JA, nå vil jeg prøve å lage litt fyr her inne, så om noen har noe høyeksplosivt å tømme på dette bålet så er jeg med på det videre.
Kan selvfølgelig bli oppfattet som useriøs, men idag rant begeret over og nå vil jeg slippe litt steam ut av toppskalken ved å høvle hele AV mafiaen ned.
Dere får unnskylde mine skrive og stavefeil, men dere forstår nok ordene om dere vil. Her kommer punktene nedover.
1. Canal Digital og ViaSat er mafia. Ikke noe nytt at de parrer kortene med tunere, men det er rimelig slitsomt å prøve som meg å holde meg lovlig med topp kanalpakke hos de begge, men ikke få lov til å kjøpe/bygge meg en tuner etter eget ønske. Det er fordi de bestemmer hvilken bedriten tuner som skal stå under TV'en. Og de er skikkelig dårlige. HD tuneren til CD har jeg sett og prøvd og den er en vits, en beta boks laget for de som har mye penger og liten tid til å vente på litt mer staselige bokser. ViaSat har som slagord: 'Underholdning på dine vilkår' ... hoho, jaggu!
2. Så for pokker, bli ferdige med denne usle lavpannede krigen om hvilket format som skal vinne HD krigen. Forbrukerene lider nok om dere ikke skal nok en gang dra oss ned i sølen og betale for hele utviklingen femten ganger, for så å få nok ett nytt format tredd ned over huet, om ikke altfor lenge. Joda, vi SKAL utvikle oss, men la det bli en standard fra dag en, vi lever ikke i Bobbysox sin gullalder lenger.
3. Når vi snakker om format. Kunne vi kanskje unngått et globalt miljøproblem om tre år når halve verden skal kaste alle sine flate TV'er som 'bare' er 576, 720, 766, 1024, 1080i fordi ALLE skal ha 1080p/24 da. Det skulle vert satt EN standard med en gang. Selvfølgelig, det skal også her være en utvikling, men ikke hvert år.
4. Hvor mange lydkanaler har vi imorgen? Må jeg bygge enda flere terminaler inn i kinoveggen min, holder det ikke med 7.1?
5. Nå har jeg HDMI på PJ og Reciever, men får håpe de ryker samtidig den dagen det skjer. Innen den tid er det HDMI 2.63 som er standard og selvfølgelig ikke bakover kompatibelt.
6. Ok folkens, fikk litt ut her. Det jeg er på utkikk etter er å sette en standard på ting, ikke svømme rundt i en seig grøt som etter min mening går ut på kun en ting: Å få meg og deg til blåøyd nikke enig og bla opp utallige høvdinger på noe vi vet ikke er standard imorgen
Fyr på
Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U