så mange andre endte jeg opp med en Panasonic PV500.
pstraums
Leverandør
E-post
"Baal-Zebub" skrev:Spesifikasjonene er forholdsvis like på disse skjermene. LG'en har noe bedre kontrast, samt både DVI og HDMI innganger. Panelet til LG er vel noe nyere enn den til Samsung.
Tror du bør finne en butikk som fører begge skjermene, og gjøre dine egne vurderinger av bildekvalitet. Som beskrevet andre steder så lønner det seg å ta med deg din favorittfilm (ikke animasjon/tegnefilm) for å vurdere hvilken DU mener har best kvalitet.
Vurderte selv begge skjermene når jeg kjøpte ny flatskjerm for en drøy måned siden, men som så mange andre endte jeg opp med en Panasonic PV500.
Panelet er sprell nytt, og selv om kontrasten er "bare" 800:1 justerer den lysstyrken avhengig av signalet den får slik at du får mørkere mørk og lysere lys.. Derav begrepet "dynamisk kontrast" som samsung oppgir til 3000:1 (men som Fnac måler til ca. 2200:1) fortsatt det råeste resultatet, by far, på noen LCD så langt. (og nei, jeg går ikke god for målingene til Fnac, men det er ikke så lett å finne andre målinger
) Når det er sagt, så har du i mine svært så subjektive øyne sirklet deg inn på de 2 beste LCD TV`ene i markedet pr. akkurat i dag (kanskje vi må inkludere en philips i topp 3 trioen også), men du blir garantert ikke misfornøyd med noen av dem... (m.m. du er "svartere enn svartofil" .. men det er 99,83% av befolkningen ikke
)og de nye LCD`ene med 10bits signalbehandling og freshe panel er rett og slett blitt veldig bra.. og bare vent til du kobler pc`en din til skjermen.. da tipper jeg smilet ditt varer herfra og til evigheten!
Fidelio
Aktiv
E-post
Noen som vet hva responstiden på samsungen er?
Eivind M
Aktiv
E-post
Bestilte Samsungen hos Best-Buy i går til 16 990,-
Fikk ikke sammenlignet disse to i en og samme butikk, verken elkjøp eller expert fører begge modellene, men fikk sett på begge (LG på Elkjøp og Samsung på Expert). Litt vanskelig å sammenligne når de ikke står i samme butikk fordi in-signalkvaliteten på butikkene er forskjellig og dermed blir også bildekvaliteten forskjellig. Også tatt i betraktning at LGen er følsom for kvaliteten på in-signalene.
Vurderte lenge hva jeg skulle gå for, noenlunde lik spec, tilsynelatende like god bildekvalitet, litt forskjellig design (høytalerplassering), prisforskjell på 3 000,- (LG 19 995,-) etc.
Fant ut at 3000,- kan brukes på andre ting og tang.
Da får jeg koble opp Samsungen sammen med min DVD Pioneer DVR 530H-S (160 GB HDD) som jeg kjøpt for halvannen mnd siden på samme nettsted.
Tror dette blir knallbra
Noen comments
Mvh
Eivind
Baal-Zebub
Aktiv
E-post
Høres veldig bra ut. Tror helt sikkert at du blir fornøyd. Prisen var vel også helt ok.
pstraums
Leverandør
E-post
"Eivind M" skrev:Bestilte Samsungen hos Best-Buy i går til 16 990,-
Fikk ikke sammenlignet disse to i en og samme butikk, verken elkjøp eller expert fører begge modellene, men fikk sett på begge (LG på Elkjøp og Samsung på Expert). Litt vanskelig å sammenligne når de ikke står i samme butikk fordi in-signalkvaliteten på butikkene er forskjellig og dermed blir også bildekvaliteten forskjellig. Også tatt i betraktning at LGen er følsom for kvaliteten på in-signalene.
Vurderte lenge hva jeg skulle gå for, noenlunde lik spec, tilsynelatende like god bildekvalitet, litt forskjellig design (høytalerplassering), prisforskjell på 3 000,- (LG 19 995,-) etc.
Da får jeg koble opp Samsungen sammen med min DVD Pioneer DVR 530H-S (160 GB HDD) som jeg kjøpt for halvannen mnd siden på samme nettsted.
Tror dette blir knallbra
Noen comments
Du må skrive en liten rapport etter du har koblet opp Pioneeren med en litt bedre enn billigst komponentkabel, hvis du har..
Jeg tror du har fått en både svært PEN og svært GOD lcd tv.. håper du blir fornøyd!
pstraums
Leverandør
E-post
"Eivind M" skrev:Bestilte Samsungen hos Best-Buy i går til 16 990,-
Tror dette blir knallbra
Noen comments
Du må skrive en liten rapport etter du har koblet opp Pioneeren med en litt bedre enn billigst komponentkabel, hvis du har..
Jeg tror du har fått en både svært PEN og svært GOD lcd tv.. håper du blir fornøyd!
Eivind M
Aktiv
E-post
Dette var meget bra!!
Tv'en er veldig skarp og klar, gode kontraster. Anbefaler å aktivisere automatisk lysstyrke for best kontrast uavhengig av endringer i lysforholdene i rommet.
Veldig enkel og brukervennlig meny og oppsett.
Jeg er meget fornøyd med TV'en.
Ser den har hoppet opp i pris med ett laken til 17 999,- hos Best-Buy.
Synes bildekvaliteten er litt dårligere når jeg kjører på signaler fra DVD-tuneren i forhold til TV-tuneren. Har prøvd å kjøre signalene fra DVD-tuneren både gjennom scart og component, omtrent samme kvalitet, litt dårligere enn TV-tuneren. Brukte Monster sin Standard THX component kabel og en vanlig scart av ukjent merke. Skjønner ikke helt hvorfor det blir litt dårligere bilde når signalene kommer fra DVD-tuneren
Har ikke fått testet DVD til TV gjennom scart/component med en skikkelig god DVD film enda, men det kommer. Håper comp blir bedre enn scarten da den kostet ca 700 lapper.
Spørsmål
Mvh
Eivind