MindWaste
Aktiv
E-post
Utsyr:
Harman Kardon DVD 20
Harman Kardon AVR 5000 reciever
Samsung PS-42S5H (levert snart)
På DVD 20 er det kompositt, scart & s-video utgang. Er det bedre å koble denne rett til plasmaskjerm, eller er det en bedre løsning å gå fra DVD20 med scart/s-video til AVR 5000 og videre derifra til plasmaskjerm med komponent kabel?
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Jeg tror ikke det blir vin av vann, å overføre via forsterkeren er mest intresangt hvis man ønsker å spare inn på mengden kabler.
Tror det som oftest er best å sende signalene mest mulig uhindret direkte fra dvd spiller til skjerm, hvis man har muligheten.
Kan være noen andre som vet noe mer?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
MindWaste
Aktiv
E-post
"Torja" skrev:Jeg tror ikke det blir vin av vann, å overføre via forsterkeren er mest intresangt hvis man ønsker å spare inn på mengden kabler.
Tror det som oftest er best å sende signalene mest mulig uhindret direkte fra dvd spiller til skjerm, hvis man har muligheten.
Kan være noen andre som vet noe mer?
Ikkeno' problem å koble direkte til skjerm fra DVD, men hva blir da beste alternativ? S-video eller Scart?
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Scart blir best.
Uansett, bruker man ordentlige kabler og overføringer taper man veldig lite signal, om man ønsker å kjøre ting gjennom f.eks en receiver.
MindWaste
Aktiv
E-post
Går for scart tror jeg, får prøve meg litt frem når tv'n kommer over helga...
Takk for svar
Bøgge Bakken
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
SCART er den beste løsningen på din DVD spiller. Husk å stille inn DVD spillern din til RGB og koble DVD spilleren til SCART1 kontakten på TV-en din.