Logo

Innbrenning av TV3

Skriv et svar
03.09.2006 07.49.33 #1 av 5
Postet av: ksolvik
Hei på dere alle

Jeg bruker ikke ofte å se mye på TV3, men i går så jeg landskampen Ungarn-Norge.... Senere på kvelden la jeg merke til at TV3 ikonet + DIREKTE stod igjen i skjermen når jeg så på canal+ og andre kanaler...har prøvd å kjøre hvitskjerm og mye "snø" på skjermen men uten hell (ca 10 min). Jeg så kun 2x45 min på tv3 og er 110% sikker på at dette innbrenningsmerke har kommet etter dette. Hva skal jeg gjøre ?

Har for kun 1 uke siden kjøpt meg dette SAMSUNG PS-42Q7H og begynner i grunn nå å vurdere å bytte tv pga. en del andre ting også, bl.a. 1 død-piksel, 2 små støvkorn som ligger bak glasset på skjermen, en konstant summing som jeg ikke klarer å ignorere, og foreløpig til slutt noen grønne selvlysende streker 3-4 cm lange som dukker opp på skjermen med jevne mellomrom.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2006 08.26.02 #2 av 5
Postet av: orso
Kjør snø lenge på skjermen og det bør forsvinne. Ellers må du passe på at kontrast og lysstyrke ikke står for høyt. Sett de gjerne ned til ca. 50% de første 150-200 timene (innkjøringstid til plasma). Etterpå kan du skru opp om du ønsker, men de bør aldri stå på fult.
Ellers er det fristende å anbefale deg å bytte skjermen mot Panasonic PV600. Panasonic sine nye plasmaer virker svært resistense mot innbrenning. De har dessuten bedre bildekvalitet enn Samsung.
Har hørt flere rapportere om feil med Samsung sin nye plasma.
03.09.2006 08.32.20 #3 av 5
Postet av: boly
Ja bytt med en gang, er du allerede i tvil blir det ikke bedre....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
03.09.2006 10.16.21 #4 av 5
Postet av: øivindo
"boly" skrev:Ja bytt med en gang, er du allerede i tvil blir det ikke bedre....

Er plaget med tv3 logoen på min men den forsvinner. kalles image redention (midlertidig innbrenning).
Har PV60
03.09.2006 15.03.22 #5 av 5
Postet av: Amadesus
Jeg har Pioneer plasma og har heldigvis ikke vært plaget med noen innbrenning ennå. Ser at mange her på forumet nesten "disser" Pioneer på grunn av såkalt innbrenningsfare, men når jeg leser i postene her på forumet så er det nesten bare andre skjermer som har dette problemet. Det jeg mener er at innbrenningsfaren på Pioneer ikke er større enn noen av de andre merkene. Det er ivhertfall min subjektive oppfatning.
Skriv et svar