Grønnskolle
Aktiv
E-post
Er noget forvirret her: Skal koble min nye Pioneer DV433 til min Panasonic 37PA30 og ønsker best mulig bilde og har forstått at da må jeg bruke såkalte komponent-kabler. Er det da disse med 3 enkelt-kontakter eller kan man bruke RGB-scart kabler? En selger på ei lokal sjappe her påstår at det går for det samme? Hva er fornuftig pris på de rette kablene? Trenger ikke mer enn 1-1,5 meter. Håper på hjelp til en stakkars nybørjare her i forumet.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Komponent gir det beste bilde siden du da får mulighet til å kjøre signalet progressivt fra spilleren. Men det er ikke så veldig stor forskjell på det og RGB. Du får bra scart og komponentkabler til 3-400.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Grønnskolle
Aktiv
E-post
Som vanlig lynrask respons - takk for det! Er det noen spesiell spesifikasjon på de rette eller er komponent-kabler omtrent like? Vet at noen er gullbelagt i kontaktpunktene osv.
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Grønnskolle
Aktiv
E-post
tfd
Aktiv
E-post
nå er vel ikke kabelens kvalitet alltid synonymt med pris, men heller en antagelse om hvor mye markedet er villig til å betale for den. Så jeg tror nok en rimelig kabel vil gi deg vel så mye glede som en til x antall tusen kr meteren....