Logo

hvordan best spille av DVD? har flere alternativer

Skriv et svar
25.10.2006 22.07.32 #1 av 7
Postet av: leifeinar
har kjøpt meg Panasonic TH-42PV60... ikke råimponert over dvd kvaliteten...

for og si det slik, kjører lost episoder via en liten laptop via d-sub (pc ingang) og den har urovekkende bra kvalitet. og jeg mener at dvd kvalitet skuller være adskillig bedre enn divX...

har ikke tenkt og investere i spiller.

har en ps2, en jalla jalla dvd spiller. ingen av disse gir det forventa bildet. :roll:

har en laptop 12" med vga utgang,med Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML
hadde det vært best og lagt filmen først inn på denne så spillt av?


har også en pc med et 1900XT, burde jeg kjøpt en dvi/hdmi kabel og strekt fra data rom til tv.... i min teoretiske værden skulle vel en slik kombinasjon danke hvilken som helst dvd spiller
:D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2006 19.01.41 #2 av 7
Postet av: leifeinar
ingen som kan svare på dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2006 22.50.16 #3 av 7
Postet av: Rune
Med rette programvaren vil du nok få et meget godt bilde via HDMI fra PC. På den annen side så vil en god DVD spiller med HDMI gi noe av det samme resultatet. Forskjellen mellom HTPC og DVD spillere har blitt mindre de siste årene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 16.05.17 #4 av 7
Postet av: leifeinar
har du noen programmer og annbefale?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2006 20.52.45 #5 av 7
Postet av: Tannoy
Jeg har en PV500 hvor jeg kjører diverse via vga. Har også muligheten til å avspille DivX på DVD spilleren. Her er forskjellen stor! DVD spilleren gjør en mye bedre jobb...
Tror kanskje at du får det beste resultatet ved og kjøpe deg en digital kabel å kjøre fra PC en selvom forskjellen til vga er ikke å se, ihvertfall ikke hos meg.
Så lenge du ikke skal kjøpe deg en bedre DVD spiller er nok dette den beste løsningen.
Når det kommer til programmer kan jeg anbefale VLC.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2006 11.30.55 #6 av 7
Postet av: leifeinar
takker....


litt rart at du fikk mye bedre bilde meddvd spiller enn vga... for det var akkurat det som immponerte meg med vga overføring.

men i går la jeg istid 2 inn på ultraportabel pcn, og det ble mye bedre enn dvd spilleren. tipper den dvd spilleren som vi har er extreemt crappy :D

bruker VLC....

men det jeg tenkte rune mente med programmer var noe som ordna bildet på tv og noe. var hos en kompis av meg og vi kobla pc opp mot plasma og det var veldi mange forskjellige innstillinger i widows for og som måtte gjøres for og få bildet inn i skjermen....

mens på den thoshiba bærbare jeg har er det instalert et program der jeg har en snarvei nede til høyre der forskjellige program vises som tar meg til perfekt skjermbilde på 1 sekund
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2006 12.20.12 #7 av 7
Postet av: Kim
Vel, selv om det er Xvid så er fremdeles kilden HDTV.
Xvid er veldig bra komprimert også, så det blir veldig god bildekvalitet.

Det er ikke rart det blir bedre bilde via pc'en din da,
så lenge du bruker enten PS2 eller en (gammel?) jalla-jalla dvd-spiller som avspiller.

Invester i en dvdspiller med oppskalering og hmdi-utgang til en pris av ~2000 så vil du garantert merke stor forskjell fra ps2-spilleren.
Pio 436 xde | Samsung DVD-HD950
----
Denon 3805 | Creek Evo CD
----
Epos M 12.2 | QLN 601 mk II
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar